سرپرست فرمانداری قرچک:
سرپرست فرمانداری قرچک گفت: کمیته ای جهت تخصیص قدرالسهم قرچک از سد ماملو تشکیل می شود.
کد خبر: ۶۷۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 20 October 2018

سرپرست فرمانداری قرچک گفت: کمیته ای جهت تخصیص قدرالسهم قرچک از سد ماملو تشکیل می شود.

بهمن خطیبی صبح شنبه در جلسه شورای کشاورزی مشترک با ستاد توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان قرچک که با حضور الله بخش حبیبی، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مجید قیصر پناه کارشناس برنامه‌ریزی فرمانداری و دیگر اعضا این ستاد در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد طی سخنانی با اشاره به مشکلات پیش روی متقاضیان بخش کشاورزی مخصوصاً طرح‌های احداث گلخانه، اظهار داشت: تمامی ادارات عضو می‌بایست با همکاری و تلاش فراوان نسبت به مرتفع شدن مشکلات این قشر پرتلاش اقدام کنند.

وی افزود: با حل مشکلات کشاورزان می توانیم هم شاهد اشتغال در روستاها و هم به‌صرفه جویی مصرف آب و افزایش بهره‌وری بیشتر باشیم.

سرپرست فرمانداری قرچک یکی دیگر از مشکلات اصلی این بخش در سطح کشور را بوروکراسی اداری عنوان کرد و خواستار تسریع در روند ارسال پاسخ برخی از استعلامات مانند استعلام اداره راه و شهرسازی و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به مراجع صدور پروانه از قبیل شهرداری، بخشداری و... شد.

خطیبی تأکید کرد: جهاد کشاورزی شهرستان در اجرای سهمیه تعیین‌ شده از سوی استان در زمینهٔ احداث گلخانه با مقیاس بزرگ و کوچک پیگیری جدی به عمل آورد و همچنین اقدامات انجام‌شده تاکنون را به فرمانداری منعکس کند.

سرپرست فرمانداری قرچک بیان داشت: میزان حق آبه ای که در اسناد مالکیتی اراضی کشاورزی و سایر مدارک دیگر قید شده است و نزد امور آبیاری و امور منابع آب جنوب شرق استان موجود است، برابر قدرالسهم قانونی کشاورزان منطقه سهم آب آن‌ها را از محل تصفیه‌خانه تهران بزرگ و سرریز سد ماملو تأمین کند.

وی افزود: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان فرمانداری، امور آبیاری جنوب شرق استان و با محوریت جهاد کشاورزی میزان آب تخصیصی به شهرستان از محل سد ماملو، رودخانه، پساب‌ها تصفیه‌خانه تهران مورد بررسی قرار گرفته و میزان سهمیه دقیق تحویلی و قدرالسهم واقعی شهرستان مشخص شود.

خطیبی در ادامه اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درزمینهٔ راه‌اندازی نمایندگی توزیع بذر، سم و کودهای شیمیایی موردنیاز کشاورزان شهرستان در اسرع وقت اقدام کند تا از تردد این قشر زحمتکش به شهرستان‌های هم‌جوار جهت تحویل نهاده‌های موردنیاز خود و تحمیل هزینه‌های مالی و معنوی جلوگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار