نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس:
نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به کمبود سرانه های فرهنگی و دانشگاهی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: برخی از کلاس های درس بهارستان ۴۷ دانش آموز دارد.
کد خبر: ۶۷۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 22 October 2018

حسن نوروزی صبح دوشنبه در نشست مشترک کار گروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که با حضور محمد حسین مقیمی، استاندار تهران در شهرستان بهارستان و در فرمانداری این منطقه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: مردم شریف شهرستان های رباط کریم، بهارستان و شهر پرند از فقر امکانات درمانی و بهداشتی رنج می برند و باید برای تامین امکانات درمانی در این مناطق اقدامات جهادی صورت گیرد.

 

نیاز اساسی بهارستان ایجاد مراکز فراهنگی است

وی گفت:در حوزه نمایندگی اینجانب، جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر زندگی می کنند،اما فقط ۲ بیمارستان داریم که نیاز مبرم به ساخت چند بیمارستان دیگر احساس می شود.

نوروزی در ادامه با بیان اینکه شهرستان بهارستان با جمعیت ۷۰۰ هزار نفری دارای  ۱۰۷ هزار دانش آموز است و در مقایسه با اسلامشهر که ۸۰ هزار دانش آموز دارد از تعداد بیشتر جمعیت دانش آموزی و غیر دانش آموزی برخوردار است اما در مقایسه با اسلامشهر از اعتبارات کمی نیز بهره مند می شود افزود: باید اعلام کنیم تا مسائل اجتماعی و فرهنگی این شهرستان حل نمی شود و آسیب شناسی صحیح صورت نگیرد مشکلات بهارستان به قوت خود باقی خواهند ماند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این شهرستان نیاز اساسی به ساخت و احداث مراکز فرهنگی مثل مدرسه، فرهنگسرا، حسینیه، مسجد استادیوم و بسیاری از امکانات دیگر دارد و نباید به واسطه مظلوم بودن این شهرستان و مردمش این منطقه زا نادیده گرفت.

وی گفت: جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهرستان بهارستان تنها با داشتن یک دانشگاه از کمبود محیط دانشگاهی رنج می برد نیازمند نگاه ویژه فرهنگی آموزشی در این زمینه هستیم.

نوروزی اظهار داشت: بسیاری از دستگاه های فرهنگی این شهرستان هنوز استیجاری هستند مثلا تبلیغات اسلامی استیجاری است و می خواهیم بودجه ای باشد که بتوانیم این اماکن را ارتقا بدهیم،لازم به ذکر است که حتی اداره ارشاد این شهرستان هم هنوز در حالت استیجاری به سر می برد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهارستان با وجود جمعیت زیاد هنوز هلال احمر ندارد گفت: این شهرستان با وجود اینکه که در معرض اسیب زیادی قرار دارد و با وجود اینکه از استان سمنان تعداد جمعیت بیشتری دارد اما هلال احمر در این شهرستان استقرار پیدا نکرده است.

 

مشکلات فرهنگی و اجتماعی بهارستان با مدیریت کارآمد برطرف خواهد شد

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در ادامه به محرومیت در حوزه اموزش پرورش این شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: هنوز در بهارستان کلاس هایی کوچکی وجود دارد که در آن ۴۷ دانش آموز حاضر می شوند و در حوزه بهزیستی و افراد تحت پوشش نیز باید بگوییم در این منطقه ۳ هزار نفر تحت پوشش نیستند و خانواده ای هستند که دارای ۳ معلول هستند و نیاز به کار دارند.

به گزارش مهر، نوروزی با بیان اینکه مسائل اجتماعی فرهنگی این شهرستان فقط با مدیریت صحیح و با افراد با کارآمد و با سواد بر طرف می شود گفت: این شهرستان از نیروهای باسواد و آگاه زیادی برخوردار است و باید در زمینه آسیب شناسی و کاهش آسیب های اجتماعی و مرتفع کردن مشکلات فرهنگی از این افراد استفاده کرد.

وی افزود: کمبود سرانه های دانشگاهی پایین و مشکلات فرهنگی در بهارستان بیداد می کند و باید به دنبال ایجاد مراکز فرهنگی باشیم و باید بدانیم که حسینه ها قرار گاه کار فرهنگی هستند و برای افراد متقاضی مجوز احداث حسینیه اعطا شود و خوب است که بدانیم قلعه میر ۱۰۰ هزار جمعیت دارد و هنوز مسجد ندارد و باید به فکر مشکل فرهنگی مناطق باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار