برنامه سوم توسعه به شورای شهر تهران ارائه شده و این برنامه از نظر شورای پنجم با ایرادات پایه ای مواجه است.
کد خبر: ۶۶۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷ 20 October 2018

به گزارش تابناک : برنامه پنج ساله توسعه در کمیسیون های شورای شهر در حال اصلاح است؛ اصلاحاتی که اساسا به نظر برخی بسیار بنیادی است و باید مردود اعلام می شد.

اصلاح لایحه برنامه سوم ضروری است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در این رابطه با تاکید بر اینکه بسیاری از خواسته های شورای شهر تهران در لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران محقق نشده است بر ضرورت اصلاح این لایحه تاکید کرد.

وی گفت: لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران که توسط شهرداری به شورا ارائه شد نتوانسته است که بسیاری از خواسته های شورای شهر را تامین کند و اکثر اعضای شورای شهر تهران نسبت به این لایحه نظرات اصلاحی دارند.

حق شناس اعلام کرد: کمیسیون فرهنگی همه روزه جلسات کارشناسی خود را برای بررسی این لایحه برگزار می کند و تلاش دارد که با دریافت نظرات کارشناسان اعم از کارشناسان بیرون شورا و کارشناسان شورا جمع بندی تکمیلی خود را برای طرح در کمیسیون تلفیق آماده کند.

جای خالی "پلازا" در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران

همچنین علی اعطا رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری سورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موضوع توسعه پلازاهای شهر تهران چندان در لایحه برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: در سال 96 کمیته معماری و طرح‌های شهری مطالعه و بررسی توسعه میدان‌های پیاده و پلازاهای شهری در دستور کار قرار داشت.

وی در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده است توسعه پلازاهای شهری و میدان‌های عمومی پیاده، وارد برنامه پنج ساله سوم شهرداری می شود. گفت: در بازبینی فصول فضایی-کالبدی لایحه برنامه پنج ساله سوم که به مسایل حوزه معماری و شهرسازی می پردازد، توسعه پلازاها در قالب احکام، راهبردها و اقدامات مشخصی در برنامه قرار می‌گیرد.

اعطا با بیان اینکه پلازاهای شهری و میدان‌های پیاده، کیفیت فضاهای عمومی شهر را ارتقاء می‌دهند، افزود: در ماه‌های اخیر جلسات مفصلی در رابطه با توسعه فضاهای همگانی و پلازاهای شهری در کمیته معماری شورای شهر تهران با حضور مسئولین شهرداری برگزار شد و قرار بود اقداماتی توسط برخی واحدها در شهرداری آغاز شود؛ اما علیرغم برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیماتی در این رابطه برخی واحدهای شهرداری موفق نشدند اقدامات قابل قبولی انجام دهند.

 

وی افزود: شهر تهران نیازمند عرصه‌های پیاده وسیعی است که محل حضور مردم و شرکت در رویدادهای شهری باشد، به گونه‌ای که این عرصه‌ها در مناسبت‌های خاص فرهنگی، هنری، مذهبی و ... و همچنین در جریان زندگی روزمره فعال باشد و شهر را به فضایی سرزنده تبدیل کنند.

اعطا با بیان اینکه آنچه در دستور کار قرار خواهد گرفت، شناسایی عرصه‌های عمومی دارای پتانسیل به منظور تبدیل به پلازای شهری است، ادامه داد: این پلازاها با توجه به جذابیت‌ها و کیفیت بافت و بناهای مجاور، می‌توانند به لحاظ کارکردی متفاوت باشند و همچنین متناسب با مناسبت های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و آیینی، کارکرد متفاوتی به خود بگیرند.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار