با توجه به زمزمه‌های ایجاد شده در خصوص صوری بودن فراخوان جذب عضو هیات علمی پژوهشکده محیط زیست، بهتر است این سازمان درجهت شفاف سازی نسبت به انتشار کامل اطلاعات افراد متقاضی و نتایج مصاحبه‌ها اقدام کند.
کد خبر: ۶۵۶۹۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 18 September 2018

به نظر می رسد به رغم آنکه دولت دوازدهم به دلیل عدم تحقق وعد‌ه‌های انتخاباتی خود به ویژه در حوزه اشتغال از سوی طیف‌های مختلف جامعه تحت فشار است، منتخبان وی در دولت نه تنها عزم و علاقه‌ای برای کاهش این فشارها ندارند، بلکه اقدامات خود را به نحوی ساماندهی می‌کنند که فشار بر رئیس جمهوری دوازدهم بیشتر هم بشود.

یکی از بهترین نمونه‌ها در این باب، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست است. کسی که تنها با گذشت یکسال از انتصاب به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان متولی محیط زیست کشور، کارنامه‌ای عظیم از نارضایتی‌ها و انتقادها و افزایش فاصله متخصصان و فعالان عرصه محیط زیست با دولت را بر جای گذاشته است.

نارضایتی‌هایی که با انتشار عمومی دفتر آزمون استخدامی سال 1397 دولت، به سرعت فزونی یافت و عدم پاسخگویی و بی‌اعتنایی مدیران محیط زیست به مطالبه فارغ التحصیلان محیط زیست، به آن دامن زد.

در واپسین روزهای مردادماه و همزمان با این انتقادها، خبر آمد مدیر جدید روابط عمومی محیط زیست، نیروهای تازه‌کار و بدون رابطه استخدامی دولتی را به بدنه سازمان محیط زیست افزوده است؛ اما درخواست‌ها به منظور  شرح روند جذب این افراد و تامین حقوق و مزایای آن‌ها، به سبقه مطالبه‌های پیشین از سازمان محیط زیست بدون پاسخ ماند.

اما قائله به همین جا ختم نشد و حالا درست روزی که سازمان محیط زیست در شوآفی جدید گزارش تصویری از حضور رئیس و معاونان این سازمان در فرآیند آزمون استخدامی‌های جدید این سازمان برگزار می کنند؛شنیده‌ها حکایت از آن دارد که فراخوان جذب عضو هیات علمی برای پژوهشکده محیط زیست که منجر به دریافت تقاضا از سوی حداقل 500 فارغ التحصیل نخبه دانشگاه های برتر کشور همچون صنعتی شریف، تهران، شهید بهشتی و امیرکبیر شد، صوری بوده و تنها صحنه‌سازی قانونی برای اعمال نفوذ غیر قانونی در جذب عضو هیات علمی است تا بار دیگر فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه‌های برتر کشور در ورود به فضای علمی محیط زیست ناکام باشند و مردم هزینه های جذب افراد غیرمتخصص و ناکارآمد به بدنه محیط زیست را با سلامت خود پرداخت کنند.

در شرایط کنونی و با توجه به زمزمه‌های اعمال نفوذ در جذب عضو هیات علمی پژوهشکده، بهترین اقدام سازمانی که مدعی کسب رتبه نخست دستگاه‌های دولتی در شفاف‌سازی اطلاعات است، انتشار کامل اطلاعات افراد متقاضی و نتایج مصاحبه های آن‌ها است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار