فرماندار پاکدشت عنوان کرد:
فرماندار پاکدشت گفت: ۲۰برنامه شاخص و۱۰۰برنامه کلی مختص هفته فرهنگی پاکدشت معرفی شده است.
کد خبر: ۶۶۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 17 October 2018

هادی تمهیدی صبح چهارشنبه در جلسه فرهنگی شهرستان پاکدشت که در سالن فرمانداری با حضور مسئولان ادارات، برگزار شد اظهار کرد: آن چیزی که در خصوص برگزاری هفته فرهنگی مدنظر مقامات عالی استان است و به عنوان مصوبه شورای برنامه ریزی توسعه استان هم به تصویب رسیده این است که شهرستان ها این هفته فرهنگی را برگزار کنند و بیان ظرفیت های این شهرستان در قالب یک برنامه هفت روزه است.

وی بیان کرد: به کار گیری و فعال سازی همه ظرفیت های فرهنگی در سطح حوزه های مختلف شهرستان در حوزه های توانمندی ها، آسیب های اجتماعی و فرهنگی باید توجه بیشتری شود؛ موضوعات مدنظر مقامات استان در خصوص فرهنگ سازی، حقوق شهروندی، شهرنشینی، شیوه های مصرف که هرکدام زیر شاخه ها و عناوین متعددی را به خود اختصاص داده است می باشد.

تمهیدی گفت: برخی شهرستان ها اقدام به برگزاری هفته فرهنگی کردند که خیلی مناسب نبود، تدبیری که در این شهرستان اجرایی شد این بود که برای برگزاری هفته فرهنگی عجله نکنیم و بعد  از ماه محرم و صفر برگزار شود تا زمان مناسب برای جمع بندی برنامه ها داشته باشیم.

وی بیان کرد: حرکت مدنظر ما برای برگزاری هفته فرهنگی این است که به عنوان نمونه روستاها ۲ الی ۳ برنامه در روز داشته باشند، در شهرها دستگاه های مختلف برنامه های گوناگونی برای جامعه هدف خود اختصاص دهند.

فرماندار پاکدشت افزود: آموزش و پرورش در مدارس برنامه هایی را تدارک ببینند و به برگزاری برنامه هایی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، کتابخوانی، حقوق شهروندی در روستا و شهر بپردازند، در این راستا همه دستگاه ها با تمام ظرفیت پای کار حاضر شوند.

فرماندار پاکدشت با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰برنامه مختص این هفته معرفی شده که ۲۰ برنامه آن جز برنامه های شاخص است بیان داشت: در کنار دستگاه ها، جایگاه مساجد مهم و پراهمیت است، به صراحت می توانم بگویم هفته فرهنگی آبروی شهرستان است، برای نخستین بار نمایشگاه تخصصی گل و گیاه را برگزار خواهیم کرد که با شناساندن این ظرفیت مهم می توانیم گامی مهم در صادرات غیرنفتی کشور برداریم.

تمهیدی افزود: گل جایگاه خوبی برای صادرات است و این ظرفیت در پاکدشت وجود دارد تاکنون تیم های خارجی بسیاری به پاکدشت آمده اند، اکنون در هفته فرهنگی فضا و بستر برای معرفی این ظرفیت با ایجاد نمایشگاه تخصصی فراهم شده است، در کنار آن نیز نمایشگاه کتاب استان نیز برگزار می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار