رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران:
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: بیش از ۲۰ درصد طلاق کشور بین سال‌های ۹۲ تا ۹۶ در استان تهران اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۶۶۸۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 16 October 2018

نعمت الله ترکی عصر امروز در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان تهران که در فرمانداری شهرستان شمیرانات برگزار شد اظهار کرد: با اشاره به برنامه ششم توسعه و مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اولویت این طرح با آسیب هایی از جمله طلاق اعتیاد نشینی مفاسد اخلاقی و کودکان کار است.

 وی با اشاره نسبت استان تهران به کل کشور در آسیب های اجتماعی گفت: این استان ۲۰ درصد آسیب اجتماعی طلاق ۱۴ درصد اعتیاد، ۴۰ درصد کودکان کار و ۱۳ درصد زنان سرپرست خانوار را دارد.

وی در ادامه با اشاره به آمار گفت: در سال ۹۵ از تعداد زوج هایی که با یکدیگر اختلاف داشتند ۲۳۰۳ زوج سازش کردند و در سال ۹۶ این آمار به ۷۵۹ نفر کاهش یافت. 

ترکی در ادامه ارائه آمار خاطرنشان کرد : از سال ۹۲ تا ۹۶ تعداد کودکان کار و خیابان در این استان از ۹۹۳ نفر به ۳ هزار و ۷۴۴ نفر در سال ۹۶ رسیده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران بیان کرد: پدیده کودکان کار و خیابانی هم چون دیگر آسیب های اجتماعی معلول عوامل بیرونی مانند شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی گفت: ۷۵ درصد این کودکان به دلیل کمک به معاش خانواده به کار روی آوردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران یادآور شد : ۱۰ درصد کودکان به دلیل اجبار خانواده ، ۱۳ درصد کودکان به دلیل شرایط نامطلوب محیط زیست، ۸.۶ درصد به دلیل بی سرپرستی و ۸.۶ درصد به دلیل نداشتن هزینه تحصیل تبدیل به کودکان کار شده اند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت زنانه بی سرپرست و سرپرست خانوار اظهار داشت: ۷۱ درصد این زنان به دلیل فوت همسر، ۱۳ درصد به دلیل بدسرپرستی، ۱۰ درصد به دلیل طلاق و ۵ درصد به دلیل تجرد سرپرست خانوار شده‌اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران با اشاره به مصوبه وزارت کشور مبنی بر تهیه طرح جامعه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد : این برنامه ۴ میلیون و ۵۵۶ هزار و شش نفر را در بر خواهد گرفت و برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار