در جریان هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران، علی اعطا نسبت به عدم شفافیت در شهرداری واکنش نشان داد.
کد خبر: ۶۵۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 24 September 2018

به گزارش تابناک : وی در این رابطه گفت: شهر تهران در جایگاه پایتخت کشور و بزرگ‌ترین کلان‌شهر ملی با حدود ۹ میلیون جمعیت و ۵۷۴ کیلومترمربع مساحت و تنوع و تراکم بیش ‌از حد فضا، جمعیت و فعالیت، حائز اهمیت ویژه‌ای است؛ با وجود پیچیدگی‌ها و دشواری‌های اداره‌ی این کلان‌شهر، اعمال وظیفه نظارتی اعضای شورا با روش‌های سنتی عملاً امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران افزود: از سوی دیگر سامانه‌های هوشمند و برخط در همه سازمان‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای نظارتی به شمار می‌روند که ضمن تسهیل در پردازش اطلاعات و گزارش‌گیری، امکان نظارت و کنترل برنامه‌ها و فرآیندها را تسهیل می‌کنند.

اعطا گفت: با وجود ۱۷۸ سرویس نرم‌افزاری درون‌سازمانی در شهرداری تهران؛ متأسفانه امکان استفاده اعضای شورا از سامانه‌های شهرداری یا وجود ندارد یا بنا به صلاحدید مسئولان شهرداری میسر است.

وی افزود: اینجانب از تیرماه امسال خواستار ایجاد دسترسی به چند سامانه شهرداری شدم که علیرغم ۲ بار پیگیری کتبی تاکنون نه تنها هیچ دسترسی برقرار نشده بلکه علیرغم بخشنامه شماره ۳۳۸۵۱۰/۱۰مورخه ۱۳۹۷/۰۴/۰۹ شهردار محترم تهران هیچ‌گونه پاسخی به مکاتبه ما داده نشده است.

اعطا تاکید کرد: میزان قابل‌توجهی از بودجه شهرداری و عوارض شهروندان برای تأسیس مرکز آمار و رصد شهری اختصاص یافته است تا مدیران شهری به‌آسانی بتوانند با دریافت آمار و اطلاعات صحیح و تحلیل آن‌ها، برای شهر برنامه‌ریزی کنند و با پایش عملکرد مدیران بر روند اجرای تصمیمات نظارت کنند. با کمال تأسف امکان استفاده برخط و آنلاین از اطلاعات مرکز آمار و رصدخانه شهری نیز برای اعضای شورا فراهم نیست.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: لذا انتظار می‌رود سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هرچه سریع‌تر امکان دسترسی به سامانه‌های هوشمند شهرداری و همچنین استفاده برخط از اطلاعات موجود در مرکز آمار و رصدخانه شهری تهران را برای اعضای شورا فراهم کنند.

 

 
تعداد بازدید : 1
 
 
لینک دانلود
 
 
 
 
منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار