کد خبر: ۶۶۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 01 October 2018

در حالی‌که مردم در فروشگاه "رفاه" یاسوج به عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای در این شهر در به در به دنبال روغن‌های خوراکی می‌گشتند، در انتهای فروشگاه دربی قرار داشت که در پشت آن محموله‌های روغن‌های خوراکی تلنبار شده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها و هجوم مردم به فروشگاه‌ها خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد را بر آن داشت تا در روزی که مدیر فروشگاه رفاه فکرش را هم نمی‌کرد از این فروشگاه مادر استان بازدید شود، بازدید سرزده‌ای که در آن پرده از تخلفات زیادی برداشته شد تخلفاتی از جمله احتکار کالا، عدم درج قیمت و پاک کردن قیمت برخی کالاها که بازرسین خیالی صنعت و معدن هرگز نخواستند آنها را ببینند تا ضعف و مماشات این اداره‌کل هر روز مردم را نسبت به دولت بدبین‌تر کند.

مردمی که در این روز در فروشگاه رفاه به خرید مشغول بودند با دیدن خبرنگاران و معاون اقتصادی استاندار آنها را سنگ صبور خود دانسته و از دردهایی گفتند که معیشت آنها را با مشکل مواجه کرده بود. بانوی یاسوجی که سبد خالی در دست داشت به خبرنگار تسنیم گفت که هر چه می‌گردم در فروشگاه به این بزرگی نه رب گوجه فرنگی پیدا می‌کنم نه مرغ و نه روغن...

اما در روزی که مجموعه صنعت و معدن استان محکم پشت فروشگاه عرضه کننده کالا و در مقابل مصرف‌کنندگان ایستاده بودند هیچ چیزی از دریچه نگاه خبرنگاران و معاون اقتصادی استاندار دور نماند تا نتیجه این بازدید سرزده کشف یکی از انبارهای بزرگ احتکار کالا در قلب شهر یاسوج باشد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به عدم درج قیمت بر روی برخی کالاهای عرضه شده در این فروشگاه زنجیره‌ای اظهار داشت: وقتی کارخانه‌ای روی محصولش قیمت درج نمی‌کند بیانگر این است که دست دلال و واسطه و فروشنده را باز گذاشته و در این بین مصرف‌کننده ضرر می‌کند.

جعفر گوهرگانی افزود: از فروشگاه زنجیره‌ای مانند رفاه بعید است که کالایی عرضه کند که قیمت روی آن درج نشده باشد و فاکتور فروش هم نداشته باشد.

اما خالی بودن برخی قفسه‌های فروشگاه رفاه به ویژه قفسه‌های مربوط به روغن‌های خوراکی سبب شد تا معاون استاندار خواستار بازدید از انبار این فروشگاه شود که در بازدید از انبار فروشگاه نخستین چیزی که توجه همه را به خود جلب کرد بسته‌های روغن‌های خوراکی بود که روی هم انباشته شده بود، مسئله‌ای که پیش از این مسئول فروشگاه رفاه آن را انکار کرده و گفته بود که 15 روز است که روغن خوراکی نداریم.

انباری پر از روغن‌های خوراکی که درب آن در انتهای فروشگاه خالی از روغن رفاه باز می‌شد، محموله‌های روغنی که اگرچه مسئولان فروشگاه ادعا می‌کردند در همان لحظه از راه رسیده بودند اما حجم زیاد آنها حکایت از موضوع دیگری داشت.

گوهرگانی با بیان اینکه این اقدام فروشگاه رفاه نمونه بارز احتکار کالاست، گفت: متأسفانه ایراد از بازرسین صنعت و معدن است که باید گزارش کار دهند، باید موجودی تمام کالاهای انبار را از دیروز احصاء می‌کردند که مدیر فروشگاه ادعا نکند و بگوید که جنس الان رسیده است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ایراد اساسی از مجموعه صنعت و معدن و مجموعه‌ای است که باید نظارت کند.

این بازدید معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد اگرچه به قول برخی از مردم و مصرف‌کنندگان خیلی دیر انجام شد اما تلنگری بود به فروشگاه‌های سطح شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد که حواسشان را جمع کنند و بدانند که حتی اگر بازرسین صنعت و معدن به خواب فرو رفته باشند هیچ تخلفی نمی‌تواند از لنز دوربین خبرنگاران به عنوان چشمان بیدار و گوش‌های شنوای جامعه پنهان بماند.

اما مهم‌تر از همه معمایی که در این بازدید تا حدودی حل شد مسأله گرانی‌های روزافزون با وجود ادعاهای اداره‌کل صنعت و معدن استان مبنی بر نظارت‌های مستمر بر سطح بازار بود، این مسأله مدت زیادی بود که ذهن همه را به خود مشغول کرده بود که چرا علی‌رغم این همه نظارت باز هم شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها هستیم که در این بازدید رفتارهای مجموعه صنعت و معدن که مرتب به دنبال توجیهی برای حمایت از فروشگاه رفاه بودند این موضوع را به ذهن متبادر کرد که بازرسی از سطح بازار استان فقط یک حرف است و در عمل تاکنون هیچ کاری انجام نشده است، موضوعی که معاون اقتصادی استاندار هم بر آن صحه گذاشت و در پایان گفت که عامل اصلی همه این اتفاقات مجموعه صنعت و معدن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار