مدیرکل گمرکات استان کرمان از رشد ۴۰ درصدی صادرات استان کرمان در سال جاری خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۹۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار از استان کرمان به کشورهای مختلف صادر شده است.
کد خبر: ۶۷۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 27 October 2018

به گزارش تابناک کرمان، محمدرضا قادر ضمن اشاره به اینکه استان کرمان یکی از استان‌هایی است که سهم مهمی در صادرات کشور دارد اظهار داشت: در سال گذشته 14 درصد صاردارت محصول کشاورزی و 33 درصد صادرت معدنی کشور را استان کرمان به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 193 هزار تن کالا به ارزش 233 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است گفت: در صادرات استان از نظر وزنی 40 درصد افزایش و از نظر ارزش 35 درصد کاهش داشتیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمان با اشاره به دلایل کاهش صادرات استان کرمان از لحاظ ارزشی بیان کرد: دلیل اصلی کاهش صادرات کرمان عدم صادرات یک محصول تکنولوژی محور به نام نانو کامپاند بوده که صادرات این محصول از سال 95 آغاز شده و در سال 96 صادرات خوبی از این محصول از استان کرمان داشتیم اما در سال جاری تاکنون صادراتی از این محصول از استان نداشیم.

وی با اشاره به محصولاتی که عمده صادرات استان کرمان را به‌خود اختصاص داده گفت: پسته و مغز پسته 20 درصد، کاشی و سرامیک 7 درصد، تایر و تیوپ 69 درصد، خرما 25 درصد افزایش صادرات داشتند.

قادر با بیان اینکه در برخی محصولات هم در استان کاهش صادرات داشتیم افزود: در کل صادرات استان کرمان وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به اینکه از چند سال گذشته تغییرات زیادی در انجام فرایند صادرات در گمرکات استان انجام شده است عنوان کرد: بیش از 90 درصد عملیات فرایند صادرات در استان به صورت آنلاین انجام شده و نیازمند حضور صادرکنندگان در گمرک نیست.

مدیرکل گمرکات استان کرمان با بیان اینکه تنها بعضی از اقلام باید برای پرداخت عوارض به گمرک مراجعه کنند گفت: بسیاری از اقلام صادرتی صرفا باید در سامانه گمرکات اظهار شده و بقیه مراحل تا ارسال به مرز بر عهده خود صادرکنندگان است و گمرک نقش زیادی در آن ندارد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار