سرپرست هیات کوهنوردی میگون گفت: نخستین دوره فستیوال ورزشی درای تولینگ کشور در میگون برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 03 November 2018

مهدی پناهی اظهار کرد: در این فستیوال ورزشی که به همت هیات کوه نوردی میگون و مدرسه یخ نوردی کشور در محل مدرسه یخ نوردی میگون برگزار شد، ۲۵ نفر آقا و خانم در رشته سختی مسیر به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: این فستیوال ورزشی برای اولین بار در کشور و فصل غیر از زمستان با وسایل و امکانات ویژه روی سنگ و چوب انجام می‌شود.

مسوول برگزاری نخستین فستیوال درای تولینگ کشور خاطرنشان کرد: دیواره مدرسه یخ نوردی میگون از سال ۱۳۸۰ راه اندازی شد و تاکنون ۶ دوره مسابقات کشوری و بین المللی در آن برگزار شده است.

وی با بیان این که مدرسه یخ نوردی میگون اولین در کشور و خاورمیانه است، یاد آور شد: تمامی فعالیت‌های آموزشی فدراسیون کوهنوردی کشور در این محل برگزار می‌شود و از نظر کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی است.

وی تصریح کرد: به دلیل هزینه‌بر بودن برگزاری دوره‌های آموزشی و مسابقات ملی و بین المللی و عدم حمایت هیچ یک از ارگان‌های مسوول متاسفانه بسیاری از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده مطلوب نمی‌شود و مستلزم یک بازنگری و حمایت جدی است.

پناهی بیان کرد: این فستیوال ورزشی در روزهای دهم و یازدهم آبان ماه جاری به مدت دو روز برگزار و به برگزیدگان رشته سختی مسیر به رسم یاد بود هدایایی اهدا می‌شود.

وی افزود:اکنون این مدرسه به عنوان الگو برای سایر نقاط کشور قرار گرفته و مشاوره‌های فنی و تخصصی را به علاقه‌مندان این رشته در سایر نقاط کشور ارائه می‌دهد.

مسوول برگزاری نخستین فستیوال درای تولینگ کشور خاطرنشان کرد: راه اندازی دیواره جدید سرعت در این مجموعه به ارتفاع ۳۰ متر که در نوع خود بی‌نظیر است شرایط میزبانی جهانی این رشته در کشور را فراهم می‌کند.

وی گفت: نزدیکی و مجاورت این مجموعه به امکانات و تسهیلات رفاهی، بهداشتی و درمانی از جمله ویژگی‌های مدرسه یخ‌نوردی در میگون است که در صورت نیاز امکان دسترسی به کلیه خدمات میسر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار