شهردار تهران گفت: بر اساس نیاز‌های مردم پروژه‌های شهری برنامه‌ریزی می‌شوند. او معتقد است بیشتر از این که شهرداری به دنبال اجرای پروژه‌های بزرگ باشد به دنبال پروژه‌هایی است که رفاه و آسایش بیشتری برای مردم بیاورد.
کد خبر: ۶۵۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 18 September 2018

به گزارش میزان، شهردار تهران در حاشیه بازدید از پروژه ادامه بزرگراه صیاد به سمت شمال گفت: خوشبختانه این پروژه نسبت به بازدید قبلی که حدود یک ماه پیش از آن داشتم خیلی خوب پیش رفته است و مطمئنا اگر حادثه‌ای روی ندهد و انشاءالله شرایط عادی باشد پروژه در مهرماه افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که بزرگترین پروژه‌هایی که در ماه‌های آینده بهره برداری خواهید کرد چیست؟ گفت: یکی از بزرگترین اشتباهات مدیران شهری ما این است که به دنبال بزرگترین پروژه‌ها بودند و این متاسفانه شهر ما را ویران کرده است در حالی که گاهی باید به دنبال یک پروژه بسیار ساده بود که می‌تواند باعث رفاه و آسایش مردم شود؛ بنابراین تاکید من این است که روی بزرگترین‌ها تاکید نکنیم.

افشانی گفت: مثلا ببینید مشکل اصلی امروز شهر آلودگی هوا و ترافیک سنگین است، اما در اولویت‌ها تلاش شده است بزرگراه ساخته شود که بیشتر ماشین جذب می‌کند و آلودگی بیشتری به وجود می‌آورد. در حالی که پروژه‌ها باید پاسخ به نیاز‌های مردم باشد.

وی در ادامه به چند پروژه مهم اشاره کرد و گفت: دو خط ۶ و ۷ قطار شهری که حدود ۵۰ کیلومتر از آن‌ها مانده است انشاءآلله در سال ۹۸ تمام می‌شود. با تلاش گسترده مدیریت شهری منابع مالی لازم برای خط هفت که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بود، به شکل فروش اوراق مشارکت تامین شد و تلاش می‌کنیم ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان هم به همین شکل جذب کنیم که البته نصف آن را دولت تامین خواهد کرد.

افشانی با ذکر این نکته که شهرداری تهران هفته آینده بازدیدی از چند پروژه در منطقه دولت آباد جنوب شهر خواهد داشت، گفت: یک پروژه بسیار بزرگ داریم که، چون در مرحله مقدماتی مطالعات است فعلا نام آن را نمی‌برم، اما در پاسخ به سوال شما که دنبال پروژه بزرگ هستید اعلام می‌کنم که پروژه ایجاد کمربند سبز شمال تهران در ۱۲۵۰ هکتار ایجاد خواهد شد و زیرساخت‌های لازم آن فراهم شده است، برای ساخت مخازن آب آن مناقصه برگزار کرده ایم و انشاءالله درختان در آذر کاشته می‌شوند که در بهار سبز شوند و با این کار جلوی کوه خواری شمال تهران هم گرفته خواهد شد و این کار باعث تلطیف هوا می‌شود.

وی در پایان در پاسخ به سوالی دیگر درباره پروژه‌های نیمه تمام تهران گفت: با توجه به محدودیت مالی پروژه‌ها اولویت بندی شده است و آن‌ها را بر اساس اولویت فعال خواهیم کرد. البته پروژه‌های خاصی داریم که حتی اگر پیشرفت کمی هم داشته باشند سعی می‌کنیم آن‌ها را سریع‌تر به بهره برداری برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار