از زبان یک کارشناس اقتصادی:
یک کارشناس اقتصادی می‌گوید نامزد معرفی شده از سوی رئیس‌جمهوری برای تصدی‌گری وزارت صمت مدیری است که شناختی همه‌جانبه از بخش صنعت  و تحولات آن دارد.
کد خبر: ۶۷۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 24 October 2018

دکتر ساسان شاه‌ویسی با بیان اینکه شخصی که تصدی‌گری وزارت صمت را بر عهده می‌گیرد باید رگ و پی صنعت را بشناسد و پله‌ها را یک به یک بالا آمده باشد، گفت: رضا رحمانی در سمت‌هایی چون قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید، ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشته لذا شناخت همه جانبه‌ای از حوزه صنعت دارد.
وی افزود: وی بین سایر نامزدهایی که تاکنون معرفی شده جزو مطلع‌ترین است چراکه علاوه بر داشتن این تجربه‌ها از حوزه فکری و برنامه‌ریزی برخواسته است.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه علی‌الدوام مجلس نباید در دادن رأی اعتماد به وی با چالشی مواجه شود، گفت: از آنجا رضا رحمانی خود نماینده مجلس از حوزه انتخابیه تبریز و اسکو بود، نمایندگان از وی شناخت خوبی دارند و رأی آنها به رحمانی آثار مثبتی خواهد داشت.
شاه‌ویسی افزود: باید توجه داشته باشیم که حوزه صنعت کشور به شدت متاثر از نوسانات نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی است و باید هرچه سریع‌تر تکلیف وزارت صمت روشن شود و به فرجامی برسد.


وی با بیان اینکه رضا رحمانی خواستگاه مردمی دارد، گفت: خواستگاه مردمی، علمی و فنی رحمانی بر خواستگاه سیاسی وی می‌چربد و این را مردم آذربایجان که او را به مجلس فرستاده‌اند، تایید کرده‌اند.
این کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه وزیر صمت نباید ایده‌هایی را مطرح کند که باعث از دست رفتن امید و باور مردم شود، گفت: حوزه صنعت به تدبیر و برنامه نیاز دارد و کسی می‌تواند تدبیر را به آن تزریق کند که جامعه صنعتی کشور را بشناسد و درد آشنا باشد از این رو بیراه نبود که نعمت‌زاده، رحمانی را به‌عنوان قائم مقام خود انتخاب کردند.
شاه‌ویسی تصریح کرد: ما امروز به مدیرانی احتیاج داریم که بدون حاشیه و در خدمت مسئولیت و حوزه تخصصی خودشان باشند. رحمانی هم در حوزه تولید خبره است. توجه داشته باشید که تولید گرانیگاه اصلی برای صنعتی شدن است و نمی‌توان مسئولیت آن را به کسی داد که شناختی از اجزای تشکیل دهنده آن ندارد.
این کارشناس اقتصادی در پایان تاکید کرد: همه اینها زمانی به‌عنوان اجزای یک ساختار به صورت هماهنگ کار می کنند که وزیر صنعت در تیم اقتصادی دولت جا بیفتد و با آن هماهنگ باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار