کد خبر: ۶۵۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱ 22 September 2018
همشهری آنلاین:پژوهشگران انگلیسی می‌گویند بسیاری از ماست‌های طعم‌دار میوه‌ای مملو از قند هستند و مردم نباید آن‌ها را فراورده‌های سالم فرض کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی این نتیجه‌گیری پس از بررسی تقریباً ۹۰۰ نوع ماست که در سوپرمارکت‌های بریتانیا فروخته می‌شود، به دست آمده است.

پژوهشگران دانشگاه لیدز دریافتند که حتی اشکال ارگانیک این نوع ماست‌ها حاوی مقدار قندی بیش از نوشابه‌های ‌گازدار کولا هستند.

فقط ماست‌های طبیعی و ماست‌های نوع یونانی مقدار قند کمی داشتند.

انتشار نتایج این بررسی در ژورنال BMJ Open در هنگامی است که مقامات بهداشتی دولتی تولیدکنندگان را تشویق می‌کنند میزان قند در محصولاتشان را کاهش دهند.

ماست‌های میوه‌ای ازجمله فراورده‌هایی هستند که مقامات بهداشتی خواستار کاهش میزان قند در آن هستند.

جای تعجب نیست که بر اساس این تحقیق دسرهای ماستی حاوی بیشترین میزان قند باشند - به طور میانگین ۱۶.۴ گرم در هر ۱۰۰ گرم. البته برخی از فراورده‌هایی که حاوی ماست نبودند مانند موس شکلات و کرم کارامل هم در این رده قرار داده شده بودند.

در رده بعد از لحاظ بیشترین میزان قند انواع ارگانیک این ماست‌ها بودند که به طور معمول ۱۳.۱ گرم قند در هر ۱۰۰ گرمشان داشتند.

انواع ماست‌های طعم‌دار مخصوص کودکان حاوی ۱۰.۸ گرم قند در هر ۱۰۰ گرم بودند که معادل بیش از دو حبه قند است. در مقام مقایسه یک وعده ۱۰۰ گرمی نوشابه گازدار کولا معمولاً حاوی ۹ گرم قند است.

توصیه سرویس ملی بهداشت انگلیس این است که کودکان چهار تا شش ساله نباید بیش از ۱۹ گرم قند معادل پنج حبه قند در روز مصرف کنند و برای کودکان هفت تا ۱۰ ساله میزان مصرف قند روزانه باید کمتر از ۲۴ گرم در روز باشد.

برای اینکه فراورده‌ای در رده کم قند قرار گیرد میزان قند آن نباید بیش از ۵ گرم در هر ۱۰۰ گرم باشد.

میزان قند فقط ۹ درصد فراورده‌های بررسی‌شده در این تحقیق کمتر از این حد بود.

 
برچسب ها: ماست طعم‌دار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار