کد خبر: ۶۶۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۶ 06 October 2018

فرمانده انتظامی استان گیلان‌ گفت:‌ در شش ماهه نخست امسال ۳۲۵ نفر در حوادث ترافیکی درون و برون شهری گیلان جان خود را از دست دادند.

 
فرمانده انتظامی گیلان: 325 نفر در حوادث ترافیکی گیلان جان خود را از دست دادند

 

سردار محمدرضا اسحاقی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال 325 نفر در حوادث ترافیکی و جاده‌ای درون و برون شهری گیلان جان خود را از دست دادند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 381 نفر گزارش شده بود.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پیشگیری از حوادث رانندگی به زمینه‌های مختلفی بستگی داد افزود:‌ یکی از این زمینه‌ها مسائل مربوط به ارتقاء امکانات زیرساختی در حوزه راه‌ها است که از این لحاظ در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی توسط دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.

سردار اسحاقی احداث آزاد راه‌ها و جداسازی راه‌ها را از عوامل مؤثر در کاهش تلفات جاده‌ای دانست و گفت:‌ احداث کمربندی‌ها در نقاط مختلف و شهرستان‌های استان گیلان در کنار جداسازی جاده‌ها می‌تواند به نحو بسیار چشمگیری در کاهش تلفات جانی ناشی از حوادث رانندگی مؤثر واقع شود.

وی اعمال قانون ‌رانندگان متخلف را نیز از عوامل بازدارنده کاهش رفتارهای پرخطر عنوان کرد و ابراز داشت: آمارها نشان می‌دهد اکثر قریب به اتفاق حوادث جاده‌ای و ترافیکی در درون و یا بیرون ‌شهرها به علت سرعت بیش از حد مجاز و به طبع آن عدم کنترل سریع وسیله نقلیه اتفاق می‌افتد.

فرمانده انتظامی استان گیلان بیشترین حوزه‌ای که شاهد حوادث ترافیکی و تلفات جانی است را برشمرد و عنوان کرد:‌ طبق گزارش‌های واصله در شش ماهه نخست امسال بیشترین تلفات جانی واقع شده در جاده‌های استان گیلان مربوط به عابران پیاده و موتور سیکلت سواران بوده است.

سردار اسحاقی از کاهش 12 درصدی حوادث رانندگی در راه‌های درون و برون شهری گیلان خبر داد و ابراز داشت:‌ در شش ماه نخست امسال 325 نفر در راه‌های درون و برون‌ شهری گیلان جان خود را از دست دادند در حالی‌که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 381 نفر گزارش شده بود.

وی از اقدامات پلیس برای شناسایی و انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر در گیلان سخن گفت و تصریح کرد:‌ دستگیری معتادان متجاهر و تحویل آنان به مراجع قضایی،‌ افزایش گشت‌ و عملیات‌های ویژه برای شناسایی عوامل خرده فروشی مواد مخدر تنها بخشی از اقدامات گسترده ناجا گیلان است.

فرمانده انتظامی استان گیلان از افزایش 1.5 درصدی کشفیات مواد مخدر خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن حدود 38 درصد افزایش کشفیات در حوزه مواد مخدر داشتیم که نزدیک به 70 درصد آن در بخش خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد افیونی بوده است.

سردار اسحاقی ارائه آموزش‌های مرتبط و فرهنگ‌سازی توسط پلیس‌،‌ رسانه‌ها و صدا و سیما را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ برای اطلاع رسانی به خانواده‌ها جهت کنترل فرزندانشان و ارتقاء سطح آگاهی جامعه نسبت به خطرات مواد مخدر باید برنامه‌های فرهنگی ‌و آموزشی در دستور کار قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار