مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد خبر داد
مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد کشور از اجرای طرح «نیابت از شهدا» در پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: پنج موکب مجری طرح «نیابت از شهدا» اربعین حسینی امسال هستند.
کد خبر: ۶۶۷۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 13 October 2018

حسین عامریان اظهار کرد: طرح نیابت از شهدا برای سومین سال است که در مسیر پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا توسط کانون همبستگی فرزندان شهدا و همکاری کمیته فرهنگی اربعین اجرایی می‌شود.

عضو کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور هدف از اجرای این برنامه را استفاده از ظرفیت شهدا دانست و خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا از فرصت تجمع اربعین استفاده کنیم و با اجرای این اقدام باعث همبستگی بیشتر امت شیعه شویم.

وی تصریح کرد: تلاش ما در اجرای این طرح آن است که شهدای کشورهای مختلف در این طرح تکریم شوند که شهدای محور مقاومت در کشورهای گوناگون است.

عامریان پس از بیان اینکه وقتی عزیزان یک امت محترم و عزیز دانسته می‌شوند، یعنی اینکه مردم آن کشور را تکریم کرده‌ایم، افزود: این تکریم باعث ایجاد مودت می‌شود و اگر فضا و سیل خروشان اربعین به سمت این فرهنگ حرکت داده شوند استفاده بهینه و مناسبی شده است.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد کل کشور بیان کرد: متاسفانه طی سالیان مختلف از ظرفیت رود خروشان پیاده‌روی اربعین در کشور عراق صحبت‌های گوناگونی می‌شود، ولی اینکه از این ظرفیت مناسبی صورت گیرد، هنوز اجرایی نشده است.

عضو کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور اظهار داشت: همانند سال‌های گذشته کارت شهدای کشورهای گوناگون به چهار زبان فارسی، عربی، انگلیسی و اردو چاپ کرده و در طول مسیر اربعین در زمان‌های مشخص توسط خادمین طرح نائب الشهید در اختیار علاقه‌مندان به شهدا قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: هر زمان و مناسبتی در اعتقادات ما اعمالی دارد و اربعین نیز که مسیر زینبی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و اعمال اربعین در واقع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و با حضور و اجرای طرح نائب الشهید همگان می‌توانند در جهت فرهنگ حسینی و زینبی اعمال اربعین را به جا آورند.

عامریان خاطرنشان کرد: سال گذشته طرح نائب الشهید در هفت موکب از نجف تا کربلا اجرایی شده بود و با توجه به فعالیتی که کارگروه‌های شاهد استان‌ها و نمایندگی‌های کانون همبستگی فرزندان شهدا در استان‌ها داشتند، حدود یک میلیون کارت نیابت از طرف شهدا در بین زائران اربعین توزیع شد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی ما گفتمان‌سازی است و مهم نیست که در قالب این طرح باشد یا اقدامات دیگر گفت: برای اینکه زیارت مردم و کاروان‌های مختلف مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد، نائب یک شهید باشند تا با این کار جنبه‌های گوناگون اجرای این طرح را در نظر گرفته و اجرایی کرده باشیم.

مدیرعامل کانون همبستگی فرزندان شاهد کل کشور اظهار داشت: در سال جدید نیز در قالب پنج موکب شامل مرز میرجاوه، فرودگاه امام خمینی (ره) و همچنین سه موکب در طول مسیر نجف تا کربلا اجرایی خواهد شد.

عامریان پس از بیان اینکه امسال به دلیل معذوریت‌های مالی توان فعالیت‌های گسترده مانند سال قبل را نداریم، بیان کرد: متاسفانه هزینه کرد در زمینه‌های فرهنگی کم بوده و دستگاه‌های مختلف که هزینه‌های فرهنگی در اختیار دارند، به جای اینکه رسالت فرهنگی خود را اجرایی کنند به دنبال آن هستند که فعالیت‌های خود را به اطعام و پذیرایی محدود کنند و همین مسأله کار ما سخت شده است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با کمترین مشکلات خدمت‌رسانی به زائران را انجام دهیم هر چند که از نظر مالی مشکلاتی برای ما به وجود آمده است.

عضو کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور با بیان اینکه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا طرح به بهترین شکل ممکن اجرایی شود، اظهار کرد: بیش از 40 درصد از بانک اطلاعاتی ما در خصوص مشخصات شهدای کشور افزایش پیدا کرده است ولی همچنان بانک اطلاعاتی ما به دلیل عدم همکاری مناسب بنیاد شهید با ما در خصوص در اختیار قرار دادن تصویر شهدا، نواقصی دارد.

وی ادامه داد: یک سوم از شهدای کشور عزیزمان را نتوانسته‌ایم در بانک اطلاعاتی طرح نائب الشهید قرار دهیم و مردم ایران اسلامی می‌توانند تصاویر شهدای خانواده خود را از طریق سایت نائب الشهید بارگذاری کنند و همچنین شهدای محل و شهر را نیز تصاویر شهدا را می‌توانند از طریق لوح فشرده در اختیار همکاران ما قرار دهند تا در بانک اطلاعاتی قرار گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فریدون مشایخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
نیابت از شهدا در فرودگاه امام برای زیارت امام حسین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار