حدود یک ماه پیش بیمارستان های خصوصی در شیراز حجم مطالبات خود از سازمان های بیمه گر را پیش کشیدند و از پذیرش دفترچه بیمه های درمانی خودداری و هزینه درمان و بستری بیماران را به صورت آزاد محاسبه کردند و بیمه گرها هم گفتند ما نیز طلبکار هستیم.
کد خبر: ۶۶۲۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 02 October 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:بیمارستان های خصوصی اصرار بر دریافت مطالبات دارند ، نمایندگان سازمان های بیمه هم موضوع را کشوری می دانند و طلب خود از دولت را عاملی برای نپرداختن مطالبات بیمارستان ها اعلام می کنند.
بسیاری از بیمارانی که به بیمارستان های خصوصی شیراز مراجعه می کنند با این جمله از سوی مراکز پذیرش مواجه می شوند که فعلا دفترچه های بیمه را نمی پذیریم.
هر چند این روند خللی در پذیرش بیماران به وجود نیاورده و افرادی که به این بیمارستان ها مراجعه می کنند چندان وابستگی مالی به پذیرش یا عدم پذیرش دفترچه بیمه ندارند و معمولا پرداخت آزاد هزینه های درمانی بار سنگینی برای آنان نیست اما ماجرا به موضوعی تبدیل شده که حساسیت برخی از رسانه ها را برانگیخته و به فضای مجازی کشیده شده است.

** تلاش برای تعامل
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیمارستان ها از سازمان های بیمه گر مطالباتی دارند که پرداخت نشده و این دانشگاه برای ایجاد تعامل بین این بیمارستان ها و سازمان های بیمه گر تلاش می کند.
دکتر عبدالخالق کشاورزی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعضی از بیمارستان ها به این تعامل رسیده اند و با حفظ قرارداد، دفترچه بیمه را می پذیرند، برخی دیگر هم از بیماران، هزینه بیمه پایه را دریافت می کنند و به آنها فاکتور می دهند تا بیمار هزینه را از موسسه بیمه بگیرد.
وی اضافه کرد: تقریبا 10 درصد هزینه بیمار در بیمارستان های خصوصی با بیمه های پایه است ، مابقی هزینه از طریق بیمه تکمیلی یا سهم بیمار تامین می شود اما بخاطر لغو قرارداد شرکت های بیمه با بیمارستان های خصوصی شمار مراجعان به بیمارستان های دولتی افزایش نیافته و موضوع بین بیمارستان و بیمار و بیمه به تعامل خواهد رسید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این دانشگاه عملا نمی تواند در قرار داد بین بخش خصوصی و بیمه مداخله کند اما تا کنون 4 جلسه با طرفین برگزار شده تا سلامت مردم مختل نشود، دو جلسه از این نشست ها که سعی شده طرفین به تعامل برسند در استانداری فارس با حضور مسئولان استانداری برگزار شده است.
کشاورزی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی هم مطالباتی از بیمه ها دارد گفت: در عین حال ما سعی کرده ایم با بیمه ها به تعامل برسیم و با تاخیر های چند ماهه پرداخت این مطالبات را پیگیری کرده ایم و اجازه ندادیم خللی در روند درمان بیماران به وجود آید در حالی که همه مطالبات بیمارستان های خصوصی کمتر از دوماه مطالبات دانشگاه هم نمی شود این روند شکل گرفته است، بیمارستان های خصوصی و بیمه ها سرانجام باید به این تعامل برسند و به سلامت و درمان مردم بیشتر بیندیشند.

** طلب بیمارستان های خصوصی فقط 70 میلیارد تومان
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس نیز گفت: پرداخت مطالبات مراکز درمانی خصوصی و دولتی فارس در سال 97 بروز شده و اکنون تنها بدهی 200 میلیارد تومان بدهی از سال 96 باقی مانده است که حداکثر تا پایان امسال پرداخت می شود.
صابر فرخی لاریجانی افزود: به طور میانگین، 6 ماه بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی و خصوصی از سال 96 باقی مانده بود که با پرداختی که اخیرا انجام شد در حال حاضر این میزان به حدود سه ماه کاهش پیدا کرد.
مدیرکل بیمه سلامت فارس ادامه داد: مبلغ بدهی که از سال 96 وجود داشت حدود 500 میلیارد تومان بود که از این رقم، 450 میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی استان بود.
وی اظهار داشت: اخیرا 300 میلیارد تومان از این رقم در قالب اوراق خزانه اسلامی پرداخت شد.
فرخی لاریجانی ادامه داد: بدهی بیمه سلامت به مراکز درمانی خصوصی استان فارس نیز حدود 70 میلیارد تومان است که در پرداخت های بعدی که در سال جاری انجام می شود این رقم به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.
بر اساس آمارهای موجود 2 میلیون و 700 هزار نفر از مردم استان فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از این جمعیت یک ‌میلیون و 700 هزار نفر روستاییان استان را شامل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
"هر چند این روند خللی در پذیرش بیماران به وجود نیاورده و افرادی که به این بیمارستان ها مراجعه می کنند چندان وابستگی مالی به پذیرش یا عدم پذیرش دفترچه بیمه ندارند و معمولا پرداخت آزاد هزینه های درمانی بار سنگینی برای آنان نیست"


واقعاٌ نویسنده این متن ایران زندگی میکنه؟؟ یا سوئیس هست و این متن رو ایمیل کرده که شما منتشر کنید؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار