در حالی که این روزها پرونده های جاری در کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران تبدیل به محل کسب درآمد این شهرداری شده است، سخنگوی قوه قضاییه از ورود سازمان بازرسی به بررسی نحوه این درآمدزایی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰ 16 October 2018

به گزارش تابناک : مدت هاست که شهرداری تهران چشم بر تخلفات ساخت و ساز در شهر تهران بسته است. ساختمان های غول پیکر با تخلفات بسیار در تهران ساخته می شوند و این تخلفات که از چشم کم بینا ها هم دور نیست، به چشم شهرداری نمی آید.

ساختمان های بسیاری مانند ساختمان بورس. ایران مال، بانک آینده، بیمارستان امام خمینی، پالادیوم، کوروش و ... در پایتخت ساخته می شوند اما هیچ مقام مسئولی متوجه تخلف آنها نمی شود تا زمانی که دیگر امکان تخریب و قلع و قمع وجود نداشته باشد. آنگاه است که ماموران شهرداری از راه می رسند.

پرونده های تخلف یکی یکی به کمیسیون ماده 100 ارجاع می شوند و در انتها با پرداخت جریمه مالی پرونده تخلف مختومه اعلام می شود.

این رویه اکنون در خصوص تخلفات کوچک هم اجرایی شده و کمیسیون ماده 100 تبدیل به محل تامین بودجه شهرداری تهران شده است.

در همین خصوص روز گذشته غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه از ورود سازمان بازرسی به این پرونده ها خبر داد.

وی در پاسخ به این سوال که بخشی از درآمدهای شهرداری‌ها از ساخت و سازهای غیرقانونی تأمین می‌شود، قوه قضاییه می‌تواند به این مسئله ورود پیدا کند، تصریح کرد: براساس ضوابط شهرسازی هر جایی نمی‌توان ساخت و ساز و بلندمرتبه‌سازی کرد و اگر گفته شود با پرداخت پول می‌توانیم این کار را انجام دهیم، به این معنی است که تمام مصوبات و قوانین قبلی نقض و بلا استفاده می‌شود و نباید شهرداری‌ها برای کسب درآمد قوانین و مقررات خود شهرداری را زیر پا بگذارد تا کسب درآمد کند.

وی افزود: در مواردی شهرداری اختیار دارد که اگر تخلفی انجام شود، بدون تخریب ساختمان، جریمه دریافت کند، اما اگر از حدود اختیارات خود و قانون ماده 100خارج شود، دادگاه می‌تواند به پرونده رسیدگی کند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: بنده باید به سازمان بازرسی کل کشور تذکر دهم که به این موضوع رسیدگی کند که شهرداری‌ها از حدود اختیارات خود خارج نشوند.

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار