مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره‌برداری از سامانه پیشرفته راداری تهران در 10 روز آینده خبر داد و گفت: برای احداث یک ترمینال 80 هزار متر مربعی در مهرآباد برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
کد خبر: ۶۶۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 17 October 2018

به گزارش تابناک تهران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌الله مه‌آبادی، مدیرعال شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در حاشیه افتتاح 10 پروژه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به تاب‌آوری صنعت فرودگاهی در شرایط تحریم گفت: خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که اصلا به تحریم‌ها فکر نمی‌کنیم. چون برجام را یک فرصت کوتاه در نظر گرفتیم و تمام خریدهای لازم را در آن دوره انجام دادیم.

وی ادامه داد: بیش از 1000 میلیارد تومان تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌های کشور و سامانه‌های کمک ناوبری، راداری و ارتباطی را خریداری کردیم و اکنون در حال نصب و بهره‌برداری از آن‌ها هستیم.

مه‌آبادی با اشاره به تجهیز استان تهران به یک رادار پیشرفته گفت: ظرف 10 روز آینده نوسازی سامانه راداری ترمینال هوایی تهران به اتمام خواهد رسید و از رادار پیشرفته خود در استان تهران بهره‌برداری خواهیم کرد.

این مقام مسئول به استفاده از توان داخلی برای نوسازی تجهیزات فرودگاهی اشاره کرد و افزود: ما فرامین مقام معظم رهبری در ارتباط با استفاده از توان داخلی را چه در سال اقتصاد مقاومتی و چه در سال حمایت از کالای ملی جدی گرفتیم و اکنون محصولات فناورانه داخلی ما در حال تولید است.

وی ادامه داد: در این ارتباط قراردادهایی بستیم، قراردادهایی در شرف امضا داریم، برخی سامانه‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است. فکر می‌کنیم که بتوانیم همه تجهیزات مورد نیاز را در داخل بسازیم و بعد از تحریم‌ هم نیاز به ابتیاع چیزی نداشته باشیم.

11 درصد مهرآباد در اختیار شرکت فرودگاه‌ها است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران فرودگاه مهرآباد را فرودگاه اصلی کشور دانست و گفت: حدود 40 درصد پروازها یا از این و یا به این فرودگاه انجام می‌شود. مهرآباد فرودگاه پایتخت کشور است.

وی ادامه داد: این فرودگاه از جنبه‌های مختلف پدافند غیر عامل و هنگام بلایای طبیعی و غیر مترقبه اهمیت شایان توجهی دارد، اما متاسفانه این فرودگاه در سنوات قبل مورد توجه قرار نگرفته بود و به طرف نابودی می‌رفت.

مه‌آبادی به اقدامات صورت گرفته برای احیای مهرآباد اشاره کرد و گفت: با اقداماتی که در 3.5 سال گذشته انجام شده و تاکیداتی وزیر راه و شهرسازی داشته، حدود 450 میلیارد تومان تا این تاریخ سرمایه گذاری در مهرآباد انجام شده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما اکنون عرصه فرودگاهی است، چراکه متاسفانه 11 درصد این عرصه در اختیار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است. در حال مذاکره با مقامات محترم ارتش جمهوری اسلامی و دیگر نهادها هستیم که بتوانیم از املاک در اختیار آن‌ها استفاده کنیم و زمین‌هایی را در اختیار بگیریم.

مه‌آبادی این زمین‌ها را برای انجام پروژه‌های بعدی فرودگاه مهرآباد ضروری دانست و گفت: یکی از پروژه‌ها احداث ترمینال 80 هزار متر مربعی در فرودگاه مهرآباد است که بتوانیم ترمینال‌های متعدد را جمه کنیم و جز ترمینال 1 که قدم‌گاه امام خمینی (ره) است و ثبت تاریخی شده، باقی ترمینال‌ها را در یک ترمینال تجمیع کنیم که سطح سرویس‌دهی را برای مسافرین ارتقا دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار