سرپرست هیات اسکواش قم گفت: در سال 95 تنها 2 ورزشکار خانم در این رشته ورزشی فعالیت می کردند که با استعدادیابی های صورت گرفته، تعداد بانوان اسکواش کار قم 20 برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۶۸۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 17 October 2018

 

به گزارش تابناک قم، نیره السادات حسینی با بیان این که برای تحول در این رشته ورزشی، استعدادیابی و معرفی اسکواش در دستور کار این هیات ورزشی قرار گرفت، افزود: در سه سال گذشته، 2 هزار و 700 نوجوان دختر در قم استعدادیابی شد.

وی ادامه داد: فعالیت هیات اسکواش به ویژه در بخش بانوان موجب شد در سال گذشته این هیات به دلیل رشد 20 درصدی شاخص های تعیین شده، به عنوان هیات برتر استان در زمینه همگانی کردن این رشته انتخاب شود.

سرپرست هیات اسکواش قم افزود: اقدام های صورت گرفته برای همگانی کردن و معرفی این رشته ورزشی در 2 سال گذشته موجب شده تا هیات اسکواش قم به واسطه فعالیت بانوان، به عنوان یکی از هیات های بسیار فعال کشور در این رشته ورزشی شناخته شود.

حسینی، استعدادیابی در رده سنی پایه را از جمله اولویت های مهم این رشته ورزشی دانست و ادامه داد: هم اکنون 40 ورزشکار اسکواش در بخش بانوان فعالیت می کنند که 25 تن از آنها را دانش آموزان زیر 15 سال شامل می شود.

وی در ادامه گفت: استقرار سالن اختصاصی این هیات در اطراف تقاطع 72 تن قم، دسترسی به این سالن را با مشکل مواجه کرده و باعث شده است که خانواده ها برای فرستادن فرزندان خود به این سالن رغبتی نداشته باشند.

سرپرست هیات اسکواش قم با اشاره به اجرای دوره های مختلف مربی گری و داوری اسکواش برای بانوان استان گفت: برگزاری این دوره ها بستر لازم برای توسعه این ورزش را فراهم کرده و بخشی از نیاز این ورزش را در استان برطرف کرده است، چراکه در 3 سال گذشته به ویژه در بخش بانوان هیچ مربی و داوری وجود نداشت.

حسینی ادامه داد: برای گسترش فعالیت های این هیات از مسئولان قم درخواست کرده ایم که زمینی در یکی از بوستان های قم در اختیار این هیات قرار دهند، اما با وجود این که حامی مالی برای این کار وجود دارد تاکنون پیگیری های ما به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: در زمینه همگانی کردن این رشته ورزشی، گام های مهمی در استان برداشته شده اما در بخش قهرمانی همچنان راه زیادی در پیش داریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار