در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم مطرح شد
در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم، گزارشی از مشکلات مراکز کاریابی استان ارائه شد.
کد خبر: ۶۷۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ 21 October 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم ظهر امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

شجاع الدین حسامی در ابتدای این جلسه با اشاره به مساله مالیات مراکز کاریابی استان قم اظهار کرد: در این استان، فشار زیادی به مراکز کاریابی برای پرداخت مالیات وارد می‌شود، در حالی که استان قم یک استان صنعتی نیست که واحدهای صنعتی زیادی داشته باشد و باید مراکز کاریابی قم به دلیل درآمد پایین از مالیات معاف شوند.

رئیس انجمن کاریابی‌های استان قم ادامه داد: مراکز کاریابی استان قم براساس قانون تعرفه‌هایی را از متقاضیان اشتغال به کار دریافت می‌کنند و حق دریافت مبلغی بالاتر از آن را ندارند، تاکنون چندین مرکز کاریابی در استان به دلیل مشکلات مالیاتی تعطیل شدند.

لزوم حل مشکلات مالیاتی تاسیسات گردشگری قم

مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم در ادامه این جلسه توقف برخورد در زمینه مالیاتی با مراکز کاریابی استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: ملاک عملکرد دستگاه‌های استان در این زمینه باید قانون باشد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اداره کل مالیاتی استان قم، اطلاع رسانی به مودیان مالیاتی از جمله مراکز کاریابی و تاسیسات گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قم باید پیگیر اجرای مصوبات جلسات این شورا باشد، برخی از این مصوبات به دلیل عدم پیگیری به مرحله اجرا نمی‌رسد، در حالی که امکانات لازم برای پیگیری مصوبات وجود دارد.

غضنفری تصریح کرد: مدیران استان اختیارات بسیاری دارند و کارگروه‌های زیادی در قم موجود است، مدیران دستگاه‌های استان باید با استفاده از این ظرفیت‌ها به دنبال حل مشکلات قم باشند.

وی ادامه داد: گردشگری اولویت نخست سرمایه ‌گذاری و توسعه استان قم است، گرفتن مالیات برای توسعه کشور ضرورت دارد، اما در قوانین انعطاف‌های خاصی در زمینه مالیات برای تاسیسات گردشگری پیش بینی شده است، البته برخی از مشکلات در این زمینه به دلیل عدم ارائه اطلاعات صحیح توسط مودیان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: بسیاری از موانع در مسیر سرمایه گذاری در بدنه ادارات استان است، باید مدیران دستگاه‌های قم بدنه دستگاه‌های خود را با سرمایه گذاران همراه کنند، باید سرمایه گذارانی که با امید وارد ادارات استان می‌شوند، با امید هم از این ادارات خارج شوند.

غضنفری فرافکنی در جلسات اداری استان را اشتباه دانست و تصریح کرد: باید مدیران دستگاه‌های استان به سرعت مشکلات خود را منعکس کنند.

وی ادامه داد: در استان قم، محدودیت منابع آب وجود دارد و در چنین شرایطی توسعه گلخانه‌ها در استان ضروری است، در یک گلخانه با 30 درصد مصرف انرژی نسبت به شیوه عادی کشاورزی، تولید چهار برابر خواهد شد، توسعه گلخانه‌ها موجب خواهد شد که استان قم در مسیر توسعه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: باید نگاه مدیران استان قم برای تسهیل مسیر سرمایه گذاری در استان تغییر کند.

نباید از تخت های خالی تاسیاست گردشگری مالیات گرفت

حمید یزدانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در بخش دیگری با اشاره به خدمات تاسیسات گردشگری استان قم اظهار کرد: افزایش قیمت خدمات این تاسیسات در قم در سال جاری کمتر از استان‌های دیگر بود، در این راستا گرفتن مالیات از تخت‌های خالی در واحدهای اقامتی قم توجیه ندارد و باید از تاسیسات گردشگری استان حمایت کرد.

محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در بخش پایانی جلسه بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان عوارض سنگینی برای استقرار گلخانه‌ها در حریم راه‌ها مطالبه می‌کند و به همین دلیل پروانه‌های ساخت برای گلخانه‌ها در قم به صورت عملی صادر نمی‌شود، چنین مشکلی در استان‌های دیگر وجود ندارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار