عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد
عضو شورای شهر تبریز گفت: فاضلاب صنعتی غرب تبریز در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد
کد خبر: ۶۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 28 October 2018

در جلسه صبح امروز شورای شهر تبریز فریدون بابایی اقدم در تذکر میان دستور با بیان اینکه در یکسال اخیر ارتباطات شهرداری با دستگاه های مختلف اجرایی افزایش چشمگیر داشته گفت: اقدام شهرداری در امضای قرارداد با شرکت بهینه سازی سوخت یکی از این اقدامات است و جا دارد از تلاش شهردار و همکارانشان تشکر کنیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت ساماندهی کارگران فصلی اشاره کرد و اظهار داشت: از شهرداری تبریز درخواست می کنم برای ساماندهی و ایجاد گرمخانه برای این کارگران اقدامات لازم را انجام داده و در صورت امکان برخی از کارهای شهرداری را به صورت امانی با آنها انجام دهد. بابایی اقدم همچنین به موضوع دسترسی به مدیان آذربایجان اشاره کرد و گفت: پس از مطالعه مسئله دسترسی به میدان آذربایجان از سمت فرودگاه در صورت امکان اجرا شود که خواسته مردم است.

وی هم هم چنین با انتقاد از نحوه‌ی دفع پسماندهای بیمارستانی، اظهار کرد: سازمان پسماند شهرداری وظیفه‌ی بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی را برعهده نداشته و مجموعه محیط‌ زیست باید به این موضوع ورود کند.

وی اضافه کرد: بنده بارها نسبت به این موضوع هشدار دادم، ولی به جای توجه به هشدارها، فرد منتقل کننده اطلاعات را اخراج کردند.

این عضو شورای شهر تبریز با اشاره به نارضایتی اهالی محله کوجووار، خواستار مشخص شدن میزان آلایندگی پالایشگاه و پتروشیمی تبریز شد.

سعید نیکو خصلت - عضو دیگر شورای شهر تبریز خواستار راه‌اندازی «پلیس هوا» شد و افزود: مرکزی در این راستا تشکیل شود تا مردم به محض مشاهده‌ی منابع آلودگی، موضوع را با این مرکز در میان گذارند.

وی از معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تبریز درخواست کرد که میزان اثر بخشی طرح LEZ در فصول سرد سال را بررسی کند.

نیکوخصلت با اشاره به ردیف بودجه شهرداری تبریز برای آلودگی هوا، گفت: تنها به دنبال انجام کار مطالعاتی با این بودجه نیستیم، می‌خواهیم با کمک محیط زیست از این بودجه برای کاهش آلودگی هوای تبریز استفاده کنیم.

وی خواستار شفاف‌سازی محیط زیست آذربایجان شرقی در خصوص نقش پتروشیمی و پالایشگاه در آلودگی هوای تبریز به ویژه در ماه‌های آذر، دی و بهمن شد.

وی در پایان سخنانش از کیفیت خودروهای داخلی و نقش آن‌ها در آلودگی هوای کلان‌شهرها انتقاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار