در پی گرانی همراه با تورم؛
افت شدید معاملات مسکن در پی گرانی همراه با تورم، سفته بازان را به بازار وارد کرده است.
کد خبر: ۶۵۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹ 22 September 2018

نایب رئیس اول­ اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفتگوی تلفنی­ با خبرنگار خبرگزاری صداو سیما افزود: در اواخر خرداد ماه پیش بینی ­می کردیم ­مسکن وارد مرحله ­پیش رکود شود اما با تغییراتی که در دو بازار سکه و ارز صورت گرفته از ابتدای تابستان بازار مسکن وارد مرحله­­ رکود شد.

حسام عقبایی­ ادامه داد: حجم معاملات در تیرماه 25 درصد، مرداد­­36 درصد و در شهریور­­45 درصد کاهش یافته است این یعنی سنگینی رکود مسکن از 10 سال پیش بیشتر شده است.

وي بیان کرد: علی­ رغم اینکه حجم معاملات کاهش پیدا کرده است اما چون ­قیمت مسکن تورمی است و هیچ گونه کاهش قیمت هم نداشته است و اگر­­ بازار (سکه و ارز) تا اوایل آبان به ثبات نرسد مسکن همچنان در رکود بسر می برد و قیمت ها دوباره افزایش می یابد.

عقبایی­ گفت: رکود مسکن باعث می شود خریداران مصرفی از این بازار جا بمانند و سفته بازان دوباره وارد میدان شوند.

وي افزود: با توجه به کاهش قدرت خرید ،خریداران واقعی از بازار اصلی جاماندند و مردم اطراف تهران را برای سکونت انتخاب می کنند.

عقبایی­ ادامه داد: بر اساس آمار ­­و اطلاعات اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن، در شهر تهران معاملات مسکن در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۵ درصد کاهش یافته است.

نایب رئیس اول­ اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران اضافه کرد: بررسی‌های اولیه از تعداد قراردادهای خرید و فروش واحدهای مسکونی در ۲۵ روز ابتدای شهریورماه از افت ۴۵ درصدی نسبت به شهریورماه پارسال حکایت دارد.

وی بیان­ کرد: طبق اطلاعات درج شده در سامانه‌های ملکی، در ۲۵ روز ابتدای شهریور امسال،­ بالغ بر 7 هزار و 538­­ قرارداد خرید و فروش املاک در شهر تهران امضا شده که نشان می‌دهد به طور میانگین، روزانه ۳۰۱ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده است. این رقم در شهریورماه پارسال، روزانه ۴۳۸ مورد بوده است.

 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار