مردم ایران اسلامی امروز با حضور پرشور در راهپمیایی ۱۳ آبان‌ ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را فرصتی برای «جهاد کبیر» و نمایش «نه» بزرگ ‌‌به آمریکا و شبکه پلید سلطه و استکبار خواهند کرد.
کد خبر: ۶۷۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 04 November 2018

13 آبان ماه در حافظه تاریخی ملت ایران یادآور رخدادهای مهم و آموزنده‌ای است که هر یک سرفصل نوینی در تاریخ استکبارستیزی آنان به شمار رفته و اندیشیدن به آن سبب بازتولید و روح انقلابی و بیان فلسفه شعار «مرگ بر آمریکا» در جامعه می‌شود‌.

آمریکا و جبهه متحد دشمنان انقلاب اسلامی که در صدد پیشبرد سناریوی نفوذ و ایجاد انحراف و غفلت در حرکت رو به جلوی نظام و ملت ایران هستند باید بدانند با هوشمندی ایرانیان راهبرد تغییر محاسبات درونی ایران تقویت مواضع و موقعیت شبکه حامیان غرب در داخل و تغییر ذائقه فرهنگی مردم به ویژه نسل جوان فرجامی جز شکست در پی نخواهد داشت.

و اینک در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ‌ملت و مسئولین نظام با «شعار مرگ بر آمریکا» ‌‌و تکیه بر توانمندی‌های ملی و بومی در روند پیشرفت و توسعه کشور گام بر‌‌داشته و با فصل‌الخطاب دانستن منویات و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در تمامی زمینه‌ها و عرصه‌های راهبردی کشور، ضمن پاسخگویی به موقع و مقتدرانه به اظهارات ‌مقامات آمریکایی و مصونیت‌سازی جامعه و افکار عمومی نسبت به تحریم، بر ‌ناامیدسازی دشمنان تاکید دارند.‌

علما، روحانیون، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس ‌با دعوت از اقشار و آحاد ملت عاشورایی و انقلابی ایران به ویژه نسل جوان و دانشجویان و دانش‌آموزان مومن و دشمن ستیز برای حضور پرشور گسترده و انقلابی در راهپیمایی ‌سراسری 13 آبان ماه و طنین‌انداز کردن شعارهای «هیهات من‌الذله و مرگ بر آمریکا» و نمایش تمام عیار سازش‌ ناپذیری خود برابر جبهه دشمن تاکید ‌کردند: ملت ایران همچنان پیوند خود با عاشورا و کربلای حسینی را پشتوانه استمرار حرکت انقلابی و گفتمان ساز خود در عصر جاهلیت مدرن قرار داده و با تاسی به مولا و رهبر انقلابی و دوراندیش خود امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) در برابر نظام سلطه و استکبار ایستاد و با آگاهی از تغییر احتمالی تحریم‌ها و تهدیدات، سناریوهای متنوعی را برای رویارویی با آنان در دست اقدام خواهد داشت که در صورت ضرورت و اقتضا نسبت به عملیاتی کردن آن مبادرت می‌ورزد.

‌امام جمعه موقت بیرجند: ‌ملت ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان دشمن را ناامید می‌کنند

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با دعوت به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه گفت: ملت ایران با حضور پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان دشمن را ناامید می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند با اشاره به اینکه مردم باید با حضور در صحنه دشمن را ناامید کنند افزود: دشمن به دنبال نابودی دین، آرمان‌ها و پایمال کردن خون شهدای و چپاول کشور است و مردم ایران هرگز تن به اسارت و ذلت دشمن نخواهند داد.

وی با اشاره به راهپیمایی 13 آبان گفت: اگر بخواهیم با هزینه کمتری در برابر این حمله‌های دشمن بایستیم باید در این صحنه‌ها به میدان بیاییم تا دشمن ناامید شود در غیر این صورت دشمن گرفتار خیالات خام می‌شود و اقدامات احمقانه‌ای انجام می‌دهد.

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بیان کرد: مردم هرچه باشکوه‌تر در این مراسم حاضر شوند هزینه‌هایی که دشمن به ما وارد می‌کند را کمتر می‌کنیم و به دشمنان اجازه نمی‌دهیم که وارد عرصه درگیری و مبارزه با ما شوند اما هرچه دیرتر به صحنه بیایم هزینه‌های ما بالا می‌رود و دشمن بیشتر طمع می‌کند.

مختاری ضمن دعوت به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه تصریح کرد: ملت ایران امسال با حضور جدی‌تر در مراسم 13 آبان دشمن را ناامید می‌کنند.

دعوت ‌‌عضو مجلس خبرگان رهبری از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان‌‌

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: 13 آبان ماه با عنوان تسخیر لانه جاسوسی و مبارزه علیه استکبار جهانی نامگذاری شده چرا که دانشجویان پیرو خط امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سفارت آمریکا در تهران حمله کرده و خشم آمریکا را برافروختند که پس از آن، مردم نیز در مقابل لانه جاسوسی تجمع کرده و‌ به حمایت از دانشجویان برخاستند.

امام جمعه مردم تاکستان با اشاره به حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی 13 آبان افزود: تمام قشرهای مردم ایران از دانش‌آموز، کارمند و کارگر تا جوان و پیر با همدلی و یکپارچه و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در راهیپمایی باشکوه 13 آبان شرکت می‌کنند تا مشتی محکم بر دهان استکبار جهانی بکوبند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی عظیم 13 آبان نماد اتحاد و یکپارچگی ملت ایران در مقابله استکبار جهانی است و امسال نیز باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با حضور در صحنه به دشمن نشان خواهند داد که همیشه هوشیار و آگاه بوده و به آنها هیچ‌گونه اجازه‌ای در جهت تحریم علیه کشورشان را نمی‌دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس: 13 آبان امسال نقطه عطفی در تثبیت انقلاب اسلامی است

اصغر مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با بیان اینکه 13 آبان یک نقطه استراتژیک تاریخی و یادآور جنایات آمریکا علیه ملت ایران است، اظهار داشت: آغاز انقلاب نیز از همین 13 آبان بوده و امسال این روز نقطه عطفی برای تثبیت و توسعه انقلابی است. 

وی گفت: براساس فرمایش حضرت امام که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، امسال نیز نقشه‌ها و توطئه‌هایش شکست خواهد خورد به این شرط که دولت در خدمت مردم و مردم پشتیبان دولت باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با تاکید بر حفظ وحدت، همدلی و انسجام افزود: از روزهای نخستین پیروزی انقلاب تاکنون آمریکا برای براندازی انقلاب نقشه داشته و امروز در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ملت ما شگردهای دشمن را به خوبی می‌شناسد و مقابل آن می‌ایستد. 

مسعودی با اشاره به قبل از انقلاب و جنگ 8 ساله و حمایت دشمنان از عراق برای شکست انقلاب اسلامی بیان کرد: با انقلاب اسلامی، ایران دیگر ژاندارم قدرت‌های بیگانه در منطقه نیست بلکه کشوری مستقل است که نه تنها در منطقه بلکه در جهان صاحب نام است. 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها فرمودند که مشکلی نیست که از عهده آن برنیائیم، عنوان کرد: اگر بر توانمندی داخلی تکیه کنیم، پیرو منویات رهبری باشیم همراه با نگاه عملیاتی و راهبری، موفق می‌شویم، همه تحریم‌ها را شکست دهیم. 

ماموستا خالدی: ملت ایران در 13 آبان درس عبرت بزرگی به «ترامپ» خواهند داد‌

امام جمعه موقت سنندج گفت: ملت ایران 13 آبان باشکوه‌تر و گسترده‌تر از سالیان گذشته در صحنه حضور پیدا می‌کنند و قطعاً درس عبرت بزرگی به "ترامپ" خواهند داد.

ماموستا معروف خالدی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، ضمن گرامیداشت و تبریک یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز به تمام ملت ایران و دانش‌آموزان، به تلاش‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام و اعمال تحریم‌های جدید بر علیه ایران اشاره کرد و اظهار داشت: اگر استکبار جهانی و عوامل و حامیان آنها مقداری عقل و شعور داشته باشند، باید بفهمند که مردم با حضور گسترده در مناسبت‌های مختلف گذشته درس عبرت بزرگی به آنان داده‌اند.

وی یادآور شد: ملت ایران با حضور گسترده در مناسبت‌هایی همچون 22 بهمن و نهم دی‌ماه سال گذشته به صحنه آمدند و پاسخ دندان‌شکنی به یاوه‌گویی‌های دشمنان دادند.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: آمریکایی‌ها مطمئن باشند که ملت ایران امسال نیز در راهپمایی 13 آبان باشکوه‌تر و گسترده‌تر از سالیان گذشته در صحنه حضور پیدا می‌کنند و قطعاً درس عبرت بزرگی به "ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا خواهند داد.

‌نماینده ولی‌فقیه در گیلان: ‌مردم ایران با حضور گسترده در راهپیمایی 13 آبان‌ توطئه آمریکا را خنثی می‌کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: آمریکا دلخوش کرده ‌که مردم در راهپیمایی 13 آبان حضور پیدا نکنند، اما مردم با حضورشان در راهپیمایی 13 آبان سیلی محکمی به آمریکا می‌زنند.‌

آیت‌الله رسول فلاحتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت ‌با تاکید بر حضور گسترده مردم ایران اسلامی ‌در راهپیمایی 13 آبان دفاع اظهار داشت:‌ آمریکا دلخوش کرده ‌که مردم در راهپیمایی 13 آبان حضور پیدا نکنند، اما مردم با حضورشان در راهپیمایی 13 آبان سیلی محکمی به آمریکا می‌زنند.‌

وی تاکید کرد: امروز‌ در آستانه روز 13 آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم و من از تمام دانشجویان و دانش‌آموزان برای حضور گسترده در راهپیمایی این روز دعوت می‌کنم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های مردم توانسته‌ ‌قله‌های فراوانی را فتح کند، افزود: فرهیختگان، نخبگان و دانشگاهیان باید دستاوردهای نظام اسلامی را به جامعه معرفی کنند.

عضو مجمع نمایندگان کردستان‌: «ترامپ» ‌در راهپیمایی 13 آبان تودهنی محکمی از ملت ایران خواهد خورد

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با بیان ایکه «ترامپ» ‌در راهپیمایی 13 آبان تودهنی محکمی از ملت ایران خواهد خورد، گفت: خوشبختانه تحریم‌های دشمنان سبب انسجام بیشتر بین مسئولان و مردم شده است.

سیداحسن علوی عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج ضمن گرامیداشت و تبریک یوم‌الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز به تمام مردم اظهار داشت: ملت ایران در همه مناسبت‌ها و عرصه‌ها با حضور گسترده به صحنه آمده‌اند و حضور پرشور خود را به نمایش گذاشته‌اند.

‌عضو شورای مرکزی حزب موتلفه: مردم ما با اعتقاد راسخ‌تر به دشمنی آمریکا و بی اعتمادی به آمریکا پاسخ می‌دهند

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به سالروز 13 آبان اظهار داشت: آزمایشی که در طی این دوران کوتاه حضور ترامپ آمریکائی‌ها دادند این مسئله را اثبات کرد که تئوری گرایش به غرب و آمریکا و اینکه آنها را حلال مشکلات در رابطه با مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی کشور بدانیم، یک تصور غلط و غیرواقعی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: مردم در واقع با این آزمایش طبیعتا متوجه شدند که نمی‌شود به آمریکا تکیه کرد و علاوه بر این، اعتماد به آمریکا نیز به صورت کامل از دست رفت و مجموعه این دیدگاه‌ها سبب شد که موضع مردم را کاملا تغییر داده و امسال همزمان با 13 آبان که روز مبارزه با استکبار جهانی است مردم ما با اعتقاد راسخ‌تر به دشمنی آمریکا و بی اعتمادی به آمریکا پاسخ می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: "تهدید به تحریم" در 13 آبان جنبه روانی دارد

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با گرامیداشت روز ملی استکبارستیزی اظهار داشت: استکبارستیزی و مبارزه با امریکا موضوعی است که مردم ایران اسلامی 40 سال‌ است آن را اثبات کرده‌اند و با آن سرکار دارند.

وی بابیان اینکه دشمنان ما دست از دشمنی خود برنداشته و برنمی‌دارند، افزود:  13 آبان و روز ملی استکبارستیزی، یک مسئله روز بوده و نشان‌دهنده این است که مردم ما در جریان مبارزه با امریکا آب‌دیده شده‌اند.

 نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: مردم ما می‌دانند که امریکا دشمن طراز اول ماست پس همان‌طور که امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند ما باید در برابر هجمه‌های آنها استقامت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مسئله استکبارستیزی در اسلامی موضوعی است که امام حسین(ع) برای مبارزه با آن جان خود و عزیزانش را فدا کرد، ابراز کرد: اینکه اعلام‌ شده آمریکا می‌خواهد در 13 آبان فشارهایش را بیش از گذشته کند یک تهدید است چراکه آنها هر کاری که توانسته‌اند علیه ملت ایران انجام داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: تحریم‌های جدید آمریکا کارایی ندارد

آیت الله هاشم نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد در رابطه با 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نیز گفت: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان، بسیاری از توطئه‌های داخلی آمریکا از مملکت ریشه‌کن شد و اگر آمریکا از این طریق راه نفوذ داشت، معلوم نبود چه بر سر کشور می‌آمد.

‌عضو کمیسیون حقوقی مجلس: ملت ایران آمریکا را در روز 13 آبان تحقیر کردند

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، ضمن گرامیداشت یوم‌الله 13 آبان روز ملی استکبارستیزی با اشاره به اینکه روز 13 آبان به‌تعبیر امام راحل به‌عنوان انقلاب دوم نامیده شد که در تاریخ دنیا بی‌نظیر است، اظهار داشت: ملت ایران آمریکا را در روز 13 آبان تحقیر کردند و فرموده امام(ره) که مبنی بر زیرپا گذاشتن آمریکا بود محقق شد.

وی با بیان اینکه لانه جاسوسی آمریکا که به مرکز توطئه علیه انقلاب نوپای اسلامی ملت ایران تبدیل‌ شده بود تسخیر و توطئه‌های آمریکا کشف و مشخص شد، افزود: پس‌از آن مردم هرروز مقابل این لانه جاسوسی تظاهرات و از دانشجویان پیرو خط امام راحل حمایت می‌کردند و آمریکا که در ایران بیش از 50 سال بود حکومت و پادشاهی می‌کرد به‌‌یک‌باره هیمنه‌اش فروریخت.

پورمختار با تأکید بر اینکه آمریکا برای اینکه از ملت ایران انتقام بگیرد و به‌نوعی پاسخ مردم را بدهد روز 13 آبان را برای اعمال تحریم‌های جدید انتخاب کرده درحالی‌که این تحریم‌ها هیچ‌گاه برداشته نشده است، گفت: تحریم‌های بانکی، نفتی و تجاری و اقتصادی آمریکا علیه ایران از همان ابتدای انقلاب تاکنون بوده است و 40 سال است که این تحریم‌ها و تهدیدات را تجربه می‌کنیم.

عضو مجمع نمایندگان همدان ‌در مجلس: 13 آبان امسال روز «استکبارستیزی و تحریم‌ستیزی» مردم ایران است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 13 آبان امسال روز استکبارستیزی و تحریم‌ستیزی مردم ایران است گفت: آمریکایی‌ها هرآنچه می‌خواستند انجام دادند و ما از این گردنه هم عبور خواهیم کرد.

امیر خجسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: 13 آبان ماه برای مردم ایران سرنوشت‌ساز بوده و مقاومت مردم ایران به‌ویژه دانش‌آموزان نشان داد که مردم ما از تمامی بحران‌ها عبور می‌کنند.

وی بیان کرد: روز استکبارستیزی روزی است که دانشجویان و دانش‌آموزان ما وارد عمل شدند و پوزه آمریکا را به خاک مالیدند و توطئه‌های آمریکا را در نطفه خاموش کردند و امسال نیز مردم و اقشار مختلف مردم ما بار دیگر با حضور در راهپیمایی 13 آبان بر روحیه استکبارستیزی خود تأکید کرده و نشان می‌دهند که ملت ایران همیشه یک گام جلوتر از آمریکا قرار دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که ملت ما در مقابل زیاده‌خواهی قدرت‌طلبان و ابرقدرت‌ها و حتی آمریکا می‌ایستند همان طور که جوانان ما شاخ آمریکا را در بیابان شکستند و لانه جاسوسی را تسخیر کردند و حفظ استکبارستیزی همچنان ادامه خواهد داشت.

‌عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: مردم با تاسی به اربعین سیلی محکمی به دشمن خواهند زد

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به سالروز 13 آبان اظهار داشت: یکی از دقت‌های سرویس‌های جاسوسی و تیم‌های تخصصی نظام حاکم بر غرب در مقابله با جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، جابه‌جایی جایگاه‌های انقلاب و ضدانقلاب است.

وی افزود: یکی از پروژه‌های دانشکده‌‌های فعال در حوزه شیعه در لندن عنوان می‌کند برای مقابله با انقلاب اسلامی باید سراغ نمادهای آنها مثل عاشورا رفت و در این پروژه باید جایگاه حسین(ع) و یزید زمان جابه‌جا شود و نخستین محصول اینها را در فتنه 88 شاهد بودیم که پیاده‌سازی پروژه لندن در کف خیابان‌ها صورت گرفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پروژه سراغ آرمان‌های انقلابی مثل روز قدس و 13 آبان نیز آمده‌اند گفت: در 9 دی  نیز شاهد بودیم که حماسه عظیمی شکل گرفت اما آنها از آن پس تصمیم گرفتند 9 دی را تحت‌الشعاع قرار دهند و در مورد 13 آبان نیز این پروژه را دارند.

کریمی قدوسی تصریح کرد: آمریکا از مدت‌‌ها قبل 13 آبان را به عنوان روز تحریم‌های جدید در نظر گرفته است تا از نظر روانی مردم را ناامید و تسلیم کنند و 13 آبان را به عنوان روز بازگشت تحریم نفتی انتخاب کرده‌اند تا به زعم باطل خودشان اقتصاد ایران را فلج کنند.

وی ادامه داد: 13 آبان ما از قدیم نماد استکبارستیزی بوده اما دشمن می‌‌خواهد این روند را معکوس کند تا ملت دست از شعار 40 ساله مبارزه با استکبار بردارد اما خواهیم دید که دقیقا عکس این موضوع امسال محقق می‌شود و مردم با تاسی به اربعین سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

‌سخنگوی فراکسیون دفاع مجلس: آمریکا در برابر قدرت و مقاومت ملت ایران شکست خورده است

سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اعمال  فاز دوم تحریم‌ها در 13 آبان اظهار داشت: دولت ترامپ و آمریکا در این چند ماه هر آن چه که در توان داشتند انجام داده‌ و اعمال کرده و دیگر نمی‌توانند اقدام خاصی را انجام دهند، بنابراین آن چه نیت خصمانه آنها بوده انجام شده و ملت ایران هم محکم و استوار پای ارزش‌های خود ایستاده‌اند، قوای سه‌گانه هم باید در ارائه خدمات مطلوب و ایجاد آرامش تلاش کنند.

وی با بیان این که توان آمریکا همین قدر است که مشاهده می‌شود افزود: اتحاد بین سه قوا بسیار ضروری بوده و باید باهم هماهنگ، یک دل بوده و یک انسجام خوبی را ایجاد کنند، مردم هم باید حفظ وحدت و انسجام ملی را سرلوحه کار خود قرار دهند، برای پشت سر گذاشتن این شرایط باید تمام گروه‌های سیاسی و قوای سه‌گانه باهم متحد باشند، به نوعی اتحاد و همدلی همه اقشار جامعه در این برهه حساس می‌تواند سبب خروج سربلندانه کشور از این وضعیت شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم که تمام واحدهای اجرایی، مسئولان، وزارتخانه‌ها، دست‌اندر کاران در ارائه خدمات مطلوب به مردم به صورت انقلابی عمل کرده و تلاش مضاعفی داشته باشند، تا مشکلات مردم به حداقل رسیده و  جامعه به یک آرامشی دست پیدا کند.

‌آیت‌الله ممدوحی: 13 آبان ثابت می‌کند ملت ایران همواره از تحریم‌های استکبار جلوتر است

آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان ماه همزمان با اعمال نمایشی تحریم‌های آمریکا در واقع مشتی محکم بر دهان آمریکا است، اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی نشان می‌دهد ملت ایران همیشه یک گام جلوتر از آمریکا قرار دارند.

عصو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: زمانی که آمریکا به دنبال برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است حضور مردم به جهانیان اعلام می‌کند که ملت ایران زودتر از آمریکا و استکبار کار خود را انجام می‌دهد و در واقع سبب می‌شود آمریکا از اعمال خود پشیمان شود.

ممدوحی با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان امسال گفت: ملت ایران چنانچه استقلال و عزت خود و ذلت دشمنان را می‌خواهد باید در مقابل توطئه دشمن ایستادگی و ابراز وجود کند و اینگونه شخصیت مقاوم ملت ایران همچون گذشته به جهانیان ثابت می‌شود.

وی افزود: هرچند جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته همواره با تحریم‌های استکبار روبه‌رو بوده اما دشمن از توطئه‌های خود دست برنمی‌دارد و هرآنچه که توان داشته باشد با داد و فریاد انجام می‌دهد.

‌‌ماموستا خدایی: دشمنان در 13 آبان شکست تلخی از ملت ایران خواهند خورد

امام جمعه سنندج گفت: با «اتکا و توکل برخداوند»، «اتحاد، انسجام و همبستگی میان مردم و مسئولان» و «مقاومت و ایستادگی» آمریکایی‌ها این‌بار نیز در 13  آبان شکست تلخی از ملت ایران خواهند خورد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی عالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و یادآوری سه مناسبت مهم «تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز» در 13 آبان و تلاش‌های آمریکایی‌ها برای اعمال فاز دوم تحریم‌ها بر علیه ایران اظهار داشت: به‌راستی اگر ملت مسلمان ایران صبور و فرمانبردار پروردگار خالق و منویات رهبر فرزانه انقلاب باشند، تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند "هیچ" ضربه‌ای به عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بزند.

وی گفت: گرچه دشمنان قسم‌خورده بارها به‌ناحق و بی‌رحمانه مسلمانان را به کشتار رسانده‌اند اما هیچ وقت نتوانسته‌اند به اهدف پلید خود برسند و تا دنیادنیاست انقلاب اسلامی ادامه دارد و مایه افتخار است.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: با «اتکا و توکل برخداوند»، «اتحاد، انسجام و همبستگی میان مردم و مسئولان» و «مقاومت و ایستادگی» آمریکایی‌ها و دشمنان نظام این‌بار نیز در 13 آبان شکست تلخی از ملت ایران خواهند خورد و دسیسه‌های آنان برای اعمال تحریم‌ها با شکست مواجه می‌شود.

وی افزود: قطعاً این‌بار نیز مسلمانان در برابر نقشه‌های دشمنان و تحریم‌های تحمیلی سربلند و پیروز می‌شوند و دشمنان نظام نیز همانند همیشه مأیوس و ناامید می‌شوند و مسلمانان از صدراسلام تاکنون، این پشتیبانی و وحدت خود را ثابت و نشان داده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: با آغاز تحریم‌‌های جدید آمریکا هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که هیچ اتفاق جدیدی رخ نمی‌دهد.

آمریکایی‌ها همواره در طول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی در تلاش بوده‌اند که با اعمال تحریم‌ها ایران را از رسیدن به اهداف خود بازدارد و در این راستا به‌بهانه‌های مختلف تحریم‌های فراوانی را بر ملت ایران تحمیل کردند. 

به‌همین منظور گفت‌وگویی با سید‌حسین نقوی‌حسینی داشتیم تا تحلیل عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را از وضعیت پیش‌ِرو جویا شویم.

تسنیم: با توجه به اینکه دولت آمریکا با فاز دوم تحریم‌ها به‌دنبال تشدید حمله رسانه‌ای و جو روانی علیه ملت ایران است، مسئولان در قوای سه‌گانه چه وظایفی در راستای ثبات بازار و آرام‌سازی فضا به‌عهده دارند؟

نقوی حسینی: آمریکایی‌ها در حوزه عمل در عرصه بین‌المللی و همچنین تأثیرگذاری بر اقتصاد ایران کاری از دستشان برنمی‌آید، آن‌ها تاکنون هر کاری که در حوزه تحریم‌های مالی، پولی، بانکی، نفتی و اقتصادی می‌توانستند انجام داده‌اند بنابراین قرار نیست در 13 آبان‌ماه هیچ اتفاق جدیدی بیفتد و اگر آن تحریم‌ها آثاری هم داشت 3‌ــ‌2 ماه گذشته آثار خود را بر اقتصاد ایران گذاشته و آثار جدیدی برای آن متصور نیستیم.آمریکایی‌ها می‌خواهند فضاسازی رسانه‌ای و جو روانی ایجاد کنند، آمریکایی‌ها با بسیاری از کشورها تماس گرفته‌اند و التماس و درخواست کرده‌اند که در تحریم ایران با آن‌ها همکاری شود که بسیاری از این کشورها هم جواب رد داده‌اند.این اطمینان خاطر را به جامعه می‌دهیم که هیچ اتفاق جدیدی نمی‌اُفتد و اینها کاری از دستشان نمی‌آید چرا که هر کاری می‌توانستند کرده‌اند؛ اما در این شرایط که فقط جنگ روانی و رسانه‌ای صورت می‌گیرد، همه قوا، دولت و مجلس، وزرا و قوه قضائیه و همه کسانی که تریبون دارند و در جامعه تأثیرگذار هستند باید دست به دست هم داده و با جنگ روانی آمریکایی‌ها مقابله کنند و به جامعه این اطمینان و آرامش را بدهند که هیچ اتفاقی نمی‌اُفتد و بعد از این شرایط جامعه بهتر می‌شود؛ چون دیگر آمریکایی‌هایی که به قله رسیده‌اند و از این به بعد به سراشیبی می‌روند و شرایط ما خیلی بهتر می‌شود.

تسنیم: با توجه به اینکه امسال 13 آبان به‌عنوان روز ملی استکبارستیزی همزمان با عملیات جبهه استکبار علیه ایران شده، ملت ایران چه وظیفه‌ای برای مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی در آستانه جشن 40سالگی انقلاب اسلامی به‌عهده دارند؟

نقوی حسینی: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بر پایه مردم‌سالاری شکل گرفته، حضور مردم در صحنه‌ها همیشه توطئه‌های دشمنان را با شکست روبه‌رو و صف دشمن را منفجر کرده است؛ بنابراین حضور مردم در صحنه یکی از اقدامات در مقابله‌ با فضای روانی است که دشمن می‌خواهد ایجاد کند.13 آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار است و ملت ایران روحیه استکبارستیزی خود را به‌نمایش می‌گذارند و قطعاً حضور مردم در این مراسم و اعلام انزجار از استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکا می‌تواند همین توطئه تحریم‌ها و فضای روانی علیه ملت ایران را بشکند و آن‌ها را مأیوس و با شکست مواجه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری: مردم و مسئولان به فضاسازی دشمن بی‌اعتنا باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در 13 آبان اتفاقی رخ نمی‌دهد، گفت: صحبت‌هایی که از سوی دشمن مطرح می‌شود برای ایجاد جو روانی و تردید میان مردم و مسئولان است.

آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، درباره 13 آبان و اعلام بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: حدود نیم قرن است که با فتنه‌ها، توطئه‌ها و ترفندهای امریکا آشنایی داریم و با توجه به این آشنایی می‌توان گفت که در 13 آبان اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد.

وی با توضیح بیشتر این مطلب گفت: آمریکا همواره از همه توان خودش برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده است و اگر کاری از عهده‌اش بر می‌آمده انجام داده است بنابراین در 13 آبان اتفاقی رخ نمی‌دهد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه این اظهارات که در این برهه مطرح شده به هدف ایجاد جو روانی بوده است تا ملت و دولت ایران منفعل و در ادامه راه دچار تردید شوند.

‌‌از مردم هوشیار و همیشه در صحنه ایران اسلامی ‌‌انتظار می‌رود ‌با تاسی از مکتب ظلم‌ستیز عاشورا، به ندای امام راحل، بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، لبیک گفته و با حضور حماسی و پرشور خود در راهپیمایی 13 آبان ماه امسال، کشور‌ها و دولت‌های مستبد جهان را ناکام و ناامید کنند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار