مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه نمی توان پدیده های همرفتی همراه با گرد و غبار را پیش بینی کرد، گفت: برای امروز مدل ها نشانگر سرعت وزش باد بودند اما زمانی که شرایط همرفتی رخ می دهد، احتمال وقوع گرد و غبار موقت وجود دارد که پس از جمع بندی و پیش بینی احتمال وقوع گرد و غبار تصمیم گرفته شد که گروه های حساس به مدرسه نروند.
کد خبر: ۶۷۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 20 October 2018

محمد سبزه زاری در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل، شریان های حیاتی، بلایای جوی و طوفان خوزستان که امروز (۲۸ مهر ماه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری سمینار ملی هواشناسی در ۱۹ آبان ماه در خوزستان اظهار کرد: در واقع این سمینار یک کارگاه آموزش مدل سازی و پیش بینی گرد و غبار است. مدرسین این سمینار از کشور اسپانیا هستند که مدل های جهانی گرد و خاک را نوشته اند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: تاکنون از کشورهای پاکستان و نیجریه جهت شرکت در این سمینار ثبت نام کرده اند اما اتفاقات اخیر موجب شد که برخی از ثبت نام در این سمینار منصرف شوند. شرط حضور در سمینار نیز مسلط بودن به زبان انگلیسی و ارائه مطالب است.

سبزه زاری با اشاره به پیش بینی های هواشناسی در ایام اخیر، گفت: روز دوشنبه پیش بینی هواشناسی مشکلی نداشت و همانطور که پیش بینی شده بود گرد و غبار به صورت موقتی رخ داد.

وی افزود: برای امروز نیز مدل ها نشانگر سرعت وزش باد بودند اما زمانی که شرایط همرفتی رخ می دهد، احتمال وقوع گرد و غبار موقت وجود دارد که پس از جمع بندی و پیش بینی احتمال وقوع گرد و غبار تصمیم گرفته شد که گروه های حساس به مدرسه نروند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند پدیده های همرفتی همراه با گرد و غبار را پیش بینی کند، تصریح کرد: فردا نیز شاهد وزش باد و احتمال وقوع گرد و غبار در صبح خواهیم بود اما امیدواریم بارش خوبی داشته باشیم و چنین مشکلی ایجاد نشود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گرد و غبار ، هواشناسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار