کد خبر: ۶۶۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ 19 October 2018

تابناک / عضو هیئت رئیسه مجلس گفت:‌ دولت احتمالاً تا شنبه ۲۸ مهر وزرای پیشنهادی سه وزارتخانه مهم اقتصادی را جهت دریافت رأی اعتماد به مجلس معرفی می‌کند.

اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ وزرای سه وزارتخانه تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی،‌ صنعت،‌ معدن و تجارت و اقتصاد و امور دارایی احتمالاً تا شنبه 28 مهر توسط دولت به مجلس جهت بررسی صلاحیت‌ها و برگزاری جلسات رأی اعتماد معرفی می‌شوند.

عضو هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد:‌ معرفی وزرای پیشنهادی قرار بود هفته گذشته یعنی قبل از شروع تعطیلات مجلس و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه انجام شود اما رئیس جمهور و معاون پارلمانی وی این کار را به بعد از تعطیلات دوره‌ای مجلس موکول کردند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تصریح کرد:‌ در صورت معرفی وزرای پیشنهادی قبل از تعطیلات،‌ مجلس برای رسیدگی به صلاحیت نامزدهای معرفی شده و برگزاری جلسات مربوطه در کمیسیون‌ها آمادگی کامل داشت و طبق سنوات گذشته تعطیلات دوره‌ای را فعلاً به تعویق می‌انداخت.

عباسی از احتمال معرفی وزرای پیشنهادی تا روز شنبه سخن گفت و افزود:‌ مجلس انتظار داشت که وزرای مربوطه توسط دولت چهارشنبه 25 مهر معرفی شوند اما دولت این کار را نکرد بنابراین امیدواریم تا روز شنبه 28 مهر اسامی نامزدهای مدنظر به هیئت رئیسه مجلس اعلام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی صلاحیت نامزدها را امری زمان‌بر اعلام کرد و بیان داشت:‌ اگر سه وزیر توسط دولت معرفی شوند برای بررسی صلاحیت آنان در کمیسیون‌های مربوطه و برگزاری جلسه رأی اعتماد به سه روز کاری نیاز است که زمان بسیار زیادی است.

وی عدم معرفی وزرای وزارتخانه‌های مربوطه را آسیب‌زا دانست و ابراز داشت:‌ امیدواریم تا قبل از شروع تعطیلات اربعین دولت نسبت به معرفی گزینه‌های خود به مجلس اقدام کنند زیرا این وزارتخانه‌ها ماهیت اقتصادی دارند و بلاتکلیفی آنان در این برهه از زمان اصلاً به صلاح نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید از زمان حداکثر استفاده را بکند افزود:‌ بر اساس قانون دولت برای معرفی وزراء می‌تواند از فرصت سه ماهه خود استفاده کند اما با وضعیت ملتهب اقتصادی کشور از دست دادن زمان به هیچ عنوان توجیه منطقی ندارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در مورد گزینه‌های احتمالی وزارتخانه‌ها نیز بیان داشت:‌ طبق شنیده‌ها شریعتمداری برای وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی،‌ رحمانی و ویسه برای صنعت،‌ معدن و تجارت و برای وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز دژپسند احتمالاً معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار