مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس گفت: طی جلساتی که با مدیران سازمان صنعت، معدن و تجارت داشته ایم در حال تامین لاستیک های مورد نیاز فعالان حوزه حمل و نقل هستیم بگونه اي كه بيشترين تعداد لاستيك در سطح كشور در استان فارس توزيع شده است اما کامیون داران در روزهای اخیر از قیمت های وحشتناک لاستیک می گویند و همین شد دلیلی بر اعتصابشان.
کد خبر: ۶۶۰۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 27 September 2018

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با بیان اینکه عمده مطالبات کامیون‌داران به نتیجه رسیده است، گفت: افزایش قیمت حمل بار، برخورد با شرکت‌های متخلف، برخورد با اجحافی که نسبت به رانندگان انجام شده بود و بیمه تکمیلی بخشی از مطالبات رانندگان بوده که تقریبا به نتیجه‌ رسیده است.

مدیرکل راهداری استان فارس اضافه کرد: حق کمیسیون‌های اضافه و راه‌اندازی سامانه پایش هوشمند از دیگر مطالبات کامیون‌داران در خردادماه بوده که به نتیجه‌ رسیده و بخشی نیز در حال پیگیری و رفع شدن است.

به گفته سیاهپور، در بحث پرداخت حق بیمه کامیون‌داران مقرر شد که 50 درصد از آن را دولت پرداخت کند که این مهم نیز اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به رانندگی در جاده با وسیله نقلیه کامیون یا اصطلاحا خودروهای سنگین از دیگر مسائلی بود که رانندگان خواستار توجه به آن در شمار مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین بازنشستگی آنها بود که این دو موضوع نیز در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس اضافه کرد: ارائه کارت ناوگان اضافه تناژ نیز از دیگر مطالبات بود که حل شده است.

سیاهپور یادآور شد: یکی از مهمترین دغدغه‌های کامیون‌داران تامین روغن، قطعه و لاستیک کامیون‌ها است که در روزهای اخیر مطرح شده و در این باره نیز دولت با اختصاص ارز 4200 تومانی همانند ارز کالاهای اساسی لاستیک را وارد کرده و قسمت اول آن وارد گمرک بندرعباس شده و به زودی بین استان‌ها توزیع می‌شود‌ .

تأمین و توزیع لاستیک کامیون در جریان است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه تامین و توزیع لاستیک وسایل نقلیه سنگین کماکان در فارس ادامه دارد، گفت: این کار در راستای حمایت و تامین نیازهای حمل و نقل جاده ای، حمل کالای برون شهری استان انجام می شود.

همتی افزود: رانندگان واجد شرایط می توانند با دریافت حواله از اداره کل راهداری، لاستیك های مورد نیاز خود را با نرخ مصوب سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولید كنندگان دریافت كنند، در این راستا توزیع‌ كنندگان هم حق فروش خارج از معرفی ‌نامه ‌های صادره را ندارند و در صورت مشاهده مصداق تخلف عرضه خارج از شبكه مجاز، با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت سعی کرده از ابتدای طرح و سهمیه بندی لاسیتک در استان فارس از تمامی ظرفیت ها استفاده تا بتواند سهمیه مناسبی را از آنچه در حال تولید و واردات است جذب کرده و بخشی از مشکلات قشر زحمت کش کامیون داران را مرتفع کند.

وی اظهار داشت: در همین راستا غیر از سهمیه هایی که تاکنون به استان وارد شده و توسط اداره کل راهداری در حال توزیع است، طی چند روز گذشته تا امروز هم حدود 2 هزار حلقه لاستیک سنگین اعلام سهمیه شده است.

همتی یادآور شد: تامین و توزیع لاستیک در استان فارس به شکل آنی و مستمر در حال پیگیری است وبا یاری خداوند متعال در روزهای آتی هم شاهد اختصاص سهمیه خوبی برای استان خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت: نظارت بر نحوه توزیع این لاستیک ها هم توسط بازرسان انجام می ‌گیرد، لذا رانندگان می توانند با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل ‌و نقل جاده ‌ای نسبت به هماهنگی دریافت لاستیک اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار