رئیس جدید پارلمان عراق در گفت‌وگو با همتای آمریکایی‌اش مدعی شد که رسانه‌های ایرانی مضمون گفت‌وگوی تلفنی‌اش با رئیس مجلس ایران را تحریف کرده‌اند.
کد خبر: ۶۵۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 18 September 2018

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، محمد الحلبوسی، رئیس جدید پارلمان عراق امروز (سه شنبه) در گفت‌وگوی تلفنی با پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد  که رسانه‌های ایرانی مضمون گفت‌وگوی تلفنی‌اش با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان در رابطه با تحریم های آمریکا علیه ایران را تحریف کرده‌اند.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود که موضوع تحریم‌های آمریکا علیه تهران به قوه مجریه که کابینه وزرای عراق آن‌را تشکیل می‌دهد مربوط می‌شود و به قوه مقننه مربوط نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، رسانه های عراقی دیروز(دوشنبه) اعلام کردند که محمد الحلبوسی ، رئیس جدید پارلمان عراق در یک تماس تلفنی با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ضمن تقدیر و تشکر از تبریک وی گفت: مردم و نمایندگان پارلمان عراق از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران به خصوص در آزادی عراق از دست داعش تقدیر و تشکر می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان پارلمان عراق هرگونه فشار و تحریم اقتصادی علیه ایران را محکوم می‌کنند، افزود: این تحریم‌ها غیر منصفانه است و بغداد در کنار ملت ایران خواهد ایستاد.

الحلبوسی همچنین گفت: عراق آماده است در کنار ایران بایستد تا امنیت و ثبات به منطقه بازگردد.

بر اساس این گزارش، رئیس پارلمان عراق در دعوتی رسمی از علی لاریجانی ، رئیس مجلس کشورمان خواسته است تا به بغداد سفر کند.

پیش از این علی لاریجانی ، رییس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی انتخاب رییس جدید پارلمان عراق را تبریک گفته بود.

متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای محمد ریکان‌ حدید علی الحلبوسی

ریاست محترم‌ پارلمان عراق

انتخاب جنابعالی از سوی نمایندگان پارلمان کشور دوست و برادر عراق را از طرف خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریک‌ و تهنیت عرض می‌کنم.

روابط دو کشور همسایه بویژه در میان مجالس ایران و عراق طی سالهای گذشته در حد بالایی بوده است که امیدوارم با حضور جنابعالی این‌ امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ملت بزرگ عراق با سابقه درخشان در نزد مردم، دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه ای است که ان‌شاءالله با استقرار امنیت بیشتر در آن کشور شاهد توسعه، رفاه و آسایش ملت شریف عراق باشیم.

از خداوند متعال توفیق روز افزون برای ملت، دولت و پارلمان عراق را مسئلت می کنم.

بر اساس این گزارش،  روز شنبه گذشته 24 شهریور پس از رای گیری مخفی نمایندگان پارلمان عراق  محمد الحلبوسی از جریان اهل سنت هم‌پیمان با ائتلاف "البناء"(جریان هادی العامری و نوری مالکی) به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار