چندی پیش خبری مبنی بر برگزاری انتخابات شورایاری ها منتشر شد؛ اما با توجه به اینکه شورای پنجم تا کنون این انتخابات را برگزار نکرده، سوالات زیادی در رابطه با جزئیات برگزاری این انتخابات مطرح است.
کد خبر: ۶۷۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 24 October 2018

به گزارش تابناک : انتخابات شورایاری ها، در دوره چهارم و پنجم شورای شهر تهران با چالش مواجه بود و صف بندی زیادی برای برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات شورایاری ها وجود دارد که هر یک از طرفین دلایل متقن برای آن ذکر می کنند. اما چندی پیش برگزاری انتخابات شورایاری ها مورد تائید وزارت کشور قرار گرفت و حال شهرداری و فرمانداری باید در خصوص جزئیات این انتخابات با یکدیگر به توافق برسند. در این خصوص خبرنگار تیتر شهر ابتدا به سراغ آرش حسینی میلانی، عضو ستاد شورایاری ها رفت و در خصوص کم و کیف این انتخابات با وی سوالاتی طرح کرد.

اصلاحات انتخابات شورایاری ها برای شرایط احراز
عضو شورای شهر تهران در این رابطه گفت: مدت زمانی برای سازماندهی و آمادگی ستاد لازم داریم. از این رو برای برگزاری انتخابات لازم است با وزارت کشور هماهنگی داشته باشیم تا این کار در بالاترین سطح صورت بگیرد.


حسینی میلانی افزود: با تدبیری که آقای دکتر مسجد جامعی همراه سایر دوستان داشته اند نامه از سوی ریاست شورا برای وزیر کشور جهت برگزاری انتخابات شورایاری ها ارسال شد که خوشبختانه با توجه به رویکرد دولت که تقویت مشارکت مردم به خصوص در سطح محلی است با برگزاری آن موافقت شد.


وی عنوان کرد: این انتخابات سازو کار و آیین نامه های مشخصی دارد که ممکن است اصلاحات مختصری برای شرایط احراز لازم باشد ارائه بدهیم.
حسینی میلانی در پایان در خصوص زمان برگزاری این انتخابات بیان کرد: اواخر بهمن یا اوایل اسفند این انتخابات احتمالا برگزار خواهد شد.

رایزنی با فرمانداری برای برگزاری انتخابات
از سوی دیگر، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت و نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها بیان کرد: جزئیات این امر هنوز مشخص نیست؛ شورا تنها نامه ای برای دکتر رحمانی فضلی ارسال کرده و ایشان برای آقای مقیمی، استاندار پاراف کردند.


وی ادامه داد: اگر اشتباه نکنم در جواب نامه عنوان شده که این کار طبق روال و با هماهنگی دستگاه های ذیربط انجام شود؛ اما چیز دیگری به شورا نرسیده و تنها آن نامه ارسال شده که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.


سخنگوی شورای شهر تهران در پایان بیان کرد: باید مذاکرهاتی صورت بگیرد؛ از این رو باید ستاد شورایاری ها پیش بینی هایی انجام بدهد که لازم است در این زمینه با فرمانداری و استانداری مذاکره انجام بگیرد.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار