قائم مقام وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: ۸۵ درصد پناهندگان واجب التعلیم داخل ایران در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۶۶۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰ 16 October 2018

غلامرضا کریمی صبح سه شنبه در مراسم افتتاح مدرسه روستایی عشایری ۶ کلاسه «شهدای دانایی» در روستای حصار قاضی که با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در ۴۰ سال گذشته کشور ما پذیرای تعدادی از دانش آموزان پناهنده است که در سال جاری ۴۷۸ هزار دانش آموز اتباع که اغلب افغان هستند در ایران تحصیل می کند.

وی بیان داشت: ۸۵ درصد پناهندگان واجب التعلیم داخل ایران در حال تحصیل هستند که نهایت تلاش خود را می کنیم که این میزان را به ۹۰ درصد نیز برسانیم و این در حالی است که در جهان این میزان ۶۵ درصد است.

کریمی افزود: برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با همکاری وزارت کشور طوری بوده که هرکس در هر نقطه از کشور بتواند تحصیل کند، این افتخار ما است که خدمات جمهوری اسلامی به اتباع در هیچ جای دنیا ارائه نمی شود.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه بیش از یک هزار میلیارد تومان در سال در آموزش و پرورش برای اتباع هزینه می شود که نزدیک به ۳ درصد آن توسط مجامع بین المللی پرداخت می شود گفت: این در حالی است که طبق قوانین بین المللی باید مجامع بین المللی میزان کمک های بیشتری به مدارس پناهنده پذیر داشته باشند.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: در سال ۹۴ و در پی فرمان رهبری ۳۰ هزار دانش آموز، سال ۹۵ نیز ۴۵ هزار و در سال ۹۶ نیز ۱۰۰ هزار دانش آموز و در سال جاری تاکنون ۱۲۸ هزار دانش آموز که مدارک اقامتی نداشته اند در مدارس کشور ثبت نام شده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار