سیاست یک بام و دو هوا:
بالاخره بعد از چندین بار تغییر در تاریخ برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، قرار است این نمایشگاه از دهم آبان به مدت چهار روز کار خود را در مصلای تهران آغاز کند؛ آن هم در شرایطی که امسال نمایشگاه مطبوعات به دلیل مشکلات اقتصادی برگزار نمی‌شود.
کد خبر: ۶۷۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 29 October 2018

دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در حالی قرار است از ۱۰ تا ۱۴ آبان برگزار شود که از مدتی پیش بنا بر اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به‌دلیل شرایط عمومی کشور در سال جاری، از برگزاری نمایشگاه مطبوعات صرف‌نظر شده بود. این اقدام که اخیرا به صورت رسمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد، با استقبال خوبی هم از سوی اصحاب رسانه مواجه شد.

در این میان با توجه به اینکه مشکلات مالی رسانه‌ها و دولت از مهمترین دلایل برگزار نشدن نمایشگاه مطبوعات بیست‌وچهارم مطرح شده است، این پرسش مطرح می‌شود که چرا باید هزینه‌ی دیگری صرف برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال شود که هم بخش دولتی مجبور به پرداخت هزینه‌ی برگزاری باشد و هم شرکت‌هایی که این روزها با مشکلات مالی مواجه هستند، بخواهند در یک گردهمایی شرکت کنند که سال گذشته هم با وجود مشکلات کمتر، چندان پرفروغ نبود.

برگزاری دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از مدتی قبل با تغییرات زیادی در زمان برگزاری همراه بود و حتی خبر برگزار نشدن آن هم به گوش می‌رسید. سید مرتضی موسویان، رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرداد ماه امسال اعلام کرده بود که دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال، نهم تا پانزدهم آبان ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود، اما از اواخر مهر ماه تاکنون اخباری مبنی بر به تعویق افتادن زمان برگزاری نمایشگاه منتشر می‌شود.

دبیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال توضیح داده بود که برنامه‌ریزی خوبی برای برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال صورت گرفته، اما به دلیل حضور اکثر فعالان این حوزه در مراسم اربعین و برگزاری نمایشگاه تلکام قبل از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در سال جاری و مشکلات مالی شرکت‌ها برای حضور در چند نمایشگاه به فاصله کمتر از یک ماه، تشکل‌های حوزه رسانه‌های دیجیتال و فعالان این حوزه درخواست‌ جابه‌جایی زمان برگزاری نمایشگاه را داشته باشند.

 

با این وجود ارسال دعوتنامه‌ای به رسانه‌ها، از قطعی شدن برگزاری دوازدهمین دوره از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال خبر می‌دهد؛ دعوتنامه‌ای که ابهام سیاست یک بام و دو هوای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در زمینه‌ی برگزاری نمایشگاهی برای رسانه‌ها، به ذهن متبادر می‌کند.

 

درواقع این پرسش مطرح است که اگر با استدلال‌هایی، نمایشگاه مطبوعات برگزار نمی‌شود، آیا آن استدلال‌ها رنگ باخته‌اند که حالا قرار است نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال برگزار شود؟ آیا دعوت از رسانه‌ها با نامه‌ رسمی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها ـ نهاد زیرمجموعه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ـ و با امضای دبیر کمیته‌ پایگاه‌های اینترنتی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که از قضا مدیر دفتر یادشده است، یک تناقض رفتاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسوب نمی‌شود؟  بویژه که دست کم روی کاغذ، این دفتر در برگزاری نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نقشی ندارد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار