کد خبر: ۶۵۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 18 September 2018

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اعلام این‌که جمعیت مشتاقان زیارت امام حسین (ع) در عراق هم‌اکنون ۱۵ هزار نفر است، گفت: تعداد زائران ایرانی در شهرهای کربلاء و نجف تا روزهای تاسوعاء و عاشوراء به ۳۰ هزار نفر می‌رسد.

مرتضی آقایی با بیان این‌که با توجه به فرا رسیدن تاسوعا و عاشورا امکان ثبت‌نام در کاروان‌های عتبات به این مناسبت وجود ندارد، اما ثبت‌نام برای این سفر در دهه دوم محرم در سامانه عتبات (atabatorg.haj.ir) و دفاتر زیارتی همچنان امکان‌پذیر است، درباره تفاوت هزینه‌های سفر عتبات در ماه محرم، به ایسنا گفت: نرخ‌ها به این مناسبت افزایشی نداشته و قیمت برای سفرهای زمینی از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تا یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و در سفرهای هوایی از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

او درباره ویزا فروشی در برخی دفاتر زیارتی به مناسبت محرم و اربعین که قیمت آن به ۶۰۰ هزار تومان نزدیک شده است، تاکید کرد: قیمت‌های تعیین‌شده برای سفر عتبات، هزینه ویزا را نیز دربر می‌گیرد و زائر نباید هیچ هزینه‌ای را اضافه بر آن پرداخت کند. آن دفاتر که ویزا را جداگانه با ارز آزاد محاسبه می‌کنند و می‌فروشند زیر نظر سازمان حج و زیارت نیستند. شرکت‌هایی اطراف سفارت عراق در تهران هستند که در ازای دریافت ۴۰ دلار و هزینه‌ای به عنوان کارمزد، ویزای عراق را می‌فروشند، اما کارگزاران زیارتی تک‌فروشی ویزا ندارند و پکیج عتبات را که خدمات آن شامل ویزا، حمل‌ونقل، اسکان، تغذیه، تدارکات، زیارت سامرا، امنیت و بیمه است، با هزینه کامل به زائران عرضه می‌کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره مشکلات کاروان‌های آزاد که هر سال گریبان زائران را در ماه محرم می‌گیرد، گفت: گزارش‌های منفی از این اتفاقات امسال کمتر شده است، چون درحال حاضر کاروان‌های تحت پوشش سازمان حج و زیارت مناسبت‌ترین خدمات را ارائه می‌کنند و ترجیح بیشتر مردم هم استفاده از این کاروان‌ها است، مگر آن‌که افرادی بخواهند از خدمات ارزان‌تری چون اقامت در حسینیه‌ها یا خانه‌های دوستان و آشنایان استفاده کنند.

آقایی در ادامه درباره تعیین هزینه سفر اربعین که گفته شده تا هفته آینده اعلام می‌شود، اظهار کرد: هنوز قیمت سفر اربعین تعیین نشده، چرا که بر اساس توافق صورت‌گرفته بین بانک مرکزی و ستاد اربعین، قرار شده است هزینه ویزای عراق با توجه به نرخ تعادلی سامانه نیما، روزانه تعیین و اعلام شود، بنابراین هزینه ویزا شناور است و نمی‌توان از حالا نرخ ثابت تعیین کرد.

 

بیشتر بخوانید:
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار