عضو شورای شهر پنجم تهران:
رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران گزارشی از وضعیت بازدید از شهرستان‌های اطراف تهران ارائه کرد.
کد خبر: ۶۷۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 25 October 2018

الهام فخاری با اشاره به نتایج بازدید از شهرستان‌های استان تهران با بیان این‌که در طول یک سال اخیر از شش شهرستان استان تهران بازدید نظارتی داشته‌ایم، گفت: برای کسب نتایج بهتر از بازدیدهای میدانی، کارگروه نظارتی بازدیدهای میدانی را تشکیل دادیم که وظیفه این کمیته رفع موانع برای حل مشکلات شهرستان‌ها است.

 

وی با بیان این‌که اولین شهرستانی که در لیست بازدیدهای نظارتی قرار داشت «ورامین» بود، اظهار کرد: یکی از مسائل مطرح شده در بازدید از شهرستان ورامین موضوع فعال کردن و مرتبط کردن حوزه IT در راستای گسترش تجارت مبتنی بر IT برای روستاییان بود.

 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که یکی از درخواست‌های کشاورزان ورامین این بود که امکانات لازم برای ارائه‌ محصولات‌شان در بازارچه و میدان‌هایی که تحت نظارت شهرداری تهران هستند فراهم شود، ادامه داد: بررسی طرح هادی روستاییان و تعیین تکلیف حریم از جمله موضوعاتی است که در کارگروه برنامه‌ریزی استانداری مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 

وی با بیان این‌که در بازدید از شهر قدس اقدامات مثبتی در راستای حل مشکلات خط راه‌آهن انجام شد، تصریح کرد: فی‌مابین شهرداری شهر قدس و شرکت راه‌آهن کارگروهی تشکیل شد که وظیفه آن جابه‌جایی، ایمن‌سازی و پیرایش حریم خط راه‌آهن است که براساس جدول زمانبندی شده‌ای، مشخص شد که طرفین به تعهدات و مسئولیت‌های خود عمل کنند.

 

فخاری با بیان این که بحث جابه‌جایی تیربرق که در حریم راه‌آهن قرار دارد با هماهنگی اداره برق و کمک شهرداری شهر قدس در حال انجام است، اظهار کرد: مقرر شد در زمان خواب زمستانی درختان نیز زمانبندی انجام شود و امیدواریم با تجهیز پل عابر پیاده بر روی خط آهن، گام به گام به سمت ایمن‌سازی این خط پیش برویم.

 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بحث معادن شن و ماسه شهر قدس نیز مورد تاکید قرار گرفت و با حضور فعالانه نماینده فرمانداری و شهرداری شهر قدس جلسات مشترکی با مسئولان مربوطه در راستای بررسی مخاطرات این معادن برگزار شد، ادامه داد: شهر قدس یک شهر صنعتی است که مشاغل متعدد در آن فعال هستند، اما دفتر مالیات بر ارزش در شهرستان مستقر نبود و صنایع می‌بایست به تهران می‌آمدند، اما حالا با همکاری سازمان امور مالیاتی دفتر پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با کمک فرمانداری در شهر قدس ایجاد شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدیدش از شهرستان شمیران، گفت: موضوع پسماند یکی از مشکلات شمیرانات است به گونه‌ای که حجم پسماند تولیدی در این منطقه بومی نیست و بیشتر به دلیل حضور گردشگران به ویژه از تهران در روزهای تعطیل ایجاد می‌شود و این در حالی است که این زباله‌ها باید به آرادکوه که متعلق به شهرداری است منتقل شود و آنها معتقدند یا باید مدل مناسب برای انتقال زباله‌ها اتخاذ کرد و یا مجوز برای ایجاد مراکز پسماند در شهرستان‌ها صادر شود که این مساله در حال پیگیری است.

 

فخاری با بیان این‌که کارگروه مشترک موقتی با حضور مسئولان امر و همکاری فرمانداری شمیران ایجاد شده است که در مورد صدور مجوزهای معادن تجدیدنظر شود، اظهار کرد: قرار شد با همکاری معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مجوز برای فعالیت معادن جدید واگذار نشود و وضعیت بهره‌برداری از معادن با توجه به شرایط روستا بازنگری شود و پروانه‌های جدید در چارچوب قانون فعالیت‌شان مورد نظارت قرار گیرد تا تبدیل به ویلا با تراشیدن کوه نشوند.

 

فخاری در ادامه با اشاره به حل مساله‌ متروی اسلام‌شهر گفت: مساله متروی اسلامشهر یکی از مهم‌ترین مسائل شورای استان تهران است که به دنبال آن هستیم که نهایی شود و امیدواریم با کمک دستگاه‌های مرتبط به سرانجام برسد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار