سرپرست فرمانداری قرچک:
سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: شورای شهر و شهرداری برای استقرار هلال احمر در قرچک همکاری کنند.
کد خبر: ۶۷۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 22 October 2018

بهمن خطیبی صبح دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک طی سخنانی اظهار داشت: دستگاه‌های مرتبط با بحران مخصوصاً ادارات آب، برق، گاز، شهرداری و بخشداری باید هر نوع آمادگی را در زمان بحران داشته باشند.

وی افزود: پاییز امسال بارندگی خوبی انجام شد و انشا الله شرایط بارندگی در سال جاری بسیار خوب و مناسب خواهد بود، در بحث سیلاب‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم انجام شود وادارات خدمات رسان در زمان بارندگی به‌طور شبانه‌روز آماده خدمت به شهرستان باشند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک اظهار کرد: با توجه به زلزله‌ای که سال گذشته در چندین شهرستان استان تهران رخ داد، مصوباتی که در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران به تصویب رسید، استاندار تهران تأکیداتی در این جلسه در این رابطه داشتند، این مصوبه به تمام شهرستان‌های استان تهران ارسال شد که حوزه عمران فرمانداری پیگیر مصوبات شود و کاری‌هایی که مرتبط به شهرستان است به نحو احسن انجام دهد.

خطیبی افزود: نکته اصلی که تأکید می‌شود بحث استقرار هلال‌احمر است که به نسبت جمعیت شهرستان نیازهای اولیه در بحث زلزله، سیل و بلاهای طبیعی بتواند ۱۰ درصد جمعیت شهرستان را تحت پوشش اقلام موردنیاز از طریق دستگاه‌هایی که مشخص‌شده است به هلال‌احمر کمک کنند تهیه شود و در سوله‌هایی که در شهرستان مرتبط به این کار است دپو شود و این آمادگی را داشته باشیم که به شهرستان‌های دیگر هم بتوانیم خدمات‌رسانی کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک تصریح کرد: حداقل چندین سوله بحران برای اسکان‌های اولیه نیاز است و این جزء برنامه‌های شهرداری و بخشداری باشد که باید این سوله‌ها را در شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: در بحث کمبودهای آب و برق که در تابستان داشتیم، این ادارات در این زمان باید تمهیدات لازم را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند که در تابستان سال آینده مردم با مشکل مواجه نشویم.

خطیبی گفت: با توجه به نزدیک شدن سرما و افت فشار گاز، مجتمع‌هایی که ازنظر مالی مشکل پرداخت بدهی دارند، اداره گاز شهرستان برنامه‌ای را در دستور کار قرار دهد که مجتمع‌های مسکونی پرتراکم بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند که در فصل سرما با مشکل مواجه نشوند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قرچک تأکید کرد: تمام ادارات خدمات رسان باید تمهیدات لازم را داشته باشند که در شرایط بحرانی با مشکلی مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه باید هلال‌احمر در سطح شهرستان استقرار داشته باشد، افزود: در رابطه با استقرار هلال‌احمر در سطح شهرستان، شورای اسلامی شهر و شهرداری همکاری لازم را با نهاد داشته باشند که استقرار هلال‌احمر یکی از ضروریات در مقابله با بحران است و هلال‌احمر شهرستان باید جهت عضوگیری فرهنگ‌سازی کند.

خطیبی در پایان اظهار کرد: با توجه به فرونشستن زمین در جنوب شرق استان تهران که یکی از معضلات زیست‌محیطی است، باید تمهیدات لازم برای دستگاه‌های مرتبط انجام شود، اداره آب منطقه‌ای که حفاظت از منابع زیرزمینی در بحث‌های فرونشست آب و فاضلاب را دارد، باید به جد پیگیر این امر مهم باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار