رییس شورای اسلامی شهرقدس:
رییس شورای اسلامی شهرقدس گفت: ورود پساب نفتی به شهر قدس معضل جدی سلامت در شهر است.
کد خبر: ۶۶۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 17 October 2018

نقی علی وند در صد و دهمین جلسه رسمی شورا اسلامی شهرقدس که با حضور امام جمعه، اعضای شورای تامین و نماینده مردم شهرستان قدس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: وجود شرکت های صنعتی که از گازها و مواد شیمیایی خطرناک استفاده می کنند در شهرقدس موجب آلایندگی هوا و محیط زیست می شود. 

وی افزود: شرکت نفت پارس که در حال حاضر پالایش مواد نفتی انجام می دهد و گاه پسآب و پسماند آن وارد شهر می شود یک معضل جدی برای سلامت محیط زیست در قدس به شمار می رود که البته حقوق شهروندان را بر اساس قوانین آلایندگی نیز رعایت نمی کند از این رو از مسوولان شهرستان تقاضا می شود که این مورد را به صورت جدی پیگیری کنند.

 علی وند در خصوص کمبود منابع آبی در قدس گفت: تنها منابع تامین آب در شهرقدس منابع زیرزمینی هستند که با توجه به کاهش بارندگی در سال گذشته مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد و ما باید فکری به حال جایگزینی آب در این سفره های زیرزمینی باشیم.

 وی ادامه داد: البته تصفیه خانه فاضلاب شهرقدس چند سال است که فعالیت خود را آغاز کرده ولی علیرغم درخواست و اعلام آمادگی شهرداری برای استفاده از پسآب آن هنوز این مهم اجرایی نشده است، استفاده از پسآب این تصفیه خانه در امور آبیاری فضای سبز و حتی کشاورزی می تواند مشکلات ما در حوزه آب را کاهش دهد.

رییس شورای اسلامی شهرقدس عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که شهروندان قدس با آن دست به گریبان هستند عدم وصل شدن انشعابات فاضلاب است، علیرغم اینکه آبفا حفاری های مداومی انجام می دهد ولی هنوز انشعابات فاضلاب بسیاری از شهروندان وصل نشده است.

علی وند گفت: در مناطق سنگلاخی شهر فاضلاب در جوی های آب رها شده و مشکلات زیست محیطی بسیاری ایجاد کرده از این رو از مسوولان شهرستان تقاضا می شود که به این مقوله ورود کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار