سایت خرید و فروش آنلاین سکه ثامن که بیش از 3 سال از فعالیتش می‌گذرد، در هفته جاری با مشکلاتی مواجه شد و بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، دقایقی پیش رسما اعلام ورشکستگی کرده و اعلام کرده که کاربران می‌توانند پول خودشان را بدون دریافت سود غیرمتعارف برداشت نمایند، اقدامی که نگرانی‌های کاربران را همچنان در پی دارد.
کد خبر: ۶۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶ 18 September 2018

دیجیاتو: سایت خرید و فروش آنلاین سکه ثامن که بیش از 3 سال از فعالیتش می‌گذرد، در هفته جاری با مشکلاتی مواجه شد و بالاخره بعد از فراز و نشیب‌های بسیار، دقایقی پیش رسما اعلام ورشکستگی کرده و اعلام کرده که کاربران می‌توانند پول خودشان را بدون دریافت سود غیرمتعارف برداشت نمایند، اقدامی که نگرانی‌های کاربران را همچنان در پی دارد.

سایت سکه ثامن
 

یکی از مالباختگان این سایت در گفتگو با دیجیاتو عنوان می‌کند که نزدیک به یک ماه هست در این مجموعه عضو شده و بعد از جستجوی بسیار و کسب اطلاعات مختلف و البته دیدن نماد الکترونیکی ای‌نماد، به سایت اعتماد کرده و در آن مشغول به فعالیت شده است:

«در این چند هفته همه چیز به خوبی پیش رفت و نزدیک به 15 میلیون هم از سایت درخواست واریزی داشتم که سریعا به حسابم ریخته شد، افراد و دوستان بسیاری را می‌شناسم که میلیون‌ها و میلیاردها تومان در سایت خرید و فروش می‌کردند و اعتماد به سایت بالا بود. اما 5 شنبه هفته گذشته بود که در طی یک پیام به همه کاربران اعلام شد قرار است سرورهای سایت جابجا و یا تقویت شوند و به همین منظور دو روزی امکان درخواست واریز وجه نخواهد بود.»

 
سایت سکه ثامن
 

او ادامه می‌دهد که در روز شنبه صبح این پیام مجددا برای کاربران تکرار شد ولی در همان روز طی یک پیام دیگر اعلام شد که همه چیز به روال سابق خود بازخواهد گشت و سایت از فردا مثل سابق کار خواهد کرد:

«اما روز یکشنبه به سایت مراجعه کردیم و دیدیم که هنوز هم نمی‌توان درخواست واریز وجه داد. ماجرا بو دار شده بود و بسیاری از کاربران شاکی شدند و بعد از اینکه ای‌نماد هم نماد خودش را از سایت برداشت، بسیاری از افراد به شکایت از سایت دست زدند.»

سایت سکه ثامن
 

این پیام برای کاربران ارسال شده و مدیرعامل سایت از آنها خواسته که نگران نباشند، ولی امروز اعلام ورشکستگی رسمی از سوی مجموعه شده است

این فرد به دیجیاتو می‌گوید که در این چند روز بارها به دادسرا مراجعه کرده و افراد زیادی را دیده که برای شکایت از این مجموعه آمده بودند، اما هیچ کدام جواب واضح و شفافی از دادسرا نگرفتند:

«در بین افرادی که من دیدم زوجی بودند که تمام سرمایه خود بالغ بر 500 میلیون را در سایت به کار برده بودند و افراد دیگری هم بودند که میلیاردها تومان پول در حساب اعتباری‌شان داشتند. به شخصه فردی را دیدم که 5 میلیارد پولش در سایت مانده بود و ادعا داشت که سال‌هاست با سایت کار می‌کند و باورش نمی‌شود چنین اتفاقی افتاده باشد.»

سایت سکه ثامن
 

ای‌نماد سایت که دوستاره بوده و ناگهان بعد ازمشکلات پیش آمده از سایت بدون هیچ توضیحی حذف شده است

او که بیش از 200 میلیون تومان پول را در سایت داشته می‌گوید که بعد از این شکایت‌ها، گروه‌های تلگرامی زده شده که افراد شاکی و مالباخته در آن جمع شده‌اند و شایعات بسیاری درباره سایت و مالک آن یعنی شخصی به اسم «زاهدی فر» شنیده می‌شود. این فرد تاکید می‌کند که نمی‌توان به هیچ حرفی اعتماد کرد و هرکس یک چیزی درباره فرجام سایت ثامن می‌گوید:

«عده‌ای می‌گویند که با استعلام حساب زاهدی فر متوجه شده‌اند که نزدیک به صدها میلیارد تومان در حساب او وجود دارد ولی این رقم برای بازپس دادن پول سرمایه‌گذاران کم است. همچنین برخی شواهد نشان می‌دهد که این فرد از طریق یک سایت اینترنتی بلیتی خریده و به دوبی رفته است، هرچند در ظهر دیروز پیامی به تمام کاربران داده شد مبنی بر اینکه زاهدی فر ایران است و نگران سرمایه نباشید، ولی دلشورگی‌ها در بین مالباختگان ادامه دارد.»

سایت سکه ثامن
 

عکسی تایید نشده که نشان می‌دهد مدیرعامل سایت به دوبی سفر کرده است و دست به دست در شبکه های اجتماعی میچرخد

او می‌گوید که حتی به دفتر فیزیکی این سایت واقع در خیابان ظفر هم رفته‌اند و با دفتری خالی روبرو شدند که خالی از سکنه شده و به گفته کسبه اطراف مغازه، یک هفته‌ای هست که صاحبان آنجا وسایل خود را جمع کرده و از آنجا رفته‌اند.

در نهایت ساعاتی بعد از اعلام دستور پلمب شدن مرکز ثامن توسط اتحادیه طلا و جواهر کشور، پیامی به تمامی کاربران سایت ارسال شده که مضمون متفاوتی نسبت به پیام‌های روزهای گذشته دارد و در آن رسما به ورشکستگی سایت ثامن اعتراف شده است و برای تمامی کاربران مهلت یک روزه درخواست واریز وجه و یا فروش آن معین شده است، فرصت و وعده‌ای که خلاف انتظار مشتریان و کاربران سایت است ولی آنها را به بازگشت حداقل سرمایه‌شان کمی امیدوار کرده است.

سایت سکه ثامن
 

دقایقی پیش از سوی سایت پیامی به این مضمون آمده و اعلام شده که سایت ورشکست شده است

اما این فرد مالباخته در گفتگو با دیجیاتو،  این وعده سایت را یک دروغ می‌داند: «احتمالا چون تا شنبه بانکها تعطیل است، سایت در حال وقت خریدن برای خودش است، به خصوص اینکه رییس اتحادیه طلافروشان هم تعقیب قضایی ماجرا را در کمال تعجب به بعد از تعطیلات واگذار کرده است.»

سایت سکه ثامن
 

بعد از اعلام ورشکستگی، حالا کاربران می‌توانند درخواست واریز وجه کنند. گرچه مشخص نیست که این اقدام چقدر حقیقت داشته باشد

نکته جالب توجه اینجاست که سایت خرید و فروش سکه ثامن در زمان فعالیت خود دارای ای‌نماد دو ستاره بود و ناگهان بعد از مشکلاتی که برای این مجموعه پیش آمد، این نماد خود به خود برداشته شده است. ای‌نماد دو ستاره را بسیاری از سایت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ کشور بعد از سالها فعالیت هنوز نتوانستند اخذ کنند و اینکه چطور این مجموعه توانسته نماد دوستاره اخذ کند و البته به راحتی در حین مشکل، این نماد برداشته شود علامت سوال بزرگیست که پاسخی برای ان تا به این لحظه یافت نشده است.

سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتای تهران بزرگ به تازگی اعلام کرده که اگر فردی شکایتی در خصوص پرونده مذکور دارد باید در دادسرای جرایم رایانه‌ای شکایت خود را مطرح کند تا پرونده آنها برای رسیدگی در دستور کار قرار گیرد. در هر حال باید صبر کرد و دید فرجام این پرونده به کجا خواهد انجامید.


 

 

برچسب ها: سکه ثامن
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سهیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
جالبه وقتی یه تازه وارد میره سایت هنوز میتونه عضو بشه و موجودی افزایش بدی یعنی چی ؟؟ طرف اعلام ورشکستگی میکنه ولی مغازه اش هنو بازه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار