کد خبر: ۶۶۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 19 October 2018

تابناک / رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان گفت: لاهیجان رتبه اول استان گیلان در ورزش همگانی را دارد و بیشترین اعتبارات ورزشی این شهرستان صرف توسعه و همگانی کردن ورزش می شود.

رضا مودبی عصر پنجشنبه در حاشیه نشست هیات های ورزشی شهرستان لاهیجان به خبرنگار ایرنا افزود: به سبب فرهنگ بالای مردم شهرستان لاهیجان و از سویی موقعیت جغرافیایی و طبیعی این شهرستان ، ورزش همگانی در سبد خانوار مردم لاهیجان قرار گرفته و این شهرستان رتبه بالایی در ورزش همگانی دارد و در سطح کشور نیز مطرح است.


وی تصریح کرد: برگزاری همایش ها، مسابقات و ایجاد زیرساخت ها توسط بخش دولتی در ارتقای ورزش همگانی نقش داشته و بیشترین اعتبارات ورزشی در شهرستان در جهت توسعه و همگانی کردن ورزش صرف می شود.


مودبی خاطرنشان کرد: لاهیجان برغم اینکه در ورزش همگانی رتبه برتر را در بین شهرستان های گیلان دارد ولی از نظر ورزش قهرمانی هنوز در جایگاه مناسب خود قرار نگرفته و در این رشته ها جزء ردیف های آخر شهرستان های استان است.


مودبی تاکید کرد: باید فضاهای ورزشی تخصصی در شهرستان لاهیجان توسعه پیدا کند و جذابیت هایی ایجاد شود که بخش خصوصی نیز انگیزه مشارکت و سرمایه گذاری در بخش ورزش را داشته باشند.
وی یادآور شد: سایر ادارات و سازمان ها و نهادها مانند شورای اسلامی و شهرداری نیز باید برای توسعه ورزش همگانی در این شهرستان گام بردارند و به آن کمک کنند.
وی بر مشارکت مردم در امر ورزش تاکید کرد و گفت: پنج گروه مردم نهاد در این شهرستان در رشته های ورزشی فعالیت دارند و تا پایان سال این تعداد باید دو برابر افزایش یابد.
مودبی اساسی ترین مشکلات شهرستان لاهیجان را کمبود فضای ورزشی ، تعمیرات و تجهیزات واحدهای ورزشی عنوان و اضافه کرد: کمبود فضاهای سرپوشیده و سرباز در این شهرستان کاملا قابل مشاهده است و از طرفی نیز نیاز به اسپانسر و پشتیبان داریم.
به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان لاهیجان ، سرانه فضای ورزشی بر اساس جمعیت 167هزار نفری لاهیجان در بخش فضای ورزشی اداره ورزش و جوانان 54صدم مترمربع، سایر ارگان ها 24صدم مترمربع و بخش خصوصی دو صدم درصد و در مجموع سرانه فضای ورزشی شهرستان 81صدم مترمربع است .
معاون عمرانی فرمانداری لاهیجان نیز در نشست اعضای هیات های ورزشی اظهارداشت: در شهرستان زیرساخت های ورزشی خوبی وجود دارد ولی خروجی خوبی نداریم و ورزش لاهیجان را باید قهرمان ببینیم .
جهانگیری تخصصی کردن رشته های ورزشی ، استعدادیابی و ترویج ورزش روستایی را از جمله مقوله های مهم در شهرستان لاهیجان عنوان کرد و افزود: عدم هماهنگی از مشکلات ورزش این شهرستان است و باید برنامه تجلیل از قهرمانان در برنامه های اداره ورزش و جوانان قرار گیرد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و 40هیات در رشته های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار