صبح امروز در تهران انجام شد:
60 نفر از اعضای انجمن بین المللی کمک رسان سالمندی از 30 کشور آسیایی، اروپایی و آمریکایی روز پنجشنبه از بخش های مختلف فرهنگسرای امید تهران بازدید کردند.
کد خبر: ۶۷۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ 25 October 2018

فرهنگسرای امید پایتخت واقع در بوستان خیام خیابان 17 شهریور اصلی ترین مرکز توانمندسازی فرهنگی سالمندان شهرداری تهران محسوب می شود.

اعضای انجمن بین المللی کمک رسان سالمندی (helpage) پس از حضور در همایش بین المللی دو روزه «نقش خانواده، اجتماع و دولت در جوامع رو به سالمندی» به بازدید از مرکزی رفتند که مهمترین مسئولیت آن ایجاد تحول در دوران سالمندی در پایتخت است.

انجمن بین المللی کمک رسان سالمندی سازمان مردم نهاد مستقل جهانی به شمار می رود.

این افراد از کشورهایی همچون انگلیس،آلمان، آمریکا، ژاپن، اتریش، چین، بلژیک، آرژانتین، مالدیو، اندونزی، تایلند، بنگلادش، هندوستان ، کلمبیا، کامبوج، ویتنام، کره جنوبی، استرالیا، پاکستان، نپال، فیلیپین، سریلانکا، ایرلند، مغولستان، میانمار، پاکستان و سنگاپور در برنامه بازدید از فرهنگسرای امید حضور داشتند.

 کمک رسانان سالمندی که برخی از آنان خود هم سالمند تعریف می شوند از بخش های مختلف فرهنگسرای امید از جمله کانون نقاشان سالمند، کانون تئاتر و واحد صدور کارت منزلت بازدید کردند و با فعالیت های روزمره جوانان دیروز و پیران امروز تهران در این مکان آشنا شدند.

 

آموزش و معرفی فرهنگ ها، پوشش و آداب و رسوم ایرانیان، آتلیه نقاشی حاوی تابلوهای سالمندان، برگزاری ارکستر و همخوانی سرودی برای ایران، بازخوانی شعر آتش کاروان «علیرضا افتخاری» و در نهایت نمایش توانمندی در مکالمه به زبان انگلیسی بخشی از برنامه هایی بود که این کمک رسانان سالمندی در فرهنگسرای امید مشاهده کردند.

معاون فرهنگی فرهنگسرای امید در جریان این بازدید اعلام کرد که کلاس ها و دوره های این نهاد برای نوجوانان و جوانان با شهریه و برای سالمندان به صورت رایگان و با کمک نیکوکاران برگزار می شود.

در پایان این بازدید عده ای از کمک رسانان سالمندی اعلام کردند که بازدید هیجان انگیزی بود و می شد از نزدیک با ایرانیان مهربان آشنا شد.

گروه دیگری از این کمک رسانان نیز معتقد بودند که اگر بتوان برای سالمندان در کنار چنین فضاهای مفرحی، برنامه های ورزشی هم پیش بینی کرد به طور حتم در سلامتی آنان موثر خواهد بود.

برنامه های فرهنگسرای امید برای سالمندان به تایید اعضای انجمن بین المللی کمک رسان سالمندی رسید.

فرهنگسراهای تهران زیر نظر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران فعالیت می کنند.

در معرفی انجمن بین المللی کمک رسان سالمندی آمده است: پنج سازمان در کانادا، کلمبیا، کنیا، هند و انگلیس سال 1983 برای ایجاد شبکه ای قوی برای حمایت از افراد مسن در سراسر جهان گرد هم آمدند و این سازمان را تاسیس کردند که اکنون بیش از 130 نمایندگی در 80 کشور دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار