سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی:
سرپرست آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: از مجموع 13 هزارو 878 نفر فرهنگی استان 7هزارو 41نفر فرهنگی خانم می باشد که بیش از 50درصد جمعیت فرهنگیان استان بانوان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۶۶۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴ 18 October 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی ، عباس سعیدی در جلسه شورای مشورتی امور بانوان استان اظهار داشت : زنان در همه دوران های مهم وتاثیرگذار نقش مهمی ایفا کرده اند.

وی ادامه داد: نیمی از جمعیت فرهنگی ودانش آموز استان را زنان تشکیل داده اند که باید از این قشر تاثیرگذار در امر تعلیم وتربیت غافل نشویم .

سعیدی بیان کرد:در راستای بهبود بهداشت و آسیب شناسی دانش آموزان دختر و بانوان فرهنگی کار های خوبی انجام گرفته است که طرح سلامت دهان و دندان«وارنیش» برای 95 هزار دانش آموز، توزیع 500 پک متشکل از اقلام بهداشتی و برای دانش آموزان دختر شبانه روزی ، توزیع 4هزارجلد کتاب بلوغ نوجوان در مدارس ، طرح آهن یاری از جمله از فعالیت های بهداشتی درمدارس می باشد .

ملیحه یغمایی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری نیز در این جلسه بیان کرد: قریب به 50 درصد جمعیت استان زنان می باشند که باید از توانمندی بانوان در رشد وترقی جامعه به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: پر رنگ گردن شاخص های سلامت برای بانوان از اهداف مهمی می باشد که باید به دنبال آن باشیم.

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار نیزدر این جلسه بیان کرد: طرح " دهان عاری از دندان های پوسیده برای دانش آموزان پایه ششم شهرستان بجنورد برای اولین بار درکشور انجام می گیرد که به همت همکاران تعداد دندان پوسیده در دانش آموزان از 6/2 دهم به 6/1 دهم دندان رسیده است .

سید احمد هاشمی افزود: ویتامین D به عنوان یک هورمن و راهکار مقابله با سرطان در دو مرحله در استان توزیع می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار