یک متخصص قلب و عروق درباره عوارض خطرناک یک نوع بیماری قلبی ناشناخته که در بسیاری از موارد بر اثر سرماخوردگی ایجاد می‌شود به مردم هشدار داد.
کد خبر: ۶۵۷۰۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ 18 September 2018

با نزدیک شدن فصل سرما معمولاً خود را برای بیماری‌های شایع این فصل آماده می‌کنیم. درحالی که کم‌کم لباس‌های نازک جای خود را به لباس‌های ضخیم و گرم می‌دهند، سیستم گرمایش خانه را بازبینی می‌کنیم و غذا‌های گرم و حاوی ویتامین C را بیشتر در رژیم غذایی خود و خانواده‌مان قرار می‌دهیم تا مبادا سرما بخوریم یا آنفلوانزا بگیریم. اما در این میان هم کم نیستند افرادی که این بیماری‌ها را جدی نمی‌گیرند و حتی هنگام ابتلا هم هیچ یک از فعالیت‌های روزمره خود را کنار نمی‌گذارند. این در حالی است یک متخصص قلب و عروق از نوعی بیماری خطرناک قلبی می‌گوید که در بسیاری از موارد بر اثر سرماخوردگی ایجاد می‌شود.

دکتر مسعود اسلامی معتقد است التهاب عضله قلب، یکی از بیماری‌های قلبی خطرناک است که متأسفانه برای عموم مردم ناشناخته است.

 

وی در این باره می‌گوید: هنگام سرماخوردگی شرایط مناسب برای ورود ویروس این بیماری به عضله قلب فراهم می‌شود. به گونه‌ای که مشاهدات نشان داده شیوع بیماری التهاب عضله قلب در فصول بهار و پاییز که سرماخوردگی بیشتر است افزایش می‌یابد.

عضو انجمن آترواسکلروز می‌افزاید: ویروس ایجاد‌کننده این بیماری با تخریب عضلات قلب، قدرت انقباضی قلب را کاهش می‌دهد، از این‌رو تأخیر در تشخیص این بیماری می‌تواند جان بیمار را به خطر بیندازد.

دکتر اسلامی با تأکید بر اینکه این بیماری مربوط به سن خاصی نیست و در هر گروه سنی اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: تنگی نفس هنگام ورزش یا فعالیت سنگین بدنی و همچنین تنگی نفس شبانه که بیمار را از خواب بیدار کند، از شایع‌ترین نشانه‌های التهاب عضله قلب به شمار می‌آید که معمولاً ۷ تا ۱۴ روز بعد از ابتلا به بیماری ویروسی نمایان می‌شود. خستگی مزمن، تپش قلب، درد یا فشار در ناحیه قفسه سینه و ورم پا نیز از دیگر نشانه‌های این بیماری است.

وی در ادامه توصیه می‌کند: فردی که به سرماخوردگی مبتلا می‌شود باید از انجام فعالیت‌های ورزشی خودداری کند. استراحت طی مدت ابتلا به بیماری مانع آسیب عضله قلب خواهد شد.

منبع: روزنامه ایران

برچسب ها: سرماخوردگی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار