مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه اراضی کشاورزی جنوب تهران با 400 میلیون متر مکعب آب آلوده آبیاری می‌شود، گفت: در این آب فاضلاب خانگی، زباله شهرداری، فاضلاب کارخانه‌ها و ملغمه‌ای از همه آلودگی‌ها در آن وجود دارد.
کد خبر: ۶۶۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 09 October 2018

محمدرضا بختیاری درباره آلایندگی اراضی کشاورزی جنوب تهران بوسیله پساب پالایشگاه تهران اظهار داشت: اینکه پالایشگاه باعث برخی آلودگی‌ها شده شکی نیست؛ زیرا خیلی از چاه‌های اطراف را دچار مشکل کرده است، در سال‌های اخیر چاه‌ها مسدود شده و برداشتی از آنها اتفاق نمی‌افتد، کشاورزان هم از این مسئله ناراحت هستند و اکنون از پساب استفاده می‌کنند، خود پالایشگاه هم قراردادی با آبفا بسته و یک خط لوله هم اجرا می‌کند که 700 لیتر بر ثانیه آب را از پساب شهر تهران تامین کند.

 

آلایندگی پالایشگاه تهران در مقابل روان آب‌ها صفر است

وی با بیان اینکه مشکل جنوب تهران پالایشگاه نیست، افزود: اراضی جنوب تهران بحث متفاوتی دارد به نسبت میزان آب‌های آلوده که وارد آن می‌شود تاثیر پالایشگاه تقریبا صفر است که اکنون نیز مهار شده است، مشکل اراضی جنوب روان آب‌هایی است که وارد آن می‌شود.

 

آبیاری کشاورزی جنوب تهران با 400 میلیون متر مکعب آب آلوده

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران توضیح داد: 7 رودخانه دارآباد، درکه، دربند، سرخه حصار، کن، وردآورد در شمال تهران داریم که وقتی از بالا برف ذوب می‌شود وارد شهر تهران می‌شود، داخل شهر انواع آلودگی‌ها به آنها اضافه می‌شود، شهرداری اینها را در دو رودخانه مجزای سرخه حصار و فیروز آباد تجمیع کرده که با 400 میلیون متر مکعب آب به جنوب تهران می‌روند، متاسفانه اراضی کشاورزی هم از آن استفاده می‌کنند.

 

امکان رفع آلودگی در مبداء وجود ندارد

وی تاکید کرد: امکان اینکه آلودگی این آب را از منشاء رفع کرد، وجود ندارد. زیرا به حدی مراکز آلوده کننده زیاد است که امکان کنترل نیست، در این آب فاضلاب خانگی، زباله شهرداری، فاضلاب کارخانه‌ها و ملغمه‌ای از همه آلودگی‌ها وجود دارد.

 

حل معضل آلودگی نیازمند 1200 میلیارد تومان اعتبار

بختیاری درباره راهکار حل معضل گفت: آب منطقه‌ای طرحی دارد که نیاز به 1200 میلیارد تومان بودجه دارد و اکنون آماده است، با سازمان مدیریت صحبت کردیم اگر این میزان اعتبار تامین شود عملیات اجرایی آن انتهای امسال آغاز می‌شود.

 

منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار