مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ضمن بیان اینکه اجازه نخواهیم داد برای کامیون‌داران و سیستم حمل و نقل جاده‌ای در استان فارس مشکلی روی دهد از مردم و رانندگان خواستار آن شد که به شایعات توجه نکرده و به آن دامن نزنند و از منابع رسمی اخبار را پیگیری کنند.
کد خبر: ۶۶۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 29 September 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه: در طول چند ماه گذشته مجموعه وزرات رفاه، کار و تامین اجتماعی به همراه ادارت کل راه و شهرسازی و هیات مدیره صنف کامیون داران در استان ها جلسات مختلفی را برای حل مشکلات ریز و درشت صنف کامیون‌داران برگزار کرده‌اند که به نتایج خوبی رسیده و اکنون که این قشر زحمت‌کش مردانه تلاش می‌کنند تا چرخ‌های اقتصاد کشور بچرخد، برخی سنگ لای چرخ آنان گذاشته و با القای فضای ناامنی سعی در ایجاد اختلال در سیستم حمل و نقل کشور دارند که با برخورد قاطع دستگاه انتظامی و قضایی مواجه شدند. برای آگاهی از وضعیت مشکلات صنفی و امنیتی با نماینده قشر کامیون‌داران و مدیرکل راهداری و حمل و نقل فارس گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‎‌خوانید.

امیرحسین برومند، رئیس اتحادیه کامیون‌داران فارس  یکی از مشکلات کامیون‌داران که این روزها بازار شایعات پیرامون آن نیز داغ است را ایجاد مزاحمت توسط افراد شرور عنوان و اظهار کرد: در سطح جاده‌های استان موارد کمی از سنگ پرانی به کامیون‌ها مشاهده شده اما در برخی استان‌های دیگر این موارد بیشتر اتفاق می‌افتد و از طرفی اگر کامیونی به دلیل پرتاب سنگ از جاده منحرف و دچار سانحه شد، بیمه راننده را مقصر می‌داند و خدمات بیمه‌ای به وی تعلق نمی‌گیرد.

او با تاکید بر اینکه مطالبات و مشکلات رانندگان در سطح استان حل شده است، گفت: برخی مشکلات باید در سطح کشور پیگیری شود که هنوز حل نشده است به عنوان مثال افراد جدیدالورود که به ناوگان حمل و نقل وارد می‌شوند، هیچگونه یارانه‌ای برای پرداخت حق بیمه به آنان تعلق نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه کامیون‌داران فارس مهم‌ترین مشکل رانندگان در حال حاضر را گرانی و کمبود لوازم یدکی و لاستیک عنوان و اظهار کرد: هیچ‌یک از راننده‌ها دلشان نمی‌خواهد که کار آنان تعطیل و به دنبال آن درآمدشان قطع گردد و همه حاضر به کار هستند اما گاهی کمبود لوازم یدکی بالاجبار موجب تعطیلی کار می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون حدود 7هزار جفت لاستیک بین رانندگان در کل استان فارس توزیع شده است، گفت: اکنون بیش از سه هزار نفر برای دریافت انواع لاستیک نام‌نویسی کرده‌اند و روزانه به 50 تا 60 درخواست‌کننده اعلام می‌کنیم که چه تاریخی برای ثبت‌نام مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه کامیون‌داران فارس تصریح کرد: پس از نام‌نویسی، بازدید انجام و متقاضیان اولویت‌بندی می‌شوند که به هر راننده فقط یک جفت لاستیک تعلق می‌گیرد درحالی که ممکن است به عنوان مثال چندین لاستیک یک تریلی 18 چرخ آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشد.

امنیت جاده‌های فارس تضمین شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس اظهار کرد: برخی با ایجاد شایعاتی مبنی بر ناامن بودن جاده های فارس سعی بر ایجاد اختلال در روند جابه جابجایی کالا داشته اند و این در حالی است که جاده های استان فارس با تلاش شبانه روزی نیرو های انتظامی و راهداری از جمله مطمئن ترین و امن ترین نقاط کشور است.

علیرضا سیاهپور خاطرنشان کرد: عده‌ای شایعاتی مبنی بر ایجاد مشکل در جاده های مواصلاتی استان به خصوص شهرستان جهرم در فضای مجازی منتشر نموده اند، در حالی که طی روزهای گذشته محصولات زراعی از مبدا جهرم به اقصی نقاط کشور به صورت همانند گذشته صورت پذیرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با تاکید بر اینکه هیچ جاده ای در استان فارس وجود نداشته که امنیت فعالان بخش حمل و نقل جاده ای در آن تضمین نشده باشد، گفت: با همکاری که میان نیروهای انتظامی و گشت های راهداری وجود دارد وجب به وجب جاده‌ها به صورت محسوس و غیرمحسوس در کنترل است و فضا برای مخلان امنیت، ناامن شده به‌گونه‌ای که اگر اراذل و اوباش تعرضی کنند در کمتر از نیم ساعت دستگیر خواهند شد.

مردم به شایعات دامن نزنند

سیاهپور با تاکید بر اینکه امنیت در جاده های استان فارس با توجه به حضور مستمر نیروهای انتظامی و گشت های راهداری تضمین شده و تردد در مسیرهای مواصلاتی استان به صورت روان و ایمن در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در روزهای عادی به طور میانگین شش هزار بارنامه صادر می‌شود و طی 24 ساعت گذشته یعنی از پنجشنبه شب تا جمعه شب سه هزار و 800 بارنامه صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس ضمن بیان اینکه اجازه نخواهیم داد برای کامیون‌داران و سیستم حمل و نقل جاده‌ای در استان فارس مشکلی روی دهد از مردم و رانندگان خواستار آن شد که به شایعات توجه نکرده و به آن دامن نزنند و از منابع رسمی اخبار را پیگیری کنند.

هرماه 9 هزار حلقه لاستیک توزیع می‌شود

سیاهپور در بخش دیگری از این گفتگو درخصوص تامین لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران از طریق تعاونی‌ها گفت: سه نمونه لاستیک مورد نیاز و درخواست رانندگان است که در تامین و تولید داخلی یک نمونه مشکلی نداریم اما دو نمونه آن را فقط شرکتی در کرمان تولید می‌کند که پاسخگوی نیاز داخلی نیست چراکه کارخانجات تولید لاستیک با کمبود مواد اولیه مواجهند و تمام ظرفیت آن‌ها فعال نیست.

او با بیان اینکه در دوماه گذشته حدود 13 هزار حلقه لاستیک توزیع شده است، گفت: برای هر ماه حدود 9هزار لاستیک توزیع خواهیم کرد. همچنین لاستیک نیز جزو کالاهای اساسی قرار گرفته و به آن ارز 4200 تومانی تعلق گرفته که از زمان ثبت سفارش تا ورود لاستیک به کشور حدود سه الی چهار ماه زمان نیاز است تا از هند و چین وارد کشور شود. درحال حاضر اولین کشتی حاوی 130 کانتینر لاستیک در بندرعباس تخلیه شده است که بین رانندگان در استان‌های مختلف کشور توزیع می‌شود که برای عدم سوءاستفاده و مدیریت بهتر توزیع لاستیک، به هر راننده یک جفت لاستیک یارانه‌ای تعلق می‌‌گیرد.

بخشی از مطالبات کامیون‌داران در دستور کار مجلس است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با بیان اینکه به عمده مطالبات کامیون‌داران در جلسات متعدد رسیدگی شده است، گفت: برای بازنشستگی پیش از موعد رانندگان پیشنهادات به وزارت کار اعلام شده و باید در مجلس اصلاح قوانین مربوطه انجام شود که پروسه‌ای زمان‌بر خواهد بود. همچنین قانون محسوب شدن رانندگی به عنوان شغل سخت و زیان‌آور نیز نیاز به اصلاحاتی دارد که در دستور کار مجلس می‌باشد.

او با بیان اینکه پرداخت یارانه بیمه رانندگان جدیدالورود نیز در مجلس باید بررسی و تصمیم‌گیری شود، تصریح کرد: بیمه برخی رانندگانی که دو یا سه ماه کارت سلامت یا پیمایش نداشتند قطع شده بود که این مشکل حل شده و دوباره رابطه بیمه‌ای رانندگانی که از قبل بیمه بوده‌اند، برقرار شده و به آنان خدمات ارائه می‌شود.

سیاهپور درخصوص بیمه تکمیلی نیز گفت: با شرکت بیمه آتیه‌سازان قرارداد بسته شده و از نیمه مردادماه ثبت نام آغاز شده و زمانی که ثبت‌نام تکمیل و تعداد افراد مشخص شود بیمه هزینه‌ها را مطابق قرارداد پرداخت می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در ادامه اظهار کرد: کارهای کارشناسی برای تعیین قیمت دستمزد بر اساس تُن و کیلومتر نیز انجام شده و سازمان راهداری و حمل و نقل کشور آن را برای تصویب به شورای عالی ترابری ارسال کرده که پس از آن در هیات دولت تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود که با ابلاغ آن بسیاری از مشکلات رانندگان حل خواهد شد.

سیاهپور با اشاره به رایزنی‌ها در دولت برای عرضه روغن دولتی و کاهش قیمت قطعات اساسی اظهار تاسف کرد که برخی قطعه‌فروشان حتی قیمت خریدهای قبلی خود را از صد تا 300درصد افزایش داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار