در حاشیه اربعین امسال؛
موکب‌های استان تهران در عراق، امسال با هماهنگی بیش از پیش از مدتی پیش به زائران اربعین حسینی خدمات مختلف ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۶۷۳۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 27 October 2018

موکب‌های استان تهران در شهرهای نجف، کربلا و نیز مسیر نجف به کربلا امسال نیز مانند سال‌های پیش از زائران حسینی پذیرایی می کنند.

 

این در حالی است که استان تهران موکب های متعددی برای پذیرایی از زواری که در مسیر ورود به کربلا برای تجدید میثاق با امام راحل(ره) به حرم مطهر ایشان می آیند، دارد و همچنین خادم اباعبدالله الحسین( ع) برای خدمت رسانی به زائران در راهپیمایی میلیونی جاماندگان اربعین در جنوب تهران و نیز چند شهرستان دیگر این استان نیز آماده هستند.

 

ستاد اربعین استان تهران طبق اعلام ستاد اربعین کشور، مانند سال های گذشته مدیریت و میزبانی زائران در نجف اشرف و صحن حضرت زهرا( س) را بر عهده دارد، میزبانی که سال های پیش مورد تعریف و تمجید ستاد اربعین کشور و زائران سیدالشهدا( ع) قرار گرفته است.

 

موکب های استان تهران در صحن حضرت زهرا( س) و نیز پادگان ها، مدارس و ... راه اندازی شده اند تا عاشقان اباعبدالله الحسین( ع) بتوانند نیازهای درمانی و بهداشتی خود را تامین کرده و به رفع خستگی پرداخته و به راه خود ادامه دهند.

 

اسکان زائران اربعین در موکب های استان تهران از حدود ۲ هفته پیش آغاز شده است و همچنان تا ۲ روز پس از اربعین نیز ادامه دارد و این پذیرایی به صورت ارائه خدمات غذایی در ۳ وعده صبحانه، نهار و شام، استحمام و خدمات بهداشتی، مشاوره پزشکی، ویزیت رایگان و خدمات درمانی و از همه مهم تر خدمات فرهنگی و ارائه محصولات تبلیغی انجام می شود.

 

۷۰ هزار زائر در نجف طی یک شبانه روز اسکان و پذیرایی می شوند

 

در کنار این فعالیت ها، چندین اپلیکیشن موبایلی برای یافتن موکب های این استان، نحوه فعالیت و چگونگی ارائه خدمت هرکدام و ... کاری جدید و قابل تقدیر است، که در سال جاری برای اولین بار انجام شده است.

 

سخنگوی ستاد اربعین استان تهران در این رابطه با اشاره به این که جلسه نهایی هماهنگی موکب های استان تهران در خارج از کشور شنبه گذشته در استانداری برگزار شد، گفت: بیش از ۱۵۰ موکب از استان تهران در عراق برپا شده است، که هماهنگی این موکب ها برنامه ریزی دقیق و منسجمی می طلبد، که بحمدالله انجام شده است.

 

وی با بیان این که قسمت‌های اساسی زیرساخت توسط خود موکب های مردمی و بدون دخالت دولتی انجام شده است، اضافه کرد: روزانه ۷۰ هزار زائر در شهر نجف اسکان داده شده و پذیرایی می شوند.

 

حجت الاسلام محمد میرزایی گفت: شماره حساب ۰۱۰۷۹۳۶۰۹۰۰۰۵ به نام ستاد بازسازی عتبات عالیات جهت کمک های مردمی از استان تهران و نیز سراسر کشور اعلام شده است، که مردم می توانند نذورات و کمک های خود را به این حساب و برای تقویت ستاد اربعین استان تهران در پذیرایی از زائران سیدالشهدا( ع) واریز کنند.

علاوه بر این موکب های متعددی از سوی شهرستان های استان تهران در نجف، کربلا و مسیر نجف به کربلا برپاشده است.

 

ماساژ پای زائران و تعمیر گوشی های تلفن همراه

 

مدیر موکب احباب الرضا(ع) به عنوان یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موکب های استان تهران از ارائه خدمات درمانی و نیز خیاطی این موکب در عمود ۸۴۰ مسیر نجف به کربلا خبر داد و اظهار کرد: اکیپ فنی برای ارائه خدمات فنی، گروه خیاطی و بهداشتی، پزشکی و ... در این موکب سعی دارند، تا بهترین خدمات را به زائران سیدالشهدا(ع) ارائه دهند.

سید رضا احمدی گفت: غرفه ارائه دمنوش سرماخوردگی و میوه ای برای زائرانی که کسالت دارند، غرفه ماساژ و رفع خستگی از پاهای زائران، غرفه کفاشی برای واکس زدن، تعمیر و مرتب کردن کفش های زائران، غرفه سقایی، غرفه ارائه خدمات پیرایشی و نیز غرفه ای برای ارائه خدمات ویلچر و کالسکه به زائرین پیاده اربعین حسینی، ختم قرآن به نیابت از شهدا توسط زائرین، اهدای اقلام فرهنگی و نیز پذیرایی و اسکان از زوار آقا اباعبدالله(ع) گوشه ای از خدمات ارائه شده در اربعین سال جاری است.

 

وی افزود: در زمینه های پخت نان سنتی و صنعتی، خدمات و تعمیر موبایل، ارائه تلفن رایگان برای برقراری تماس زائران و ... نیز سعی داریم خدمات شایسته ای به زائران ارائه دهیم، که در مجموع ۲۹۰ نفر در این موکب خدمت رسانی می کنند.

 

مدیر موکب احباب الرضا(ع) گفت: اکیپ های ما تا چندین روز پس از اربعین نیز به جهت ازدیاد جمعیت در کربلا، در این موکب مستقر خواهند بود.

 

دبیر ستاد اربعین حسینی دماوند نیز در خصوص آماده سازی پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: خادمان موکب امام حسن مجتبی(ع) دماوند از ۲۰ مهرماه اقدام به تسطیح و کف سازی ساخت حسینیه و راه اندازی زائران و برپایی ایستگاه صلواتی انجام شده است.

 

مقدم اضافه کرد: خدمات به زائران در چادرهای سال گذشته انجام می شود و امسال هم زمان با این پذیرایی ها کار ساخت و ساز و تکمیل حسینیه را ادامه می دهیم.

 

دبیر ستاد اربعین حسینی دماوند ضمن اشاره به این که برپایی موکب‌ها در حاشیه حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین به شور آن افزوده است، اظهار داشت: موکب امام حسن مجتبی (ع) از ۱۵ ماه صفر در مسیر حله به کربلا در محله باب الطویریج در عمود ۴۸ به زائران سید الشهدا(ع) ارائه خدمت می کند.

 

وی خدمت‌رسانی عراقی‌ها را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود:  عراقی ها با عشق و علاقه به زوار حسینی خدمت رسانی می‌کنند و اربعین حسینی در سال جاری نیز نماد اتحاد دو ملت مسلمان ایران و عراق و نیز دیگر مسلمانان جهان شد.

 

می‌خواهیم ناممان در لیست نوکران امام حسین(ع) ضبط شود

 

شهردار و یکی از خادمین موکب لواسان مستقر در شهر کربلا می‌گوید: این موکب ۲ سال است، که در شهر کربلا به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی می کند و این افتخار را داریم، که روزانه ۳ الی ۴ هزار زائر حسینی را اسکان داده و از آن ها پذیرایی کنیم.

 

علی حیدریان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم( ص) که می فرماید « ... به‌ وسیله حسین (ع) خوشبخت می‌ شوید و بدون او بدبخت خواهید شد، چراکه حسین (ع) دری از درهای بهشت است و اگر کسی با او دشمنی کند بهشت بر وی حرام می‌شود» ، گفت: اگر می خواهیم در زندگی خوشبخت شویم، رستگار و موفق باشیم و به ضلالت و گمراهی و بدبختی دچار نشویم، می بایست به سیدالشهدا( ع) متوسل شویم، اگر این طور شد، از سعادت ما است و ما سعی داریم با خدمت رسانی له زائران آن حضرت در اربعین شهادتشان، زمینه خوشبختی و رستگاری خود را فراهم کنیم.

 

وی با بیان این که خادمین موکب لواسان از اقصی نقاط شهر لواسان و بعضا شهرهای اطراف گردهم آمدند، افزود: امیدوارم امام حسین(ع) ما را لایق دانسته و اسم ما را در لیست خادمان و نوکران خود قرار دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار