مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: درباره مشکل تل خاک ورزشگاه نقش‌جهان دادستان اصفهان دستوراتی صادر کرده و هفته گذشته صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد و فکر می‌کنم این تل خاک ماه آینده برداشته شود.
کد خبر: ۶۶۹۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳ 18 October 2018

به گزارش تابناک : محمد سلطان‌حسینی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری خود به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار داشت: شخصاً تمام اخبار رسانه‌های ورزشی استان را مطالعه می‌کنم. قبول دارم که گاهی اوقات روابط عمومی برخی هیئت‌های ورزشی و اداره‌کل ورزش و جوانان در زمینه ارسال اخبار خود به رسانه‌ها به خوبی عمل نکرده‌اند و یا سایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان به‌روز نیست و امیدوارم در آینده بتوانیم اخبار بیشتری در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

وی افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان استان از هزار امتیاز شاخص‌های عمومی 831 امتیاز گرفت که در بین دستگاه‌های اجرایی استان رتبه چهارم را کسب کردیم. در شاخص‌های اختصاصی با 971 امتیاز دوم شدیم و در مجموع با 1802 امتیاز رتبه سوم دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان را کسب کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان ادامه داد: در سال 92، 470 باشگاه در استان اصفهان وجود داشت که هم‌اکنون به حدود 1370 باشگاه رسیده است. همچنین در آن سال 1100 مدال ملی، آسیایی و جهانی توسط ورزشکاران استان کسب شده بود که به 3700 مدال افزایش یافته است. این نشان می‌دهد که اگر تعداد باشگاه‌ها افزایش یافته و هیئت‌های ورزشی کار مضاعف انجام دهند، پیشرفت بیشتری هم حاصل خواهد شد.

سلطان‌حسینی گفت: برای جلوگیری از پول‌شویی در هیئت‌های ورزشی خزانه‌داران را آموزش دادیم و تیم بازرسی را فعال کردیم تا بودجه‌ای که به هیئت‌ها اختصاص می‌دهیم تنها در ورزش هزینه شود. طبق آخرین گزارش ارسالی به وزارت ورزش و جوانان 4 قطعه زمین بزرگ حاصل آزادسازی تیم حقوقی اداره‌کل ورزش و جوانان استان بود که تنها یکی از این زمین‌ها 627 هزار مترمربع مساحت دارد.

وی با بیان اینکه موظف هستیم تمام سالن‌های ورزشی که در اختیار داریم را در قالب مزایده واگذار کنیم، تصریح کرد: هم‌اکنون هیئت‌های بسکتبال، هندبال، والیبال، ووشو، بدمینتون، کاراته، تکواندو و فوتبال سالن‌های اختصاصی خودشان را در مزایده برنده شدند، اما استثنا هم وجود دارد و برای مثال درباره سالن کشتی، هیئت کشتی استان حاضر نشد در مزایده شرکت کند و هیئت ناشنوایان برنده مزایده این سالن شد، اما همچنان سانس‌های تمرینی را در اختیار هیئت کشتی می‌گذاشت. درباره استخر ابوذر نیز که 8 کارمند داشت و سالیانه 300 میلیون تومان صرف پرداخت حقوق آنها و 150 میلیون تومان نیز صرف هزینه‌های جاری استخر می‌شد را در قالب مزایده به فردی واگذار کردیم که 800 میلیون تومان درآمد به خزانه واریز می‌کند و قیمت بلیت این استخر را هم کاهش داده و به یکی از بهترین استخرهای استان تبدیل کرده است.

تسهیل واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به مزیت‌های ورود بخش خصوصی به ورزش اضافه کرد: واگذاری تکمیل، بهره‌برداری و نگهداری ورزشگاه نقش‌جهان به شرکت فولادمبارکه اقدام درستی بود و در غیر این صورت باید سالیانه 7 تا 8 میلیارد تومان از بودجه ورزش استان را صرف نگهداری از این ورزشگاه می‌کردیم. طبق تبصره 19 که امسال ابلاغ شد هر شخصی می‌تواند پروژه‌های دولتی را در اختیار گرفته، به اتمام برساند و از آنها بهره‌برداری کند.

سلطان‌حسینی در پاسخ به اینکه تا پایان سال 97 چند پروژه ورزشی در استان تکمیل می‌شود، اظهار داشت: در ابتدای هر سال با فرمانداران هر شهرستان درباره تکمیل پروژه‌ها به توافق می‌رسیم، اما گاهی اوقات تخصیص بودجه در برخی ردیف‌های اعتباری در کل کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم صفر می‌شود. با این حال تا پایان امسال 50 پروژه ورزشی دیگر در استان اصفهان تکمیل می‌شود.

وی درباره مهم‌ترین مشکل اداره‌کل ورزش و جوانان استان گفت: مشکل خاصی نداریم و شاید تنها مشکل ما تورم است که هزینه تکمیل پروژه‌های ورزشی ناتمام را 2 تا 3 برابر کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره میزان سرانه ورزشی در استان اصفهان افزود: در ابتدای حضورم در اداره‌کل سرانه ورزشی استان 32 سانتی‌مترمربع بود که هم‌اکنون به 46 سانتی‌مترمربع رسیده که البته هنوز اندک است.

درباره منع به‌کارگیری بازنشستگان به هر چه قانون بگوید عمل می‌کنیم

سلطان‌حسینی درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و اینکه در صورت عدم اجرای این قانون درباره روسای هیئت‌های ورزشی، تکلیف افرادی که در گذشته به این دلیل امکان شرکت در انتخابات هیئت‌ها را نیافته‌اند چه می‌شود، خاطرنشان کرد: در قانون قبلی استثنائاتی درباره سابقه ایثارگری و یا عضو هیئت علمی بودن وجود داشت تا اینکه قانون جدید آمد که تفسیرهای مختلفی درباره آن صورت گرفته است. برخی مقامات می‌گویند این قانون شامل هیئت‌های ورزشی نمی‌شود. تا 25 آبان برای اجرای این قانون مهلت داریم و اگر قرار بر تغییر روسای هیئت‌های ورزشی استانی باشد این قانون شامل صدها نفر شهرستان‌ها هم می‌شود و طبق قانون عمل خواهیم کرد. درباره انتخابات گذشته هم طبق قانون قبلی عمل کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز باید به قانون گردن بنهیم.

وی درباره بالا گرفتن انتقادها از رئیس هیئت فوتبال استان و در پاسخ به اینکه چقدر از عملکرد امیرمسعود هراتیان رضایت دارد، تصریح کرد: نه تنها درباره هیئت فوتبال بلکه هر ماه از تمام هیئت‌های استان گزارش‌هایی با شاخص‌های واقعی و عینی دریافت می‌کنیم که در اختیار نهادهای بالادستی استانی و وزارت‌خانه قرار می‌دهیم. طبق اساسنامه انتخابات هیئت فوتبال، تمام روسای هیئت‌های شهرستانی باید برای انتخاب یک رئیس رأی دهند و برای عزل رئیس هیئت فوتبال، نصف به علاوه یک رئیس هیئت شهرستانی باید نامه‌نگاری کنند. من به عنوان پدر خانواده باید اشکالات را به فرزند خود گوشزد کنم و موارد مثبت و منفی را به او بگویم. تقریباً هر روز در دفتر خود میزبان روسای هیئت‌های ورزشی استان هستم و علاوه بر آن قطعاً یکی از وظایف ما نظارت بر عملکرد هیئت‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره استفاده از ظرفیت خیران ورزشیار گفت: رئیس مجمع خیران ورزشیار استان هستم و آشنا شدن با خیران که دنیا را طور دیگری می‌بینند از مهم‌ترین افتخارات من است. متأسفانه امسال خیر بزرگی چون محمد سلامتیان را از دست دادیم که پروژه‌های متعددی را در سراسر استان احداث و تکمیل کرد. احداث بزرگ‌ترین آکادمی ورزش و استعدادیابی بسکتبال، تکمیل خانه شمشیربازی اصفهان و ساخت پروژه‌های متعدد در خمینی‌شهر، آران و بیدگل، کاشان و سفیددشت از جمله اقدامات خیران ورزشیار اصفهانی است. اصفهان مبدع مجمع خیران ورزشیار بود و رتبه برتر کشور در جذب خیران را در اختیار داریم.

مشکل حقوقی تل خاک ورزشگاه نقش‌جهان رفع شد

سلطان‌حسینی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره سرنوشت تل خاک اطراف ورزشگاه نقش‌جهان که مدت‌هاست مانع از بهره‌برداری از یکی از جاده‌های دسترسی و پارکینگ‌ این ورزشگاه شده است، خاطرنشان کرد: هفته گذشته با فردی که در این خصوص با اداره‌کل ورزش و جوانان قرارداد داشت جلسه داشتیم. این فرد در گذشته در مزایده خرید این خاک‌ها که حاصل خاک‌برداری کاسه ورزشگاه بود با مبلغ 600 میلیون تومان برنده شده، اما پس از جابه‌جایی قسمتی از خاک برای کوره‌های آجرپزی، آنها عنوان می‌کنند که خاک مناسبی برای آجرپزی نیست و این فرد با پرهیز از جابه‌جا کردن خاک باقیمانده، شکایتی علیه اداره‌کل ورزش و جوانان استان تنظیم می‌کند. برای رسیدگی به این موضوع یا باید فردی که حق با او بود را به زندان می‌انداختیم و یا اینکه درصدد رفع این مشکل برمی‌آمدیم. رسیدگی به برخی پرونده‌ها زمان‌بر است و در نهایت دادستان اصفهان در این زمینه دستوراتی صادر کرده است و هفته گذشته صورت‌جلسه‌ای تنظیم شد و فکر می‌کنم این تل خاک ماه آینده برداشته شود.

وی درباره برآورد هزینه تکمیل طرح‌های ورزشی ناتمام در استان اصفهان ادامه داد: فکر می‌کنم تا پایان سال آینده حدود 99 درصد از 328 پروژه‌ ورزشی ناتمام استان به اتمام برسد و برای تکمیل این پروژه‌ها به بیش از یکصد میلیارد تومان بودجه نیاز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان درباره پاداش مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا افزود: پیش از اعزام ورزشکاران مبلغی به آنها هدیه دادیم و استاندار اصفهان نیز وعده داد به مدال‌آوران طلا 50 میلیون تومان، مدال نقره 30 میلیون تومان و مدال برنز 20 میلیون تومان پاداش دهد که با برگزاری یک مراسم به آنها اهدا خواهد شد.

سلطان‌حسینی در پاسخ به گلایه نماینده عکاسان ورزشی از نادیده گرفتن شدن آنها در برنامه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان گفت: شاید پیش از اینکه به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان انتخاب شوم 80 درصد خبرنگاران و عکاسان من را نمی‌شناختند و طبیعی است که من هم برخی خبرنگاران و عکاسان را نشناسم. دعوت از خبرنگاران و عکاسان را به یکی از همکاران شما سپردیم و عمدی در دعوت یا عدم دعوت از برخی افراد نبوده است. امیدوارم سال آینده با همکاری خود خبرنگاران و عکاسان این مشکل تکرار نشود.

وی در واکنش به صحبت یکی از خبرنگاران که عنوان کرد حال ورزش اصفهان خوب نیست و در زمینه استعدادیابی  به خوبی عمل نشده است، اضافه کرد: درباره اینکه حال ورزش خوب است یا خوب نیست باید بر اساس شاخص‌های ارزیابی صحبت کنیم. چه باید می‌کردیم تا 1100 مدال ورزشکاران اصفهانی به 3700 مدال برسد؟ این اتفاق شانسی و تصادفی نبوده است. قطعاً باشگاه‌های بزرگ و کوچک استان اقداماتی در حد بضاعت خود انجام داده‌اند که شیب مدال‌آوری ورزشکاران استان رو به بالا بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار