کد خبر: ۶۶۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰ 17 October 2018

افسانه جهرمیان | بی قانون

در زندگی سندروم‌هایی هست که مثل خوره روح آدم را می‌خورد. لذا روان‌شناسان شرمنده کردند و از کار و زندگی‌شان زدند تا هفت تا از مهم‌ترین و معروف‌ترین سندروم‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

1- سندروم کرم بی‌قرار


این سندروم همانند نفخ، در همه افراد به وفور یافت می‌شود. منتها یک عده کنترلش می‌کنند و عده دیگر نمی‌توانند یک جا بنشینند. مدام به همه سیخونک می‌زنند و شوخی‌های ناجور می‌کنند. از نتیجه کارشان هم راضی و خشنودند.
وقتی می‌گویم با همه؛ یعنی همه. از نوزاد دو روزه بگیر تا مادربزرگ 98 ساله و راننده بی‌آرتی و معلم فیزیک و پلیس راهنمایی و ‌رانندگی و طباخ محل!

2- سندروم «دلم یه چیز خوشمزه می‌خواد»


این سندروم را به حالتی گویند که فرد مدام نق می‌زند و دلش خوراکی خوشمزه می‌خواهد. ولی نمی‌داند چه می‌خواهد. معمولا هم آخر شب، شب‌های امتحان، شب‌هایی که تا کمر برف آمده و همه‌جا تعطیل است، روزهایی که به شدت تعطیل رسمی است و تمام کشور به شمال رفته‌اند و کلا سایر زمان‌های ممنوعه و بدموقع سراغ آدم می‌آید. معمولا هم این افراد خیر سرشان در رژیم غذایی شدید به سر می‌برند!

3- سندروم صندلی مناسب


این سندروم را فقط متروسواران دارند. یعنی در تاکسی و اتوبوس و قطار برون شهری و هواپیما و سفینه و کشتی، کسی از این سندروم ندارد. این افراد وقتی مترو خلوت است اینقدر پی انتخاب جای مناسب دست‌دست می‌کنند تا همه صندلی‌ها پر می‌شود و یک میله از کل قطار دست‌شان را می‌گیرد.

4- سندروم حامد برادران


افرادی که از سندروم حامد برادران رنج می‌برند. اولین بار در حمام زیر دوش متوجه استعداد خوانندگی‌شان می‌شوند و بعد تِرَک دوم‌شان را برای مادرشان اجرا می‌کنند و بعد از به‌به و چه‌چه فراوان مادر گرامی، در‌به‌در دنبال حامد برادران می‌گردند تا اولین آلبوم رسمی‌شان را روانه بازار کنند؛ متاسفانه. اصولا هم خواننده مورد علاقه‌شان پینک‌فلوید و راجرواترز است و هیچ خواننده دیگری در داخل و خارج را به موهای توی گوش‌شان هم حساب نمی‌کنند.

5- سندروم صبحِ پرصدا


این حالت مخاطب خاص دارد. که بیشتر هم پدرها هستند. درست با طلوع خورشید، این بزرگواران طلوع می‌کنند و قبل از باز کردن چشمان‌شان تلویزیون را روشن می‌کنند و سپس زحمت می‌کشند و در را برای تهیه نان تازه می‌کوبند و سپس‌تر چای دم می‌کنند. اما فاجعه درست زمانی آغاز می‌شود که چای‌شان را هم می‌زنند. به صورت سریع و دَوَرانی با قاشقی بزرگ‌تر از استکان چای‌شان، با صدایی شبیه زنگ مدرسه دهه شصت، چای را آنقدر تندتند هم می‌زنند که استکان به ستوه می‌آید و می‌گوید: پدرجان ناموسا حل شد، کُشتیش، ولش کن.

6- سندروم «یه دقیقه گوشیمو چک کنم»


این سندروم مخصوص آخر شب و تمام روزهای امتحان است. که فرد به خودش می‌گوید دو ثانیه اینستاگرام را چک می‌کنم و تمام. دو ثانیه همانا و 16 تا استوری کتاب و چای و انگشست شست پا هم همان. بعد هم که مسلما دایرکت‌هایی دریافت می‌شود که باید پاسخگو باشد. در نهایت هم تا پاسی از صبح مشغول چت و آشنایی اولیه...

7- سندروم «یعنی چقدر درمیاره؟!»


ایرانی نیستی اگر این سندروم را نداشته باشی. دارندگان این سندروم برآورد ماهانه فروشندگان مترو، کارگزاران بورس، دکه فلافلی سرکوچه، وزیر راه، سالن زیبایی مه‌رویان غرب تهران، دندانپزشکی، گدای دم پله برقی میدان هفت تیر، آذری جهرمی و همه و همه را در لحظه محاسبه می‌کنند.
هرکس از يك تا هفت بیشترین سندروم را داشت، بدون قید قرعه موضوع روان‌شناسی هفته بعد را تعیین می‌کند...

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
همایون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
استفاده از نام یک شخص به عنوان یک سندروم آیا توهین محسوب نمیشه؟ این سندروم حامد برادران اختراع خودتونه؟ منبع و رفرنس انگلیسیتون که دقیقا به این نام باشه رو هم قرار بدید ما هم مستفیض بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
عزیز مطلب طنزه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار