رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه گفت:در صنف ما قیمت گذاری وجود ندارد اما بازرسین ما به خصوص در کافی شاپ ها به قیمت ها و ظرف ها نظارت می کنند تا به اسم فانتزی بودن ظرف، کم فروشی یا گران فروشی نشود ضمن آنکه استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپ ها ممنوع است.
کد خبر: ۶۵۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 18 September 2018

اسکندر آزموده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت فروش بستنی و آبمیوه در شش ماه اول سال گفت:این 6ماه ، فصل کار ما است و بیشترین فروش را در این مدت داریم که متاسفانه امسال وضعیت خوبی نداشتیم و فروش ما نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان بستنی و آبمیوه اظهار داشت: بستنی، آبمیوه و موادی که در کافی شاپ ها عرضه می شود جزو اقلام تفریحی و تنقلات محسوب می شود و خانواده ها الزام به تهیه آن ندارند بنابراین از ابتدای سال که شاهد افزایش قیمت ها بودیم و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرد فروش ما هم کم شد. 

وی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل بالا رفتن قیمت مواد اولیه نیز سود ما کاهش شدیدی داشت به طور مثال پسته ای که قبلا کیلویی 55 هزارتومان خریداری میکردیم الان دو برابر شده ما هم یکبار در سال فقط می توانیم افزایش قیمت داشته باشیم و در این افزایش باید به فکر مصرف کننده نیز باشیم چون اگر قیمت ها زیاد بالا برود مردم بستنی و آب میوه نمی خرند پس مجبور شدیم به میزان زیادی از سود خود صرفنظر کنیم.

وی در خصوص پرداخت مالیات اعضای این صنف گفت: با توجه به وضعیت بازار، سازمان مالیات حداکثر تلاش خود را کرده تا با اعضای صنف ما کنار بیاید و الان بر اساس توافق 30 درصد سود را مالیات اخذ می کنند.

آزموده در خصوص شکایات مطرح شده به این اتحادیه گفت: با توجه به بازرسی های مداوم اتحادیه میزان شکایت از عدم رعایت بهداشت به حداقل رسیده و اکنون بیشترین شکایات نسبت به قیمت هاست که ما آن را در کمیسیون مربوطه مطرح می کنیم ضمن آنکه در صنف ما قیمت گذاری وجود ندارد اما بازرسین ما به خصوص در کافی شاپ ها به قیمت ها و ظرف ها نظارت می کنند تا به اسم فانتزی بودن ظرف کم فروشی یا گران فروشی نشود ضمن آنکه استفاده از اسامی نامفهوم در منوی کافی شاپ ها ممنوع است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار