کد خبر: ۶۶۹۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 19 October 2018

نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران بعد از انقلاب هیچ‌گاه با مشکل کمبود مایحتاج در بازار مواجه نبود گفت: گرانی‌ها نتیجه بی‌تدبیری برخی مسئولان است.

 
امام جمعه رشت: گرانی‌های اخیر نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است

 

تابناک / آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: دختران و پسران جوان باید برای زندگی مشترکشان برنامه داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه رعایت اصول دینی توسط زن و شوهر در زندگی سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود افزود: بنا به روایتی از پیامبراکرم(ص) بهترین مردان امت کسی است که به خانواده خود محبت می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه دانشمندان جهان به این نتیجه رسیده‌اند که رعایت دستورات اسلام سبب استحکام بنیان خانواده می‌شود گفت: استحکام بنیان خانواده سرمنشاء تحولات اجتماعی است.

امام جمعه رشت احترام متقابل زن و شوهر به یکدیگر را از دستورات دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: احترام متقابل زن و شوهر به هم زندگی را نورانی و با برکت می‌کند.

وی با اعلام اینکه زن و شوهر نباید فرهنگ‌های بیگانه که به جامعه ما تحمیل شده را بپذیرند تصریح کرد: بنا به روایتی از امام صادق(ع) مرد باید همسرش را تکریم و احترام کند زیرا زن دلبر مرد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه بنا به روایت امام صادق(ع) زنانی سعادتمند هستند که شوهرشان را احترام کنند و تصریح کرد: زنی سعادتمند است که شوهرش را آزار ندهد و از همسرش در مسیر دین اطاعت کند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اگر زن و مرد به هم احترام نکنند حرمت‌شکنی کرده‌اند اظهار داشت: رعایت احترام متقابل از جمله پیش‌نیازهای زندگی تمام زنان و مردان است.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم رعایت تقوای الهی توسط انسان‌ها خاطرنشان کرد: اگر انسان تقوای الهی را رعایت کند در نزد مردم محبوب می‌شود و روح و روان سلامی دارد.

وی با اشاره به سالروز شهادت عمار یاسر یکی از صحابه پیامبراکرم(ص) اعلام کرد: مقام معظم رهبری ملت ایران را به خوبی می‌شناسند و می‌دانند که مردم عمارگونه از انقلاب دفاع می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه برخی مسئولان از مسیر عمارگونه دور شدند افزود: در طول تاریخ میزان صادرات ایران بیشتر از واردات آن بوده اما امروز بازار‌های ما میدانی برای کشورهای دیگر شده است.

آیت‌الله فلاحتی با اعلام اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید وابستگی کشور به نفت کم شود خاطرنشان کرد: اسارت 14 نفر از مرزبانان ایران اسلامی حادثه‌ای تلخ بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مرزبانان، بسیج و سپاه با آمادگی کامل در مرز‌ها حضور دارند تصریح کرد: امروز مردم توقع دارند تا نیروهای مسلح با قدرت بیشتری از مرزها دفاع کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از نخبگان کشور اظهار داشت: ایران سرزمین شیرمردان بوده و هست و در هیچ دوره‌ای از تاریخ انقلاب مشکل تامین مایحتاج در بازار نداشتیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه پادشاهان ایرانی هیچکدام از جایگاه قدرتمندانه‌ای برخوردار نبودند تصریح کرد: ملت ایران بعد از انقلاب هیچگاه با مشکل کمبود مایحتاج در بازار مواجه نبوده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه کارشناسان اروپایی بعد از بازدید از ایران بیان کرده بودند که ما اثری از تحریم‌ها در ایران ندیدیم ابراز داشت: گرانی محصولات نتیجه بی‌تدبیری برخی مسئولان است.

امام جمعه رشت از دولت خواست تا دو وزیر مورد نظر خود را هرچه سریعتر معرفی کند و خاطرنشان کرد: نبود وزیر سبب بروز مشکلات مانند عدم ترخیص کالا و همچنین احتکار برخی اجناس شده است.

وی حرص، ولع و طمع را امری ناپسند دانست و تصریح کرد: برخی افراد نگران کمبود مایحتاج زندگی هستند اما نمی‌دانند این اقدام آنان سبب بروز اضطراب در جامعه شده و این کار نوعی خیانت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به نقشه دشمنان خارجی و انسان‌‌های بزدل داخلی برای ایجاد نگرانی در جامعه اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین نمایش قدرت تشیع و جهان اسلام است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به قتل خبرنگار سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه اعلام کرد: امروز تمام قدرت‌های رسانه‌ای جهان به‌دنبال پیدا کردن سرنخ این قتل هستند اما هیچ کدام از این رسانه‌ها به کشتار مردم یمن توجه نمی‌کنند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه امروز آمریکا در یک بن‌بست قرار گرفته است تصریح کرد: آمریکا امروز پایگاه‌هایش را در عراق و سوریه از دست داده و نیروهایش را در افغانستان و پاکستان تجمیع می‌کند.

وی با اشاره به تشکیل جلسه برای تدوین الگوی ایرانی اسلامی کشور عنوان داشت: ما بعد از دوران دفاع مقدس در انجام امورات فرهنگی موفق نبودیم و مسئولان فرهنگی نیز آن‌گونه که باید عمل می‌کردند نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار