سرپرست مدیریت بحران استانداری:
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت:سنجابهای غیربومی, بحرانی نوظهورکه باغات سنتی و تاریخی قزوین را تهدید می کند.
کد خبر: ۶۷۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 29 October 2018

سنجابهای غیربومی،باغات سنتی و تاریخی قزوین را تهدید می کند

به گزارش تابناک قزوین،قدرت اله مهدیخانی,سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان در جلسه ای که به منظور ساماندهی وضعیت سنجابها در باغستانهای سنتی قزوین وبا حضور تنی چند از مسولین و نمایندگان دستگاههای متولی امرتشکیل شد اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر شاهد رشد تصاعدی و افزایش چشمگیر جمعیت سنجابهای غیر بومی و مهاجر در باغستانهای سنتی و تاریخی قزوین هستیم که تهدید بسیار جدی برای سلامت و بقای این جنگلهای دست کاشت وبی نظیر هستند که بنا بر نظر کارشناسان امر, بزرگترین و قدیمیترین جنگل های مثمر و انسان ساز در جهان است.

وی افزود: باغات سنتی قزوین علاوه بر تولید مقادیر قابل توجهی از محصولات مرغوب پسته ,بادام و انگور که قزوین را به قطب تولید و صادرات این موارد نیز تبدیل نموده, نقش بسیار ارزنده و حایز اهمیتی در تعدیل و تلطیف هوای شهر و به تبع آن استان قزوین ایفا میکند که مسلما وجوب حفظ و نگهداری این گنجینه ارزشمند را آشکار تر میسازد

وی بیان کرد:سنجابهای غیر بومی نه تنها درختان موجود در باغات را بیمار کرده و از بین میبرند, ناقل بیماریهای مشترک بین انسان و دام نیز میباشند که از آن جمله میتوان به هاری اشاره کرد.

این مسئول در پایان گفت:در این جلسه مصوب شد که دستگاههای مسول بهترین راهکار غیر شیمیایی مقابله با این آفت را که میتواند تله گذاری, رها سازی پرندگان شکاری شکار مستقیم و... باشد انتخاب و با نظارت وهماهنگی اداره کل مدیریت بحران, اجرایی نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار