رئیس اداره جهاد کشاورزی ورامین:
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: باد و باران در فصل بهار امسال باعث شد محصول پسته به نصف یا کمتر کاهش پیدا کند و این موضوع باعث شد تا باغ‌داران پسته متحمل ضرر و زیان شوند.
کد خبر: ۶۷۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳ 21 October 2018

حسین تاجیک در خصوص مشکلات باغ‌داران پسته در دشت ورامین گفت: پسته یکی از محصولاتی است که در کشور ما صادرات خوبی دارد و دشت ورامین از مناطقی است که بهترین پسته را در کشور به خاطر وجود خاک حاصل‌خیز تولید می‌کند.

وی اظهار داشت: متأسفانه به خاطر اینکه پسته ورامین برند آن‌چنانی ندارد، این محصول توسط تجار خریداری‌شده و به کرمان ارسال می‌شود و پسته ورامین با برند کرمان در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد.

تاجیک افزود: یکی از مشکلاتی که امسال باغداران پسته در دشت ورامین و کشور با آن روبه‌رو بودند طوفان‌ها و باد و بارانی که در ابتدای فصل بهار باعث شد گل‌های درختان ریزش کند و گردافشانی به‌درستی صورت نگیرد.

 

وی گفت: باد و باران در فصل بهار امسال باعث شد محصول پسته به نصف یا کمتر کاهش پیدا کند و این موضوع باعث شد تا باغ‌داران پسته متحمل ضرر و زیان شوند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورامین تصریح کرد: باغدارانی که محصولات کشاورزی خود را بیمه کرده بودند جهت دریافت خسارت به بیمه معرفی شدند تا خسارت خود را از بیمه دریافت نمایند.

وی تأکید کرد: از همه کشاورزان می‌خواهم که تمام محصولات کشاورزی و دامی خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خسارات متحمل ضرر و زیان نشوند.

 

پسته‌ی ایران مثل زعفران در دنیا رتبه‌دار و بی‌نظیر است

محمد سجادی تولیدکننده پسته نیز اظهار داشت: امسال به خاطر شرایط جوی که در فروردین‌ماه بارندگی زیادی شد و برفی که در زمستان بارید محصول مناسبی نداشتیم و محصول خوبی به دست نیامد.

وی افزود: در دشت ورامین محصول پسته از مناطق دیگر بیشتر پسته داشت در سایر شهرستان‌ها امسال پسته خوبی نداشتند و با توجه به شرایط موجود در سال آتی قطعاً با گرانی پسته مواجه خواهیم شد.

باغدار پسته تصریح کرد: در هر هکتار در حالت نرمال حدود یک‌تن و دویست کیلو پسته برداشت می‌شود که امسال کمتر از ۵۰۰ کیلو برداشت شد.

سجادی در خصوص فروش پسته گفت سال گذشته پسته فندقی را ۳۲ هزارتومان نزدیک به عید فروخته شد اما امسال تا ۱۲۵ هزار تومان به فروش رسید، یعنی افزایشی سه و نیم برابری را داشته‌ایم؛ به خاطر نبود محصول قیمت پسته با این شرایط از حدود ۹۰ هزار تومان تا ۱۴۵ هزارتومان خواهد بود.

وی در پایان گفت: پسته‌ی ایران مثل زعفران در دنیا رتبه دار و بی‌نظیر است جهاد کشاورزی کمک مالی انجام نداده اما سرکشی و کارشناسی و ارائه راهکار در خصوص محصولات کشاورزی را دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار