رئیس سازمان بسیج اساتید کشور: 13 هزار فارغ‌التحصیل کشاورزی در مازندران بیکارند.
کد خبر: ۶۷۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ 04 November 2018

خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران ،رئیس سازمان بسیج اساتید کشور امروز در دانشگاه آزاد اسلامی ساری با اشاره به ضرورت فعالیت مشارکتی بسیج اساتید و رسانه استان‌ها ،بسیج اساتید را از تشکل‌های فراگیر در کشور دانست که با فعالیت در دو حوزه مدنی و حاکمیتی با 15 سال قدمت ، ماموریت تحول در مدیریت ،نوسازی و اجتماعی‌کردن علم و پژوهش را در کشور دارد.
مجتبی زارعی با بیان اینکه بسیج اساتید باید روحیه انقلابی داشته باشد و با کنترل زندگی مردم ، روند اشتغال را در استان رصد کند افزود: اگر استانی رو به جلو نیست یقینا گره علمی دارد و دانشگاه باید برای رفع آن مطالبه کند.
زارعی با اظهاراینکه دانشگاه باید به کمک جامعه و کارگزاران بیاید گفت: به عنوان نمونه محورهای توسعه در مازندارن باید شناسایی شود اما استان شاخص کشاورزی، 13 هزار فارغ‌التحصیل بیکار دراین بخش دارد که با این آمار ، مشخص است بین دانشگاه و سیاست‌گذاران درون استانی ارتباطی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه در دنیا، نسل جدید و اتاق‌های فکر، اعمال سیاست می‌کنند، ایجاد اندیشکده‌های مختلف در کشورتوسط کانون بسیج اساتید را از برنامه های فرارو عنوان و خاطر نشان کرد: در حوزه رشد علمی جز 15 تا اول جهان هستیم اما در حوزه تبدیل دانش به حوزه تجاری و کالا جز آخر هستیم و معتقدیم باید ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور همچنین به ارائه بسته سیاستی علمی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی به دولت اشاره کردو گفت: در این بسته راهکارهای خروج از وضعیت سه ماه قبل به دولت ارائه شد و پس از آنکه پاسخی دریافت نکردیم ، تغییر و عزل چند وزیر را از رئیس جمهور مطالبه کردیم .
زارعی از تشکیل کانون های استادی سازمان بسیج اساتید در 700 نقطه کشور خبر داد و شمار جامعه بسیج اساتید کشور را 35 هزار نفر اعلام کرد.
به گفته وی؛ بسیج اساتید در تهران مسائل مهمی مانند تعلیم و تربیت، ترافیک و غیره را در دستور کار قرار خواهند داد.
زارعی همچنین خواهان بازکردن مسیر برای گفتگوی بین نخبگان و دولت شد و ارائه راه حل در حوزه کسب و کار مردم را بهترین راهکار برای مقابله با استکبار عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار