یک مسئول قضایی:
معاون قضایی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری قم گفت: درحال حاضر 72 درصد از ابلاغ اوراق قضایی در این استان به صورت الکترونیکی انجام می شود و در حساب کاربری افراد قرار می گیرد.
کد خبر: ۶۷۰۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷ 21 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، اسماعیل جعفری در گفت و گویی افزود: پس از راه اندازی اتوماسیون قضایی در سال 1386 به منظور تسریع و بهبود در ارائه خدمات قضایی و استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در این حوزه، از سال 1393 طرح خدمات الکترونیک قضایی به عنوان پیشخوان خدمات قضایی در استان قم راه اندازی شد.

وی ادامه داد: طی این مدت 9 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در نقاط مختلف شهر قم راه اندازی شده و خدماتی از قبیل ارائه و پیگیری دادخواست های بدوی، اظهارنامه، دعاوی طاری، دعاوی اعتراضی شامل تجدیدنظر، واخواهی، اعتراض ثالث، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی و ثبت‌ نام ثنا و چاپ ابلاغ الکترونیک به شهروندان قمی ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تکریم ارباب ‌رجوع، کاهش سفرهای غیرضروری، ارتقای سلامت اداری و‌ قضایی و استفاده شهروندان از فرصت های برابر با رفع موانع اداری را به دنبال داشته است.

جعفری گفت: به‌ موجب ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال 1392، از مهرماه سال 1395 ابلاغ اوراق قضایی به‌ صورت الکترونیک به واسطه ثبت‌ نام مراجعان در سامانه ثنا و ایجاد حساب کاربری قضایی انجام می ‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 150 هزار تن در استان قم در این سامانه ثبت‌ نام کرده و دارای حساب کاربری قضایی بوده و اوراق قضایی به ‌صورت الکترونیکی در حساب کاربری آن‌ ها قرار می‌ گیرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار